سخنگوی دولت:

دولت سیزدهم اهل خبر‌های تلخ صبح جمعه نیست/ رئیس جمهور اوایل سال میلادی به روسیه می‌رود/ قیمت بنزین قرار نیست تغییر کند

نشست خبری علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت برگزارشد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، نشست خبری علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت با اصحاب رسانه امروز سه شنبه هفتم دی‌ماه برگزار شد.

بهادری جهرمی در ابتدای این نشست از سفر حجت‌الاسلام رئیسی به روسیه خبر داد و گفت ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه از رئیسی دعوت کرده تا به روسیه برود، رئیس‌جمهور هم اوایل سال آتی میلادی به روسیه سفر می‌کند و معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهور در حال برنامه‌ریزی برای انجام این سفر است.

این سفر در چارچوب تقویت تعاملات بین المللی با کشورهای جهان و به ویژه کشورهای منطقه انجام می شود. این جمله را بهادری جهرمی گفت و ادامه داد که مسائل دوجانبه، منطقه ای، با محوریت توسعه همکاری های تجاری و اقتصادی مذاکرات خواهد بود.

بهادری جهرمی درباره حضور استانداران ویژه در جلسات هیات دولت گفت: حضور استانداران ویژه در جلسات هیات دولت جزو وعده‌های دولت سیزدهم بود. رئیس‌جمهور معاون اجرایی را مأمور کرد تا مشکلات خوزستان را از طریق نخبگان استانی دنبال کنند تا مشکلات در استان خوزستان کم‌تر شود.

مردم برای تزریق دوز سوم واکسن کرونا اقدام کنند

عضو شورای اطلاع‌رسانی دولت درباره فعالیت‌های دولت در حوزه مقابله با سویه جدید کرونا گفت: بعد از شناسایی سویه جدید کرونا در کشور جلسه ستاد مبارزه با کرونا تشکیل شد تا دستور العمل‌های جدیدی برای این سویه وضع شود. همان طور که مشخص است شیوع این سویه چند برابر سویه‌های دیگر است و از مردم درخواست داریم که ضمن رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی اقدام به تزریق دوز سوم واکسن کنند.

سخنگوی دولت با بیان اینکه شورا‌های عالی متعددی توسط رئیس‌جمهور تشکیل شد، گفت: برخی از این شورا‌ها سالیان متمادی بود که تشکیل نشده بود و همچنین دومین نشست شورای عالی اشتغال در دولت سیزدهم تشکیل شد تا دولت نشان دهد در بحث اشتغال جدیت دارد. 

دولت محدودیتی برای تامین ارز ندارد/ تاکید رئیسی برای تسریع در تعیین تکلیف مدیران

بهادری جهرمی گفـت: در حال حاضر، کشور در شرایط تحریمی قرار دارد و نمی‌شود با شرایط عادی قیاس کرد.  اما به نسبت شرایط تحریمی، فروش نفت و بازگشت ارز حاصل از آن در وضعیت قابل قبولی قرار دارد و دولت محدودیتی برای تامین ارز ندارد. وضعیت درآمد ارزی کشور مناسب است که شاهد ثبات بازار ارزی هستیم و در همین مدت هم بسیاری از روز‌ها در بازار نیما، عرضه ارز بیش از تقاضا بوده است و با مسیر‌هایی که دولت در حال طی کردن آن‌ها است مستمرا منتظر شنیدن خبر‌های خوب گشایش‌های ارزی باید بود.

سخنگوی دولت درباره تسریع در انتصابات جدید از سوی دولت، گفت: مطالبه مطرح شده به حق است و صدای آن به گوش دولت رسیده است. رئیس‌جمهور در جلسه اخیر هیات دولت نسبت به این کار تاکید داشتند. بنای دولت بر تغییر و توسعه مدیران نبوده و نیست. بنای دولت به شایسته سالاری، داشتن کارآمدی لازم برای حل مشکلات و داشتن اعتقاد به حرکت تحولی دولت است. از مدیران موجود اگر کسی با این نگاه باشد وضعیتش باید تثبیت شود.

اقدامات لازم برای خنثی سازی تحریم‌ها در دستور کار قرار دارد

بهادری‌جهرمی گفت: فروش نفت در لایحه بودجه ۱۴۰۱ کاملا واقع بینانه پیش بینی شده و قابل دسترس است و با اقدامات دیپلماتیک و تعاملات بین المللی دولت، حدوداً همین میزان فروش نفت و بازگشت ارز حاصل از آن در ماه‌های اخیر محقق شده است. لذا این درآمد‌های ارزی پیش بینی شده لایحه بودجه، مبتنی بر شرایط فعلی است، هرچند که با توجه به دیپلماسی فعال اقتصادی به خصوص ارتباط با همسایگان شرایط بهتری پیش بینی می‌شود. به عنوان مثال از ابتدای سال تا پایان آذرماه؛ کل تأمین ارزی که در کشور و برای واردات تمام کالا‌ها صورت گرفته، معادل ۴۰ میلیارد دلار است که از مجموع ارز تامین شده در ۱۲ ماه سال گذشته بیشتر است.

 او ادامه داد: رئیس جمهور هم پیش از این بار‌ها تاکید کردند مذاکرات را با زندگی مردم گره نمی‌زنیم و همزمان با اقداماتی که به منظور رفع تحریم‌ها و دفاع از حقوق مردم انجام می‌شود، اقدامات لازم برای خنثی سازی تحریم‌ها در دستور کار قرار دارد.

نگاه دولت به فضای مجازی دسترسی به اینترنت ارزان برای مردم است

دبیر شورای اطلاع رسانی دولت درباره طرح صیانت از کاربران در فضای مجازی گفت: طرح حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربرد فضای مجازی، طرحی است که از سوی تعدادی از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی تهیه و به مجلس ارائه شده است. وزارت ارتباطات به نمایندگی از دولت نظرات کارشناسی خود و بسیاری از نگرانی‌های مردم، اصحاب رسانه و صاحبان کسب و کار‌های اینترنتی در خصوص طرح مزبور را جمع بندی و به مجلس شورای اسلامی ارائه کرده است. دولت عمیقا معتقد است دسترسی مردم به شبکه فضای مجازی، پرسرعت، با کیفیت، ارزان و امن یکی از حقوق مهم شهروندی است و دولت خود را مکلف به بهبود وضعیت اینترنت و حمایت از کسب و کار‌های اینترنتی قانونی می‌داند.

او افزود: در همین راستا در جلسه اخیر شورای عالی فضای مجازی، به پیشنهاد وزارت ارتباطات بر لزوم بهره گیری از منظومه‌های ماهواره‌ای برای تامین اینترنت مناطق دور افتاده و ایجاد پایداری و ارتقای کیفیت شبکه تصمیم گیری شد.

ستاد تنظیم بازار، مبارزه با گران فروشی و پایش دائمی قیمت‌ها را انجام می‌دهد

بهادری جهرمی درباره افزایش قیمت کالاها گفت: برای درک وضعیت موجود و ارزیابی آن دو مساله مهم را باید در نظر گرفت. اول بیماری‌های زمینه‌ای اقتصاد کشور و دوم گران فروشی‌های خلاف ضابطه. در خصوص مورد اول باید درک کرد که دولت سیزدهم میراث دار تورم‌های سنگین سال‌های اخیر بوده است.تورم امروز آثار تصمیمات گذشته و ناشی از بیماری‌های زمینه‌ای اقتصاد ایران است که نیازمند اصلاحات ساختاری در نظام بودجه ریزی، بانکی و ارزی است که بخشی از آن در لایحه بودجه ۱۴۰۱ پیش بینی شده و این اصلاحات از برنامه‌های اساسی دولت است.

او ادامه داد: برای کنترل و کاهش تورم، کنترل رشد نقدینگی و کسری بودجه در دستور پیگیری است که در همین مدت کوتاه دوره مدیریتی دولت سیزدهم، رشد نقدینگی کاهش داشته و دولت موفق شده است ۱۲ واحد درصد از رشد پایه پولی جلوگیری کند که منجر به کاهش فشار تورمی هم شده است.

سخنگوی دولت درباره مبارزه با گران فروشی نیز گفت: مبارزه با گران فروشی و پایش دائمی قیمت‌ها و دسترسی مردم به اجناس توسط ستاد تنظیم بازار در حال پیگیری است و جلسات آن به صورت منظم و هفتگی توسط معاون اول در حال برگزاری است. هفته گذشته یکی از جلسات آن به ریاست رییس جمهور برگزار شد. وفور کالا‌های اساسی در بازار، اصلاح زنجیره توزیع و افزایش تیم‌های بازرسی و برخورد با اخلالگران بازار و کنترل قیمت‌ها از موضوعاتی بود که پیگیری می‌شود. در این زمینه وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی و صمت و سازمان تعزیزات حکومتی همکاری‌های مشترک دارند.

دولت هیچ برنامه کوتاه‌مدتی برای حذف ارز ترجیحی دارو و گندم ندارد

دبیر شورای اطلاع رسانی دولت در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا قرار است ارز ۴۲۰۰ تومانی برای دارو و گندم حذف شود، گفت: همانگونه که معاون اول رئیس جمهور اعلام کردند دولت هیچ برنامه کوتاه مدتی برای حذف ارز ترجیحی دارو و گندم ندارد و تامین ارز ترجیحی برای گندم و ارز ادامه دارد. درباره برنامه‌های بلند مدت هم طبعتا باید منتظر تصمیمات مجلس شورای اسلامی در لایحه بودجه ۱۴۰۱ باشیم. البته در راستای اصلاحات ساختاری بلندمدت، یکی از فرضیه‌ها اصلاح نظام پرداخت یارانه، اصلاح در حوزه دارو است به نحوی که یارانه حمایتی دولت مستقیماً جامعه هدف را مورد پوشش قرار دهد. یعنی ارز به سازمان‌های بیمه گر اختصاص یابد تا مصرف کننده واقعی از آن بهره‌مند شود؛ لذا یارانه‌ها حذف نمی‌شود بلکه هدفمند می‌شوند.

تاکید می‌شود قیمت بنزین قرار نیست تغییر کند

بهادری جهرمی درباره اخباری که پیرامون افزایش قیمت بنزین گفت: هیچ طرحی برای افزایش قیمت بنزین در دستور کار دولت قرار ندارد. دولت به دنبال توزیع عادلانه‌تر یارانه بنزین است و طرحی برای توزیع عادلانه‌تر یارانه بنزین به صورت آزمایشی در دو جزیره پیش بینی شده است. براساس این طرح بنزین به افرادی که خودرو هم ندارند اختصاص می‌یابد. تا پیش از این یارانه بنزین به دارندگان خودرو‌ها اختصاص پیدا می‌کرد که ناعادلانه بود چرا که بخشی از مردم فاقد خودرو هستند و یارانه‌ای یا معادل آن به آن‌ها تعلق نمی‌گرفت.

