با حضور معاون قوه قضاییه؛

رونمایی از طرح ابتکاری «وکلای مصلح» دادگستری استان همدان

طرح ابتکاری «وکلای مصلح» دادگستری استان همدان با هدف ایجاد و ترویج صلح و سازش در پرونده‌های قضایی رونمایی و آغاز به کار کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، محمد رضا عدالتخواه رئیس کل دادگستری استان همدان در مراسم رونمایی از این طرح بیان کرد: این طرح به عنوان ابتکار دادگستری استان همدان ظرفیت ویژه‌ای در جهت برقراری صلح و سازش در پرونده‌های قضایی دارد که باید مورد توجه فعالان این بخش به خصوص وکلای دادگستری قرار گیرد.

اوافزود: برای استفاده از این طرح سامانه‌ای طراحی شده که مراجعه کنندگان می‌توانند اختلافات خود را به آسانی و با کمترین هزینه در کوتاهترین مراحل دادرسی و به نحو فوق العاده با نظارت دستگاه قضایی حل و فصل کرده و به نتیجه مطلوبی برسند.

رئیس کل دادگستری استان همدان گفت: در طرح وکلای مصلح بدون هیچ‌گونه تشریفاتی، وکلا به صورت داوطلبانه با ارائه تصویر پروانه وکالت و امضای میثاق نامه به عضویت این سامانه در می‌آیند.

عدالتخواهادامه داد: وکیل مصلح موضوع اختلاف را در محیطی آرام و به دور از جانبداری از اشخاص به صورت دقیق واکاوی کرده و با رعایت انصاف تلاش خود را برای مصالحه و سازش توام با محوریت حق و حقانیت آن انجام می‌دهد.

رئیس کل دادگستری استان همدان با بیان اینکه وکلا با عضویت در این طرح و امضای میثاق نامه متعهد می‌شوند که در مسیر رفع تنش بین طرفین دعوا تا حد امکان تلاش کنند، اضافه کرد: عضویت در این طرح بدون محدودیت و اختیاری است و اسامی داوطلبان و اعضا در اختیار دادستان ها، روسای دادگاه تجدید نظر و قضات دادگستری‌ها قرار می‌گیرد.

عدالتخواه ادامه داد: پرونده افراد از سوی رئیس دادگاه به وکلای مصلح ارجاع و وکلای شاکیان با دعوت طرفین دعوا، جلسه مذاکره و اصلاحی بین آن‌ها برگزار می‌کند.

او با بیان اینکه ۴۶۳ فقره پرونده قضایی تاکنون به این سامانه ارجاع شده است، افزود: این سامانه از امروز به طور رسمی فعالیت خود را آغاز می‌کند که البته یک پرونده نیز در راستای فعالیت این طرح به صلح و سازش رسیده است.
انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.