دستگاه‌های مسئول در فارس در آماده باش سیلاب قرار دارند

 به منظور آمادگی مقابله با بروز حوادث احتمالی ناشی از جاری شدن سیلاب طی روز‌های آتی در فارس، شورای هماهنگی مدیریت بحران و پدافند غیر عامل شرکت آب منطقه‌ای فارس و دستگاه‌های مسئول در این حوزه در حالت آماده باش قرار گرفتند.

به گزارش گروه باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، رئیس گروه مدیریت بحران و پدافند غیر عامل شرکت آب منطقه‌ای فارس اعلام کرد: با توجه به پیش بینی ورود سامانه بارشی در روز‌های پایانی هفته جاری به استان فارس و احتمال وقوع سیلاب، آخرین هماهنگی‌ها در حوزه‌های مختلف انجام شده است.

محمد حسن جمشیدی اظهار کرد: در جلسه امروز سه شنبه هفتم دی ماه، تصمیمات لازم از جمله آماده باش کلیه قسمت‌ها به ویژه بخش‌های عملیاتی و نیز اعلام نقاط حادثه خیز به دستگاه‌های مرتبط از جمله فرمانداری‌ها اتخاذ شد.

او تاکید کرد: در روز‌های پایانی هفته جاری احتمال سیلابی شدن رودخانه ها، مسیل ها، آبراهه‌های شهری و روستایی و آبگرفتگی معابر عمومی در سطح استان فارس بسیار بالاست و به منظور جلوگیری و کاهش خسارات جانی و مالی ناشی از رخداد سیلاب ضروری است شهروندان، کشاورزان و دامداران از هرگونه استقرار، سکونت و هرگونه فعالیت و تردد غیر ضروری در بستر و حریم رودخانه ها، مسیل ها، آبراهه ها، تاسیسات آبی و همچنین مناطق سیل گیر اجتناب و در حذف موانع و اعیانی‌های مزاحم در مسیر عبور سیلاب همکاری لازم را به عمل آورند.

جمشیدی افزود: علاوه بر این لازم است هم استانی‌ها از هرگونه ساخت و ساز و احداث اعیانی در مجاری بستر و حریم رودخانه‌ها و آبراهه‌ها که باعث کاهش پهنه آبگذری سیلاب و تشدید مخاطرات سیلاب می‌گردد، جدا خودداری کنند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار