تولید ۱۶۵ هزار تن سیب‌زمینی در خراسان رضوی

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: سطح زیر کشت سیب‌زمینی در استان پنج هزار هکتار است که امسال از این سطح ۱۶۵ هزار تن محصول برداشت شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، غلامحسین ساربان معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: سه شهرستان تربت‌حیدریه، فریمان و قوچان بیشترین سطح زیر کشت و تولید سیب‌زمینی را در استان دارند.

وی گفت: خراسان رضوی علاوه بر تولید ۵۰ درصد نیاز سیب‌زمینی شهروندان در خود استان، در حال حاضر پنج واحد تولید مینی‌تیور یا همان غدد سیب‌زمینی دارد که چهار واحد آن فعال است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: با کمک بخش خصوص و پژوهشگران دانشگاه فردوسی اقدام به راه‌اندازی این واحد‌های تولیدی در استان کردیم و اکنون سالانه ۳.۵ میلیون عدد غده سیب‌زمینی تولید و برای کشت نخست تحویل کشاورزان می‌شود.

ساربان گفت: سیب‌زمینی خوراکی خراسان رضوی از حیث میزان نیترات موجود و استاندارد بودن، فاقد ایراد است و برای صادرات آن هیچ مشکلی وجود ندارد.

وی گفت: طبق قانون، صادرکننده باید مشخصات محصول صادراتی خود را ابتدا ارائه کند تا ما بر اساس میزان کیفیت اعلامی و شرایط قرنطینه کشور مبدا، اجازه خروج محصول از خراسان رضوی را صادر کنیم.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: متاسفانه محموله‌های سیب‌زمینی از دیگر استان‌ها وارد خراسان رضوی شده و قرار بود از اینجا به ترکمنستان، که سخت‌گیری ندارد، صادر شود، اما این محصول سر از ازبکستان درآورد و با توجه به اینکه این کشور قوانین سخت‌گیرانه‌تری دارد، محموله برگشت خورد.

ساربان گفت: سطح زیر کشت سیب‌زمینی در تربت حیدریه، ۲ هزار و ۱۰۰ هکتار و میزان برداشت محصول از این سطح ۶۵ هزار تن است.

انتهای پیام//ا.د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار