مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان:

عملیات گازرسانی به روستاهای زنجان شتاب گرفت

احمدلو بااشاره به اینکه درحال حاضر همه شهر‌های این استان دارای گاز هستند،گفت:از۹۱۱روستای استان نیز ۶۰۳ روستا دارای گازطبیعی هستند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، احمدلو مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان بااشاره به اینکه در حال حاضر همه شهرهای استان زنجان دارای گاز هستند،گفت: از ۹۱۱ روستای استان نیز ۶۰۳ روستا دارای گازطبیعی هستند و ۸۸ عملیات گازرسانی هم در حال انجام است.

او افزود: قریب به ۸۸/۵ درصد خانوار‌های روستایی در ۶۰۳ روستا ساکن هستند و تعدادی از روستا‌هایی که عملیات گازرسانی به آن‌ها در حال انجام است تا دهه فجر از نعمت گاز بهره مند می‌شوند و مابقی نیز  تا پایان سال به بهره‌برداری خواهند رسید.

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان به طراحی و تهیه اسناد مناقصه ۶۰ روستا اشاره کرد و گفت: در بحث اصلاحیه بودجه امسال نزدیک به ۱۰۰ میلیارد تومان به بودجه مصوب اضافه شد تا کار طراحی و اجرای برخی از پروژه‌ها سریعتر آغاز شود.

احمدلو ادامه داد: با تکمیل پروژه‌های گاز‌رسانی در سال ۱۴۰۱ بهره‌مندی خانوار‌های روستایی به بیش از ۹۶ درصد خواهد رسید.

او بابیان اینکه گاز رسانی به روستا‌های بالای ۲۰ خانوار در حال انجام است،گفت:  بیش از ۸۰ درصد خانوار‌های زنجان از نعمت گازطبیعی بهره‌مند هستند، اما ساکنین غرب استان زنجان به دلیل نبود زیرساخت‌های لازم کمتر از گاز طبیعی بهره مند هستند و ما در تلاش برای آماده‌سازی زیرساخت‌های لازم در این مناطق هستیم.

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان گفت: در منطقه قره‌پشتلو و حصار مشمپا به سمت پری پروژه در دست پیمانکار است و در بخشی از زنجان و ماهنشان مقدمات کار برای انتخاب پیمانکار در حال انجام است.

او  به گازرسانی شهرستان ابهر اشاره کرد و گفت: ۹۲/۲ درصد خانوار‌ها از گازطبیعی بهره‌مند هستند و عملیات گازرسانی به ۱۰ روستای این شهرستان در دست اجرا است که اگر تکمیل شود به ۹۸/۳ درصد خواهد رسید.

احمدلو ادامه داد: در حال حاضر شهرستان سلطانیه ۹۷/۲ درصد است، شهرستان خرمدره ۹۸/۸ درصد از گاز بهره مند هستند وشهرستان خدابنده ۹۱/۷ درصد است که عملیات طراحی ۲۳ روستا در دست اقدام و ۲۲ روستا در دست پیمانکار است که با اضافه شدن آن‌ها تا پایان امسال تعداد خانوار‌ها بهرمند از گاز به ۹۷/۷ درصد خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان افزود: ۹۸ درصد مردم ایجرود از گاز طبیعی بهره‌مند هستند و عملیات گاز رسانی در ۲روستای این شهرستان در حال اجرا و۴ روستا در حال پیمان‌سپاری است.

او گفت: در شهرستان ماهنشان  به دلیل دورافتاده و کوهستانی بودن و همچنین عدم زیرساخت‌های لازم کار به کندی پیش می‌رود با این وجود ۸۴/۵ درصد مردم از نعمت گاز بهره‌مند هستند و ۱۰ روستا در حال‌پیمان سپاری است که با تکمیل شدن آن‌ها به ۹۱ درصد خواهد رسید و بقیه روستا‌ها نیز در حال طراحی هستند.

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان گفت: ۸۰ درصد خانوار‌های طارم از گاز طبیعی بهره مند هستند و با توجه به صعب‌العبور و کوهستانی بودن روستا‌ها عملیات گازرسانی به ۹ روستا در حال اجرا است که با بهربرداری از آن‌ها ۸۸ درصد خانوار‌ها از گاز طبیعی بهرمند خواهند شد و عملیات ۲ درصد روستا‌ها نیز در حال حاضر در دست طراحی است و در تلاشیم تا گازرسانی شهرستان طارم را به میانگین استان زنجان  برسانیم.

او با بیان اینکه برای توسعه گاز‌رسانی در استان زنجان باید همکاری سایر دستگاه‌ها نیز وجود داشته باشد، افزود: نیازمند این هستیم که مردم روستا‌هایی که در مسیر عملیات گاز‌رسانی قرار دارند شرکت گاز را همراهی کنند چرا که گاه به دلیل وجود معارضین، پروژه با مشکل مواجه می‌شود و این امر سبب تأخیر در گاز‌رسانی می‌شود.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.