او افزود: موضوع دیگر اینکه برخی از مردم چند خودرو داشتند و چند برابر افرادی که یک خودرو دارند از این یارانه استفاده می‌کردند؛ بنابراین برای اینکه یارانه بتواند توزیع عادلانه‌تری داشته باشد. طرح این است که بنزین یارانه‌ای به افراد اختصاص پیدا کند. تاکید می‌شود قیمت بنزین قرار نیست هیچ تغییر کند.

دولت سیزدهم اهل خبر‌های تلخ صبح جمعه نیست

 سخنگوی دولت سیزدهم گفت: همانطور که پیش از این اعلام شد، دولت سیزدهم، اهل تصمیمات یک شبه و خبر‌های تلخ صبح جمعه نیست. این دولت، دولت مردمی است نه دولت امنیتی. دولت سیزدهم صادقانه با مردم گفت‌وگو می‌کند.

او ادامه داد: اینگونه نگرانی‌ها و شایعات ناشی از بی صداقتی و نامحرم دانستن مردم در گذشته است که به اعتماد عمومی آسیب رسانده است و از گذشته برای این دولت به ارث گذاشته شده است. هر برنامه‌ای که برای اصلاح ساختار‌های بودجه ریزی، بانکی، ارزی، یارانه‌ای و ... باشد که در بدنه کارشناسی و تصمیم گیری دولت به جمع بندی و تصمیم قطعی برسد را اعلام خواهیم کرد و مردم را از قبل در جریان هر برنامه اصلاحی قرار می‌دهیم.

بهادری جهرمی افزود: دولت در همین راستا انجام آزمایشی تخصیص بنزین به هر کدملی به جای هر خودرو در دو جزیره کشور را اجرا خواهد کرد تا ضمن اطلاع مردم از جزییات، از نظرات کارشناسان و ابعاد اجرایی طرح در طول اجرا آگاه شود.

پاسخ سخنگوی دولت به شایعه استعفای وزیر اقتصاد

بهادری جهرمی گفت:  این شایعات بیشتر به یک شوخی تلخ شبیه است و ارزشی برای پاسخ ندارد. وزیر اقتصاد جزو فعال ترین، با انگیزه‌ترین و پرکارترین وزرای دولت هستند که در جلسات هیات دولت حضور فعال و موثر دارند. خاندوزی در جلسات ستاد اقتصادی دولت هم از افراد فعال و موثر در برنامه ریزی و تصمیم گیری‌های اقتصادی دولت است.

دبیر شورای اطلاع‌رسانی دولت گفت: رئیس‌جمهور قبل از اخذ رای اعتماد، مسئول تیم اقتصادی دولت را معاون اول مشخص و معرفی کردند. تذکر رئیس‌جمهور ناظر به موضوع اطلاع رسانی بود که این اطلاع رسانی به صورت واحد صورت گیرد. دولت برنامه اقتصادی مشخص و روشنی دارد و براساس آن برنامه در لایحه بودجه ۱۴۰۱ رشد هشت درصدی، کنترل وکاهش تورم، رونق تولید و ایجاد اشتغال و تولید مسکن را هدف گذاری کرده است البته حضور و بیان همه نظرات و دیدگاه‌های اقتصادی در جلسات کارشناسی از نقاط قوت این دولت است و هیچ دیدگاه و رویکرد اقتصادی در جلسات کارشناسی دولت غالب نیستند.

او افزود: البته دیدگاه‌های مختلف در جلسات مطرح و در نهایت جمع بندی و ابلاغ می‌شود و همه اعضای تیم اقتصادی دولت خود را مجری مصوبات می‌دانند. همانطور که رییس جمهور محترم اعلام کردند؛ مدیر و محور اقدامات و برنامه‌های اقتصادی دولت شخص معاون اول رئیس جمهور است و هر گونه اطلاع‌رسانی در خصوص مباحث اقتصادی نیز با هماهنگی ایشان انجام می‌شود.

شهادت شهید ایرلو، بار دیگر مصائب مردم یمن را نشان داد

بهادری جهرمی گفت: شهادت شهید ایرلو بار دیگر، واقعیت تلخ شرایط و مصائب مردم یمن در عدم دسترسی به امکانات اولیه بهداشت و درمان و خدمات پزشکی را پیش چشم جهانیان به نمایش گذاشت. شهید ایرلو در یمن به کرونا مبتلا و به بیمارستانی در صنعا منتقل شد، اما به دلیل وضعیت شیمایی و جانبازی در دوران دفاع مقدس امکان بهبود ایشان در صنعا میسر نشد؛ لذا با هماهنگی انجام شده به تهران منتقل و در بیمارستان بقیه الله بستری شد. علی‌رغم تلاش پزشکان امکان بهبودی او به دلیل سابقه جانبازی میسر نشد. البته پاسخ درخواست ایران هم برای انتقال با تاخیر و پس از وساطت مقامات عراق داده شد.

سخنگوی دولت درباره تعامل قوه قضائیه و دولت گفت: تعامل و همکاری سه قوه قطعا در پیشبرد امور کشور موثر است. باتوجه به امیدی که در مردم ایجاد شده است این تعامل و همکاری‌ها روز به روز باید گسترده‌تر و موثرتر شود. رفع مشکلات مردم به خصوص در موضوعات معیشتی و تولید و ایجاد اشتغال از جمله مواردی است که همکاری سه قوه در حل این مشکلات و ایجاد رضایت‌مندی در مردم موثر است. لذا ضمن تشکر از تلاش همه قوا و ارکان کشور، این همکاری‌ها انشاء الله روز به روز در تمام ابعاد و سطوح گسترش یابد.

