امام‌جمعه موقت اصفهان:

مردم در ۹ دی اجازه میدان‌داری به فرصت‌ طلبان را ندادند

امام جمعه موقت اصفهان گفت: مردم با حضور حماسی و با بصیرت خود در ۹ دی سال ۱۳۸۸ اجازه ندادند مغرضان و بدخواهان کشور میدان‌دار شوند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، حجت‌الاسلام محمدتقی رهبر امام جمعه موقت اصفهان درباره حماسه ۹ دی که به نام روز «بصیرت و میثاق امت با ولایت» نام‌گذاری شده است، گفت: در سال ۱۳۸۸ انتخابات ریاست جمهوری برگزار و نتایج آن توسط مراجع قانونی تأیید شد، اما کاندیدایی که رأی نیاورده بود مردم را به خیابان‌ها کشاند که در پی آن اتفاقات ناخوشایندی رخ داد، اما مردم فریب دشمنان نظام و انقلاب را نخوردند و با بصیرت خود به فرمان رهبری لبیک گفتند و در روز ۹ دی با حضور حماسی خود تحرکات دشمن را عقیم ساختند.

وی گفت: سران فتنه با وجود فجایعی که به بار آوردند از لطف نظام اسلامی برخوردار شدند و در حالی که مجازات آنان بسیار سنگین بود فقط در یک مکان خاص تحت نظر قرار گرفتند. هر نظام دیگری اگر سر کار بود کسانی را که موجب خونریزی شده بودند با مجازات بسیار سنگین‌تر مواجه می‌کرد، اما نظام اسلامی با رحمت و عطوفت با آنان برخورد کرد.

امام جمعه موقت اصفهان گفت: وقایع سال ۸۸ و در کل تاریخ درسی برای آیندگان است که به هوش باشند و میدان به دست فرصت‌طلبان ندهند و پشت سر، ولی امر مسلمین محکم بایستند. در انتخابات اخیر مردم حضور خوبی داشتند و مسئولان باید قدر این مردم را بدانند.

رهبر گفت: دولت فعلی خدمتگزار مردم است و دستگاه‌های نظارتی و امنیتی باید متوجه تحرکاتی که قصد دارند در کار دولت کارشکنی کنند باشند و مجال به دست فرصت‌طلبان گمراه و عامل بیگانه ندهند.

صداقت و ایمان از مولفه‌های بصیرت هستند

وی در پاسخ به این سؤال که مصادیق بصیرت چیست؟ گفت: بصیرت به این معنا است که انسان بداند راه و حقیقت انقلاب چیست. از مصادیق بصیرت، مردم‌شناسی و دین‌شناسی است و اینکه انسان بداند چگونه و در چه شرایطی چه چیزی انتخاب کند. حضرت علی (ع) بحث بصیرت را در نهج‌البلاغه مطرح می‌کنند و می‌فرمایند: «پرچم حق را کسانی می‌توانند افراشته نگه دارند که بصیرت و آگاهی داشته باشند». بصیرت و صبر و شناخت موانع از اهمیت خاصی برخوردار است.

امام جمعه موقت اصفهان، گفت: یک فرد بصیر باید جریان‌ها و خطوط سیاسی را بشناسد و حق و باطل را بتواند از یکدیگر تفکیک کند. انسان وقتی آگاه شد فریب نمی‌خورد و بصیرت را کسی دارد که صداقت و ایمان داشته باشد و اگر صداقت و ایمان باشد خداوند هم به بنده خود بصیرت می‌دهد. بصیرت به معنای تشخیص حق از باطل است و وقتی فرد، حق را بشناسد پای حق محکم می‌ایستد. یک انسان مسلمان باید دارای بصیرت باشد و اگر فردی بصیرت نداشته باشد عامل دست مغرضان می‌شود.


منبع:ایسنا

انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.