لزوم بازنگری طرح‌های جامع شهری و طرح تفصیلی

شهردار شهرکرد اظهار داشت: طرح‌های جامع شهری و حمل و نقل و ترافیک شهرکرد نیازمند بازنگری از سوی مشاور است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، محمدتقی جاپلقی شهردار شهرکرد با اشاره به توسعه شهر، افزایش ساخت و ساز مسکن، تغییر آمار جمعیتی شهر و تغییر رفتار ترافیکی در شهرکرد گفت: طرح‌های جامع شهری، حمل و نقل و ترافیک به بازنگری از سوی مشاور و انجام برخی اصلاحات نیاز دارد.

او تاکید کرد: برای تحقق اهداف، سیاست‌ها و برنامه‌ریزی‌های پیش‌بینی شده، طرح جامع حمل و نقل و ترافیک شهری از سوی این شهرداری تهیه شد و طرح جامع حمل و نقل و ترافیک، طرح جامع شهری و طرح تفصیلی مرکز استان از سوی اداره‌کل راه و شهرسازی در حال تهیه است.


بیشتر بخوانید


جاپلقی با اشاره به لزوم بازنگری طرح‌های جامع و تفصیلی هر ۱۰ سال یک بار، افزود: طرح جامع شهرکرد در حال بازنگری است و در این طرح علاوه بر مباحث ترافیکی به موضوعات اقتصادی، اجتماعی، جمعیتی و کالبدی توجه شده است.

شهردار شهرکرد با اشاره به هماهنگ‌سازی طرح جامع ترافیک و حمل و نقل شهری با طرح تفصیلی در شهرکرد اضافه کرد: نظارت دقیق بر عملکرد شرکت مشاور طرح جامع حمل و نقل باعث تسریع در روند امور می‌شود.

او، توسعه قطب صنعتی در شهر را باعث بروز مشکلات مختلف دانست و ادامه داد: در طرح جامع شهرکرد باید تدابیر لازم برای انتقال شهرک صنعتی به منطقه ویژه اقتصادی اندیشیده شود.

جاپلقی اظهار داشت: در طرح‌های تفصیلی و جامع شهرکرد کمربندی ۱۵ خرداد به‌علت قرارگیری در محل سکونت شهروندان و مجاورت املاک شهروندان به‌عنوان کنارگذر لحاظ گردد.

عبدالصادق نجفی معاون زیربنایی و حمل و نقل شهرداری شهرکرد گفت: طرح‌های جامع و ترافیک و حمل و نقل مکمل یکدیگر است اما روند انجام طرح جامع به‌کُندی پیش می‌رود.

او تاکید کرد: طرح جامع شهری سال ۱۳۸۳ تصویب شد ولی با گذشت ۱۷ سال به نتیجه نرسیده است.

نجفی با اشاره به انتظار شهروندان شهرکرد برای نتایج مطالعات طرح‌های جامع افزود: طرح تفصیلی شهرکرد هم سال ۱۳۸۶ به تصویب رسید و با گذشت ۱۴ سال نتیجه‌ای حاصل نشد که می‌طلبد اداره‌کل راه و شهرسازی استان هرچه سریع‌تر نسبت به تکمیل و بازنگری این طرح‌ها اقدام لازم را انجام دهد.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.