سیاست اصلاح نظام پرداخت یارانه‌ها را با سرعت بیشتری در پیش گرفتیم

دبیر شورای اطلاع‌رسانی دولت سیزدهم گفت: سیاست اقتصادی گذشته درباره اختصاص ارز ترجیحی برای کارشناسان و فعالان اقتصادی پوشیده نیست و این شرایط تورمی امروز هم ناشی از امثال همین سیاست‌های اقتصادی است. در همین راستا مجلس در قانون بودجه ۱۴۰۰، سقفی برای ارز ترجیحی در نظر گرفته بود که تقریبا تمام این منابع تا پیش از شروع به کار دولت جدید هزینه شده بود و دولت سیزدهم برای پرداخت‌های مربوط به چندماه باقی‌مانده تا پایان سال نیاز به اخذ مجوز جدید از مجلس داشت که برای این منظور یک لایحه دوفوریتی به مجلس محترم ارسال کرد که فوریت آن مورد تصویب قرار نگرفت؛ لذا دولت عملا مکلف شد سیاست اصلاح نظام پرداخت یارانه‌ها را با سرعت بیشتری در پیش بگیرد.

او ادامه داد: اولویت دولت حفظ قدرت خرید مردم است و قبل از هر اقدامی، ضمن اطلاع رسانی لازم به مردم، اقدامات حمایتی انجام خواهد شد.

اظهارات سخنگوی دولت درباره شنیدن صداهای متناقض از تیم اقتصادی دولت

سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی در خصوص نامه کمیته اصلاحات ساختار بودجه مجلس به دولت گفت: نامه‌ای از کمیته مورد اشاره توسط دولت دریافت نشده است. اگر منظور شما نامه یکی از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی به رئیس محترم سازمان برنامه و بودجه است که پاسخ آن نامه همان هفته گذشته توسط آن سازمان با ذکر جزئیات داده شده است. در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ تمام احکام و الزامات اصلاح ساختار بودجه رعایت شده است و گزارش آن برای مجلس شورای اسلامی ارسال شده است.

سخنگوی دولت درخصوص شنیدن صداهای متناقض از تیم اقتصادی دولت گفت: دیدگاه های مختلف در جلسات مطرح و در نهایت جمع بندی و ابلاغ می شود و همه اعضای تیم اقتصادی دولت خود را مجری مصوبات می دانند. همانطور که رئیس جمهور محترم اعلام کردند؛ مدیر و محور اقدامات و برنامه‌های اقتصادی دولت شخص معاون اول رئیس جمهور است و هر گونه اطلاع‌رسانی در خصوص مباحث اقتصادی نیز با هماهنگی شخص رئیس‌جمهور انجام می شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۵۸ ۰۹ دی ۱۴۰۰
خداکنه تو رو براساس شایستگی هات ب این سمت منصوب کرده باشند...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۰ ۰۸ دی ۱۴۰۰
دولت حرررف و حرررافی!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۷ ۰۸ دی ۱۴۰۰
این قدر هعی زیر آب دولت های قبل رو نزنین این کار دور از انسانیت و دینه خود مردم خوب با دولت های قبلی آشنایی داذن
اگه مرده میدانین
اگه مرد عملین
اگه خوش قولین

یدقه از اون بالای میکروفون بیاین پایین عمل کنین
انشالله هم موفق باشین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۶ ۰۸ دی ۱۴۰۰
زدی به خال سیاه آشنا سخنگوجان،دمت گرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۸ ۰۸ دی ۱۴۰۰
محاکمه ستاد شبه علمی کرونا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۸ ۰۸ دی ۱۴۰۰
محاکمه ستاد شبه علمی کرونا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۳۹ ۰۸ دی ۱۴۰۰
همین چند ماه چکار که نکردید؟.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۳۷ ۰۸ دی ۱۴۰۰
چرا دروغ می گویید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۷ ۰۷ دی ۱۴۰۰
80درصد مردم خواهان رسیدگی هدم کفایت سیاسی رئیسی هستند این چهارماه به اندازه 20سال کشوررا به عقب راند لااقل روحانی 4سال اول خوب کارکرد 4سال دوم رئیسی وباندش نگذاشتند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۷ ۰۸ دی ۱۴۰۰
بقول امام حسین آگردین نداریدلااقل آزاده باشید!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۹ ۰۸ دی ۱۴۰۰
ولی ما هشتاد درصد از چهار سال اول روحانی راضی بودیم
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۲۳:۲۴ ۰۸ دی ۱۴۰۰
انصافا کجای دولت قبل خوب بود؟؟؟؟؟ چه کار مثبتی؟؟؟؟؟ چه حرکت انسان دوستانه ای؟؟؟؟؟ جز خیانت جز ظلم جز نمک پاشیدن بر زخم ملت چیکار کرد؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۷ ۰۸ دی ۱۴۰۰
بچه بیا پایین. اومدی ؟ آفرین حالا بازم برو پایین تو زیرزمین...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۵ ۰۷ دی ۱۴۰۰
دولت سیزدهم بجای اینهمه حرف ودستوردادن خیما دلار که ۳۰ تومان شده راپایین بیاورد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۱ ۰۷ دی ۱۴۰۰
فعلا با این گرانی هایی که ایجاد کردید متوجه شدیم عملکرد دولت قبل خیلی بهتر از دولت فعلی بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۰ ۰۷ دی ۱۴۰۰
دولت سیزدهم اهل خبر‌های تلخ صبح جمعه نیست...
هر روز را خبر بد به مردم...
هر روز یک تحمیل و اجبار...
هر لحظه یک تصمیم از روی بی...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۷ ۰۷ دی ۱۴۰۰
مغز ...نخوردیم وقتی دو دوز اثری که نداشته هیچ هزار عارضه هم داشته بریم دوز سوم؟! دلالهای واکسن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۶ ۰۷ دی ۱۴۰۰
دولت روحانی هم سال اول خوب بود وبا شیب ملایم ترمز برید با دولت پنهان ودولت رئیسی هم همین طرح را البته با شیب تند تر و با دروغ و نیرنگ شروع کرده اگر شما صبح جمعه خبر بد ندید روز شنبه خبر بده را می دهید
Iran (Islamic Republic of)
Mohsen
۲۰:۵۲ ۰۷ دی ۱۴۰۰
خیلی حقایق تلخ دفن میشن تورسانه هاوحتی بودجه کل کشور!ده هابارگفته شده صندوق های قرض الحسنه وحساب های قرض الحسنه بانکی بابودجه نهادهای حمایتی ادغام شوند.بیمه آتیه سازان حافظ فقط پول میگیره ازبهزیستی کارانجام نمیده.بیمه های عمرهم مستمری بازنشستگی کمی میدن.اصلااختلاس دربورس ورانت خواری توموبایل فروشیهارانادیده گرفتن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۶ ۰۷ دی ۱۴۰۰
گل بود به سبزه نیز آراسته شد،بلبشوی گرانی و تورم وافزایش شدید قیمت مسکن و خودرو و...کم بود حالا با واریز ۱۵ لیتر به کارت سرپرست خانواده باید شاهد درگیریهای خانوادگی بین مرد و زن و فرزندان خانواده خواهیم بود،اینهم ازصدقه سر افکار پوسیده تصمیم گیران نوکیسه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۳ ۰۷ دی ۱۴۰۰
این دفعه ترسیدید قیمت بنزین رازیاد کنید،!؟ بعد یه کاری کردید که مردم، خود شان قیمت بنزین رازیاد کنند!؟ عجب سیاست کلک وفاسدی دارید؟؟؟؟!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۱ ۰۷ دی ۱۴۰۰
قیمت بنزین راکم نکردید، سهنیه راکم کردید!؟! جرامرتب دارید شوک واسترس ونا آرامی به مردم وارد می کنید!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۷ ۰۷ دی ۱۴۰۰
شب دراز است و قلندر بیدار !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۹ ۰۷ دی ۱۴۰۰
بنزین باید کلا به افرادی که تا حالا ماشین نداشته اند داده شود و سهمیه افرادی که تا حالا در طول ۴۰ سال گذشته از بنزین استفاده کرده اند قطع شود این به عدالت نزدیک تر است چون آنها به مدت ۴۰ سال حق اینها را خورده اند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۷ ۰۷ دی ۱۴۰۰
وزیر کشاورزی یه خبری داد که قراره لبنیات ارزون بشه و توی مصاحبه اش گفت شرکت ها از سودشون میزنن و به مردم تخفیف میدن. حالا جریان چی بود؟ قیمت کل لبنیات رو آزاد کردن یعنی به کارخانه ها گفتن با هر قیمتی که دلتون میخواد بفروشین فقط روی سه محصول به درد نخور تخفیف گذاشتن.
نتیجه اون حرف وزیر این شد که ماست دبه ایی از قیمت 32000 تومن شده 49000 تومن و ........
این دولت هم با دولت قبلی هیچ فرقی نداره. فقط دولت سیزدهم دروغاش شاخ داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۰ ۰۷ دی ۱۴۰۰
چه ربطی داره استاد بزرگ تورم هیولا واری که درگیرشیم نتایج چاپ پول و فروش اوراق توسط دولت قبل هست حالاحالاها هم ادامه داره و ربطی به تصمیمات کسی نداره برای کارخانه ها در همچین تورمی تولید با قیمت قبلی توجیهی نداره دارن مواد اولیه رو با قیمت زیاد میخرند مجبورن قیمت رو ببرن بالا تا نابود نشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۳ ۰۷ دی ۱۴۰۰
احسنت این دولت خواص درمانی فوق العاده ای هم داره !
باورتون نمیشه یه نمونشو میگم لال هایی که زمان شیوه مدیریتی زخم بستری دولت بنفش در مقابل خراب کاری ها و خنده به ریش مردم دهن باز نمیکردن شفا یافتن و حرف میزنند! اعتراض هم میکنند به جای تشکر از شفا یافتنشان!!! خخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۰ ۰۷ دی ۱۴۰۰
تا حالا که خبر خوبی ندادید فقط حرف ازگرانی مواد خوراکی گوشت برنج مرغ و تخم مرغ شکر و حبوبات وضعیت اشتغال و مسکن و خبر خوب گرانی خودرو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۹ ۰۷ دی ۱۴۰۰
دارن کاری میکنن که بگیم کاش روحانی مونده بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۲ ۰۷ دی ۱۴۰۰
آره جون عمت فقط خبر شیرین میدید به مردم، همتون سر و ته یه کرباسید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۱ ۰۷ دی ۱۴۰۰
وضعیت الان دولت مثل چهار سال دوم احمدی نژاد و چهار سال دوم روحانی است خدا به داد ملت برسد
Iran (Islamic Republic of)
Mohsen
۱۷:۲۴ ۰۷ دی ۱۴۰۰
آره صحبتهای این دولت اهل خبرهای صبح هر روز هفته است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۴ ۰۷ دی ۱۴۰۰
زمان چهار سال اول روحانی خیلی خوب بود تحریم کم بود
گرانی نبود

خودرو اعلام کردند همه رفتند ثبت نام کردند همه ماشین لازم های واقعی واقعی یک ماهه قسطی با نرخ کارخانه ماشین دار شدند
.
روحانی چهار سال دوم خراب کرد


احمدی نژاد چ ارسال اول خوب بود ارزان زمین ارزان خونه ارزان ..خودروی دم نمایندگی قسطی
اینم چهار سال دوم خراب کرد

آقای ریسی که من طرفدار سرسختش هستم چی هنوز نیامده اوضاع مثل چهار سال دوم احمدی نژاد و روحانی است وضعیت
Iran (Islamic Republic of)
مسعود
۱۶:۳۹ ۰۷ دی ۱۴۰۰
الان چه فرقی داره ؟
شما میاین سهمیه کم میکنین مردم باید آزاد بنزین بزنن-فرقش با گرون کردن چیه ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۷ ۰۷ دی ۱۴۰۰
چرااااا نسبت به همسانسازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشگری همچنان خود را به کری و کوری زده اید ؟؟؟چرا اینقدر شعار عدالت محوری میزنید ولی در عمل پوچ و تو خالی هستید ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۳ ۰۷ دی ۱۴۰۰
این طرح بنزین باعث گرانی میشه
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۶:۱۱ ۰۷ دی ۱۴۰۰
به قول ارسطو سایلنت!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۳ ۰۷ دی ۱۴۰۰
عزیزان وقتی ک یارانه را بیشتر کنند به نسبت اونقیمت بنزین هم بیشتر میشه و الان ک ي کیسه برنج 300 هزار میگیرید میشه 1 ملیون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۹ ۰۷ دی ۱۴۰۰
قیمت بنزین قرار نیست تغییر پیدا کنه ولی سهمیه ها که کمتر شده. یه خانواده بخواد بره مسافرت باید ازاد بزنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۴ ۰۷ دی ۱۴۰۰
دوست عزیز اعلام کردند که کسانی که ماشین دارند همون ۶۰ لیتر بهشون تعلق می گیره اگه زیر ۴ نفر خانواده باشند یعنی در اصل فرقی نکرده فقط برای کسانی که ماشین ندارن و ۵نفر به بالا هستن سود می کنند
United States of America
ناشناس
۱۵:۵۹ ۰۷ دی ۱۴۰۰
همه چیز دار لحظه ایی گرون میشه صد رحمت به دولت قبل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۴ ۰۸ دی ۱۴۰۰
دولت رئیسی شاید کاستی هایی داشته ولی ااحمدالله شما واقع بینانه نگاه کنی شوک آشوب و قیمت کم شده قیمت ها کم کم میره بالا انشالله اصلا قیمتا کم هم بشه از آقای رئیسی توقع ها بیشتر این حرفاست ولی یه دولت به تنهایی نمیتونه کاری کنه همه مردم باید بیدار شن یاری کنن کشورشونو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۴ ۰۷ دی ۱۴۰۰
سلام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۴ ۰۷ دی ۱۴۰۰
دروغ تا چه حد اخه!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۳ ۰۷ دی ۱۴۰۰
پاچه خواری بسه!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۲ ۰۷ دی ۱۴۰۰
الحمدلله دولت سیزدهم شبا بیشتر فعاللیت و خبر بد میدن!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۴ ۰۷ دی ۱۴۰۰
آنلاینی فنا می کند خبرش؛ برای صبح جمعه نگه نمی دارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۲ ۰۷ دی ۱۴۰۰
صد رحمت به نوبخت ، در دروغگویی از نوبخت جلو افتاده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۴ ۰۷ دی ۱۴۰۰
زرشکککککککککککککک.ذکییییییییییییییی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۴ ۰۷ دی ۱۴۰۰
دولت تصمیمات یک. شبه که باعث فاجعه. بنزینی سال 98. شد. باید محاکمه شود ،،، شخص حسن روحانی. باید محاکمه شود. ،، مسوولین محترم. قوه قضائیه. باید بدون هیچ اغماضی
عدالت را بر قرار کنند. زیرا. این تصمیم. یک شبه عمدا برای ایجاد آشوب و بلوا. صورت گرفت. دلیلش هم واضح است. ،، چون هم وزیر اطلاعات و هم. دبیر شورای امنیت ملی. هشدارهای
لازم به. داده بودند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۸ ۰۷ دی ۱۴۰۰
درسته میگید دیگه فقط صبح جمعه خبر تلخ نمیدید هر روز صبح داریم خبرای تلخ میدید
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۴:۵۲ ۰۷ دی ۱۴۰۰
ازوقتی دولت سیزدهم روی کارآمده فقط باهواپیمااین طرف وآن طرف رفته اند.صرف نظرازحل مشکل ترافیک پایتخت وافزایش رهن واجاره بهاوکاهش قدرت خریدوافزایش تورم انتظاری وکسری بودجه که عامل همه چیز میدانند.
قیمت روزدنیاراهم واسه گازوغیره میخواهندتعیین کنند.
درحالیکه قدرت خریدکاهش یافته ودرسالی که بیشترواردات داشتیم هم داردارزراتک نرخی میکندوهم انتظارافزایش جمعیت ورونق تولیدوغیره راداردبازهم این مواردراکناربگذاریدنگاه کنیدچقدرکالاواردکرده ایم وچقدرصادرکرده ایم وچه میزان به خاطرکاهش قدرت خریدفاسدوامحاشده؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۰ ۰۷ دی ۱۴۰۰
درست خبری نیس ولی رفتارهای دولت از برنامه صب جمعه بدتر و وحشت آورتره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۶ ۰۷ دی ۱۴۰۰
ما نیروهای شرکتی زیر بار تبعیض داریم خورد میشیم
بهار زندگی ماو جوانی ما با این وضع گذشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۶ ۰۷ دی ۱۴۰۰
