ادعای تروئیکای اروپایی در خصوص زمان باقیمانده برای مذاکرات هسته‌ای

تروئیکای اروپایی در بیانیه ای مدعی شد تنها چند هفته برای احیای برجام باقی مانده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه «نشنال نیوز»، تروئیکای اروپایی امروز (سه شنبه) با انتشار بیانیه‌ای مدعی شد مذاکرات جاری برای برجام بجای چند ماه، تنها چند هفته فرصت دارد.

فرانسه، آلمان و انگلیس در این بیانیه اعلام کردند پیشرفت‌های تکنیکی در آخرین دور بدست آمده و طرف‌های مذاکره کننده اکنون بایستی بر مسائل برجسته کلیدی تمرکز کند.

تروئیکای اروپایی با وجود آنکه در بیانیه خود گفتند تنها چند هفته برای احیای برجام فرصت هست، مدعی شدند به دنبال تعیین ضرب الاجل مصنوعی برای این مسأله نیستند.

آن‌ها همچنین گفتند مذاکرات فوریت دارد و تیم‌های ما در اینجا به سرعت در حال کار هستند و به خوبی به سوی یک معامله به پیش می‌روند.

اظهارات تروئیکای اروپایی در حال بیان می‌شود که «گانتر مولاک» سفیر سابق آلمان در تهران در سخنانی گفته است آمریکا برای نشان دادن حسن نیت باید نخستین گام را در بازگشت به توافقنامه هسته‌ای و لغو تحریم‌ها بر دارد.

او گفت: آلمان خواهان لغو تحریم‌ها به عنوان ابتکار عملی برای نشان دادن حسن نیت است.

پیش از این «میخائیل اولیانوف» نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین در توییتی درباره مذاکرات نوشته بود: امروز در جریان مذاکرات وین درباره برجام، کارگروه مسائل هسته‌ای نشست مفیدی برگزار کرد. ما شاهد پیشرفت غیرقابل انکاری هستیم. رفع تحریم‌ها به طور فعال در محیط‌های غیررسمی مورد بحث قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۳ ۰۸ دی ۱۴۰۰
روسیه مخالف برداشتن تحریم ایران و بازگشایی روابط ایران با غرب است. روسیه فقط نقش بازی میکند. دشمنمون را نشناختیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۶ ۰۸ دی ۱۴۰۰
حالا که اینطور شد و هی تهدید میکنن باید مجبورشون کنیم رسما اعلام کنن غنی سازی ما رو به عنوان اقدامات تلافی جویانه به رسمیت میشناسن تا فردا که هسته ای شدیم نتونن ادعا کنن ما جنگ طلبیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۵۱ ۰۸ دی ۱۴۰۰
عالم و آدم میدونن غنی سازی ما فقط یه اقدام تلافی جویانه است والا قبل از تحریما غنی سازی در کار نبود پس بیخودی مظلوم نمایی نکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۴۳ ۰۸ دی ۱۴۰۰
والله اگه اینا براشون داشتن بمب اتمی ما مهم باشه چون خودشون هزاران تاشو دارن اینا فقط دنبال بهانه برا تحریمن
آخرین اخبار