رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس:

برای احیا دام مولد به یک دهه زمان نیاز داریم

عسگری با اشاره به خشکسالی گفت: بسیاری از دامداران دام‌های مولد خود را ذبح و یا به فروش رساندند.

عسگری رییس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در حاشیه سفر به ساوه در گفت و گو با  باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، گفت: گفت: خشکسالی در کشور را موجب زیان به بخش کشاورزی و دامپروری عنوان کرد.

عسگری افزود: بسیاری از دامداران، دام‌های مولد خود را ذبح و یا به فروش رساندند که در بلند مدت، اسیب جدی به کشور وارد خواهد شد و برای احیا دام مولدبه یک دهه زمان نیاز داریم.

او اضافه کرد: درصددیم از طریق رایزنی با برخی از کشور‌ها مانند پارلمان برزیل از کانال تراز جهانی با تهاتر کالا در قبال صادرات کود اوره، پسته و انجیر، بتوانیم نهاد‌های دامی دریافت کنیم که در مرحله اجرای تفاهم نامه برای رفع این مشکل هستیم.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس بیان کرد: مجلس شورای اسلامی اجازه نمی‌دهد سفره مردم کمرنگ شود و سعی می‌کند با رویکرد منطقی سفره تولید کنندگان و مصرف کنندگان را پررنگ کند.

او با بیان اینکه در حوزه تخصیص ارز به واردات و برای تک نرخی کردن آن، نیازمند زیرساخت‌ها و سازو کار‌های اساسی هستیم ادامه داد: با هماهنگی دستگاه‌های تصمیم گیر و ایجاد فضای اقناعی در بین مردم، باید شرایط پذیرش آگاهانه تصمیات را ایجادکنیم.

این نماینده مجلس ادامه داد: دو نرخی بودن ارز در حوزه بخش کشاورزی موجب فساد شده و باید تلاش کنیم با تصمیمات عقلایی و استدلالی این معضل را از بین ببریم، اما باید هر اراده‌ای باید با هماهنگی و همراهی نمایندگان مجلس و به طور خاص با کمیسیون کشاورزی باشد.

او تصریح کرد: این رویکرد مجلس به دستگا‌های مختلف هم اعلام شده که مادامی که فضای اقناعی در جامعه صورت نگیرد و دستگا‌های متولی هماهنگ نباشند، هیچ نهادی حق تصمیم گیری در این خصوص را ندارد.

عسگری تصریح کرد: در راستای منویات مقام معظم رهبری، معتقدیم که باید با فساد، مبارزه کنیم و نظارت جدی در حوزه توزیع نهاد‌های بخش کشاورزی داشته باشیم تا بتوانیم تولید و اشتغال و ارزآوری را برای کشور رقم بزنیم.

او در خصوص بودجه هم گفت: در بودجه ۱۴۰۰ اعتبارات ویژه‌ای به بخش کشاورزی اختصاص یافت که در طول تاریخ انقلاب بی سابقه بود و در بودجه سال آینده هم با همین رویکرد بدون کاستی پیش خواهیم رفت.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: در تلاشیم که بخش کشاورزی در بودجه سال آینده که با امنیت غذایی جامعه سروکار دارد و در سطح کلان به امنیت ملی گره خورده است، به طور ویژه دیده شود.

او افزود: برای سرعت بخشیدن به انتقال آب به ساوه با دعوت از مسئولین ارشد دستگاه‌های مرتبط و اختصاص اعتبارات لازم در بودجه سال ۱۴۰۱، امیدواریم مردم بتوانند از آب سالم بهداشتی برخوردار شوند.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.