حالا هی بقیه رو مسخره کنید تا سر خودتونم بیاد، انقدر اعتماد به نفس کاذب و پررویی نداشته باشید، تکلیف وعده وعیداتون آخر ۴ سال مشخص میشه و مردم قضاوت میکنند خودتون لازم نکرده بگید ماست من ترش نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۶ ۰۷ دی ۱۴۰۰
دولت سیزدهم اهل پایین آوردن قیمت ارز و کنترل تورم افسار گسیخته (در دوره خودش) هم هست؟ بس کنید این کل‌کل های سیاسی رو. مردم عمل میخوان عمل کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۰ ۰۷ دی ۱۴۰۰
عده ای بیسواد و ناکارآمد جمع شدند تواین دولت غیر از حرف چه کار دیگه ای بلدند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۱ ۰۷ دی ۱۴۰۰
این دولت دولت مردمی است نه امنیتی.خخخخخخخخخخخخت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۰ ۰۷ دی ۱۴۰۰
تورو خدا خنده مون نیارین
هر دولتی دولت قبل رو میکوبه و وای به حال ما مردم که مابینشون سرگردونیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۲ ۰۷ دی ۱۴۰۰
پس معلوم شد دولت سیزدهم خبرهای تلخو همان شب پنجشنبه اعلام می کنه اگر قرار نیست قیمت بنزین گران شود پس بهتر است به چند سوال جواب دهید اول اینکه منظور از قیمت فوب خلیج فارس چیست ؟ ایا همان لیتری 80 سنت است ؟ دوم اگر دولت قرار است به همه مردم سهمیه بنزین بدهد چرا همین امروز این کار را نمی کند وبه صورت آزمایشی می خواهد در کیش وقشم انجام دهد ؟سوم اگر قرار نیست افزایش قیمتی نداشته باشیم این همه اسمون ریسمون بافتن رسانه ملی در طول یک ماه اخیر برای چیست ؟ مگه برای این نیست که بگید ما اطلاع رسانی کردیم؟نتیجه گیری من ازاین همه اظهار نظر ها ونیز براساس تجارب بیش از چهل ساله این است که دولت هیچ کاری را بدون دلیل انجام نمی دهد وهر گز چیزی را همین جوری به مردم نمی دهد مگر انکه در قبال آن چیز بزرگتر از مردم بگیرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۲ ۰۷ دی ۱۴۰۰
قانون مالیات خانه های خالی چی شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۲ ۰۷ دی ۱۴۰۰
قانون مالیات خانه های خالی چی شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۶ ۰۷ دی ۱۴۰۰
اگر قرار نبود گران بشه، حرفی دربارش نبود، خدا همه مسئولین رو به راه راست هدایت کنه
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۳:۱۴ ۰۷ دی ۱۴۰۰
آخه هرروز خبر تلخ می‌شنویم، جمعه هارو استراحت دادن!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۱ ۰۷ دی ۱۴۰۰
واقعا هنوز فکر میکنید دولت ها برای مردم فرق می کنن ؟
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۳:۰۲ ۰۷ دی ۱۴۰۰
هی دولت سیزدهم دولت سیزدهم برامون نکن / همگی مثل هم هستید // این قپی ها را برا ما نیا
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۲:۵۸ ۰۷ دی ۱۴۰۰
تو چند سالته که کردنت سخنگوی دولت ؟؟!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۱ ۰۷ دی ۱۴۰۰
آخرش قیمت قیمت گرون میشه/ با همین طرح هم افزایش قیمت روی سایر محصولات و خدمات مرتبط با بنزین مشاهده خواهد شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۹ ۰۷ دی ۱۴۰۰
۹۶درصد مردم ایران خواستار محاکمه و مجازات حسن روحانی هستند که شب می خوابید و صبح بیدار می شد و تازه متوجه شده بود که بنزین گران شده. آنچنان رونق اقتصادی ایجاد نکرد که مردم به یارانه ۴۵ هزار تومانی نیازمند باقی ماندند و از بورس که دیگه نگو و نپرس.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۹ ۰۷ دی ۱۴۰۰
دولت قبل خیلی کشور رو عقب نگه داشت
خدا ازشون نگذره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۴ ۰۷ دی ۱۴۰۰
درسته در ساعهت اداری خبرهای بد را میدهند مثل همین کم کردن سهمیه وگرانی دلار و سکه و. مرغ و تخم مرغ و......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۷ ۰۷ دی ۱۴۰۰
انشا ا... که اهل خبرهای تلخ نباشید ولی مواظب باشید سازنده خبرهای تلخ نباشید .شیرینی کام ملت زمانی است که برخورد با مدیران و سران دولت که در کارشان ملت و کشور را به این روز انداختند محاکمه بشوند و حتی اگر بازنشسته شده باشند تا ملت و خدا از کارتان راضی باشد. تنها راه رفتن مسئولین به سراط مستقیم ترس از تخلف است و محاکمه شدن البته ممکن است بعضیها اینگونه القا کنند اگر مدیری از انجام امور در ترس و واهمه باشد جرأت ریسک از بین می رود که این عوام فریبی است یک مدیر از کار غیر کارشناسی و ضرر و خسران به کشور باید بترسد و مدیر نا توان از کار و عمل خود میترسد یک مدیر دانا و توان به خودش و کارش اعتماد دارد کاری در انجام آن اعتمادی نیست همان بهتر که انجام نشود و مدیران ترسو و فاقد علم وتوان لایق مدیریت و اداره کشور نیستند.اعتماد به دولت و مدیران و قوه قضائیه باید بازسازی جدی بشود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۳ ۰۷ دی ۱۴۰۰
