ارائه تسهیلات ارزان قیمت به هنرمندان چادرشب‌بافی قاسم‌آباد

رئیس اداره میراث فرهنگی رودسر از جبران خسارت‌های وارده کرونا به هنرمندان چادرشب‌بافی از طریق ارائه تسهیلات ارزان قیمت خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، نشست و هم‌اندیشی کارشناسان حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان با هنرمندان چادرشب‌بافی قاسم آباد رودسر به منظور رفع مشکلات و تنگنا‌های توسعه این رشته فاخر و جهانی استان امروز برگزار شد.

منصور هادی‌پور، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان رودسر در این نشست گفت: در دوران شیوع ویروس کرونا، هنرمندان شاغل در حوزه صنایع دستی دچار خسارت‌های فراوانی شدند که جبران این آسیب‌ها امری ضروری است.

او افزود: در این دوران تمام تلاش این اداره بر جبران گوشه‌ای از خسارت‌های وارده به هنرمندان از طریق ارائه تسهیلات ارزان قیمت و ایجاد بازارچه‌های مقطعی بوده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی رودسر اظهار داشت: تسهیل دسترسی به مواد اولیه با کیفیت نظیر کاموا، ارائه تسهیلات کم‌بهره، ایجاد نمایشگاه‌های موقت و دائمی صنایع‌ دستی و همچنین توسعه خانه خلاقیت قاسم‌آباد از جمله اقداماتی است که برای توسعه این رشته باید در نظر گرفته شود.

هنرمندان چادرشب‌بافی قاسم‌آباد رودسر

همچنین در این نشست رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی رودسر نیز با تأکید بر لزوم کاربردی‌سازی ایده‌های جدید در تولیدات محصولات صنایع‌ دستی گفت: ایجاد و تشکیل اتاق فکر به منظور ارائه بهترین‌ ایده‌ها در قالب طرح‌های پشتیبان باید در دستور کار قرار گیرد و این اداره حمایت کامل خود را در حمایت از هنرمندان اعلام می‌کند.

روستای قاسم آباد چابکسر از توابع شهرستان رودسر به علت رواج چادرشب بافی در منطقه و ویژگی‌های آن و نیز اشتغال بیش از ۶۰۰ نفر از بانوان این روستا در این رشته صنایع دستی، به عنوان روستای ملی چادرشب بافی ثبت شده است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.