کلاه شرعی بر سر مردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۳ ۰۷ دی ۱۴۰۰
افزایش قیمت خودرو خبر صبح جمعه نبود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۲ ۰۷ دی ۱۴۰۰
مشکل اساسی مردم تورم روزانه س شماها هیچ دردی رو دوا نکردین ک میگین دولت جدید خبر بد صب جمعه نمیده اینم مث دولت قبل چ چیزی ارزان شد؟؟؟ کالاهای اساسی ..خونه ماشین چی؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۰ ۰۷ دی ۱۴۰۰
همش دروغگویی بی انصاف خب وقتی داری سهمیه را کم می کنی یعنی داری گرون می کنی چقدر شما بی شرمانه دروغ می گوید و سر ملت را کلاه می زارید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۹ ۰۷ دی ۱۴۰۰
سهمیه ما کم کنید گرون شدن نیست بس چیه ؟ کی میگه سهمیه ینزین مال همه هست ، سهمیه مال کسیه که ماشین داره کسی که ماشین داره داره مالیات میده بیمه میده پدرش در اومده خرید ، چرا نمیفهمید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۶ ۰۷ دی ۱۴۰۰
قیمت بنزین را تغییر نمی دهید در عوض سهمیه بنزین را کم میکنین... در نهایت به ضرر مردم تمام می شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۳ ۰۷ دی ۱۴۰۰
این که میفرمایید دولت سیزدهم اهل خبرهای تلخ صبح جمعه نیست،بفرمایید جناب رئیسی به عنوان رئیس دستگاه قضا در آن صبح تلخ چه نقشی بازی کردن ممنون میشم.
Iran (Islamic Republic of)
y
۱۲:۱۹ ۰۷ دی ۱۴۰۰
دولت قبلی خوب بود فقط صبح جمعه خبر بد میداد شما از روزی که اومدید هر روز صبح که چشم باز میکنیم ی خبر بد و یک شوک داریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۴ ۰۷ دی ۱۴۰۰
آره همه چیو میگین به مردم بعد گرون میکنین.نظره مردم و سختی ملت مهم نیست ک.خیلی فرق هست بین این دولت و اون دولت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۱ ۰۷ دی ۱۴۰۰
جمع کنید با این مملکت داری اتون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۰ ۰۷ دی ۱۴۰۰
آقای رئیسی هم اولش با افزایش قیمت خودرو موافقت نکرد ولی بعدش موافق بود حالا فرقش با افزایش ناگهانی صبح جمعه چیه .... خال مه رویان سیاه و فلفل هندو سیاه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۵ ۰۷ دی ۱۴۰۰
اقا ما این سیستم بنزین جدیدو نمیخایم چرا سرخود کار میکنید همیشه و با ملت لج میکنی.چرا از مردم نظر سنجی نمیشه؟ اونهمه وقت و پول و سرمایه ملت برای کارت سوخت فعلی هدر رفت مردم ماهها سر یه کارت سوخت معطل شدن الان اون باطل و به کارت بانکی بنزین میزنید؟ اخه کجای دنیا اینکارارو میکنن هر روز یه بازی جدید بخدا خستمون کردید تو امریکا روتل و قانون ۵۰ سال هم تغییر نمیکنه اینجا یه ماه نباشی انگار تو غار اصحاب کهف بودی همه چی غافلگیرت میکنه.خواهشا برید دست از سرمون بردارید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۵ ۰۷ دی ۱۴۰۰
کی داره به کی متلک می اندازه ! کار مردم از خبر و تلخی و اینطور چیزا گذشته ، به خودت بیا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۲ ۰۷ دی ۱۴۰۰
بله روز شنبه شما میفهمین و اینکه بنزین گران نمیشه از سهمیه کم میشه که ازاد بزنیم روحانی برگرد
Iran (Islamic Republic of)
اکبر
۱۱:۵۸ ۰۷ دی ۱۴۰۰
خبر گرانی خودرو از صد تا خبر جمعه صبح بدترر بود آقای سخنگو
چرا میخواید خودتونا انقدر خوب جلوه بدید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۶ ۰۷ دی ۱۴۰۰
شما تمام روزها رو تلخ خواهید کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۴ ۰۷ دی ۱۴۰۰
اما متاسفانه این دولت هم باید ونباید زیاد میکند دولت باید مرد عمل باشه نه اهل باید و نباید به مانند حضرت علی ع که شبها در میان مردم می امد و از مشکلات انها خبردار میشد مثلا مشکل آب که داشتند فردا بعد از نماز صبح کلنگی برمیداشت و چاه میکند و آب تحویل مردم میداد دیگر بر منبر و جایگاه نمی ایستاد و باید این بشه و اون بشه نمیکرد بزرگان اهل عمل هستن نه اهل باید و نباید و مانور
Romania
ناشناس
۱۱:۵۱ ۰۷ دی ۱۴۰۰
تو رو خدا قیافشو نگاه
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۱:۳۵ ۰۷ دی ۱۴۰۰
خوشحالم که رییس جمهور پولداری داریم که به تمام نقاط روی کره زمین میتونه سفر کنه...آقای رییسی ممنون که بورس رو به قبل از آقای روحانی برگرداندی و همه از ضرر بیرون آمدن...دعای مردم پشت سرت همیشه هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۱ ۰۷ دی ۱۴۰۰
درسته، چون ما غیر از جمعه هر روز شاهد خبرهای تلخ هستیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۷ ۰۷ دی ۱۴۰۰
آقا تکلیف بنزین بچهای کوچک چی میشه؟؟
هپولی شد؟؟
Iran (Islamic Republic of)
اریا
۱۱:۲۳ ۰۷ دی ۱۴۰۰
دوست عزیز امتحانات رو غیرحضوری کنید تا بچه های مردم رو به کشتن ندادید
آخرین اخبار