وزارت دفاع روسیه:

ناتو برای درگیری مسلحانه گسترده با مسکو آماده می‌شود

یک مقام ارشد وزارت دفاع روسیه از آمادگی ناتو برای درگیری با مسکو خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، «الکساندر فومین» معاون وزیر دفاع روسیه از آمادگی ناتو برای یک درگیری مسلحانه گسترده با روسیه خبر داد.

این مقام ارشد دفاعی روسیه در بخشی از نشست دیپلماتیک در مسکو گفت: «ساختار نظامی ناتو به سمت آماده‌سازی برای درگیری مسلحانه در مقیاس بزرگ و با شدت بالا با روسیه تغییر جهت داده است.»

بنابر اعلام این مقام روس «در اسنادی که به تازگی از سوی ناتو ارائه شده روسیه بدون هیچ دلیلی به عنوان منبع اصلی تهدید برای امنیت اتحاد ناتو معرفی شده است.»

فومین در عین حال اعلام کرد: «بیانیه‌ای که در سال ۲۰۰۲ (۱۳۸۱) از سوی رم منتشر شد، می‌گوید که روسیه و اتحاد غربی نمی‌توانند دشمن یکدیگر باشند. این موضوع در نشست سال ۲۰۱۰ (۱۳۸۹) شورای روسیه-ناتو در لیسبون تکرار شد. تلاش‌های ناتو برای گسترش و تقویت زیرساخت‌های نظامی در بخش شرقی تأثیر منفی بر معماری امنیتی کل قاره اروپا دارد و این یکی از اقدامات متعددی است که این ائتلاف در طول دهه‌ها برای انجام این کار انجام داده است.»

فومین در ادامه افزود: «در سال ۱۹۹۹ (۱۳۷۸) یک عملیات نظامی که مورد تایید سازمان ملل نبود در یوگسلاوی انجام شد. تجزیه یوگسلاوی منجر به گسترش دور جدیدی از این اتحاد و الحاق "آلبانی، کرواسی و مونته نگرو" و پس از آن "مقدونیه شمالی" شد.»

هفته گذشته «ینس استولتنبرگ» دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در واکنش به درخواست روسیه برای عدم توسعه نفوذ ناتو به سمت شرق گفت: ناتو هرگز قولی برای عدم توسعه خود نداده است.

این اظهارات پس از سخنرانی «ولادیمیر پوتین» رئیس‌ جمهور روسیه مطرح شد که در آن از غرب خواست تضمین‌های محکمی به مسکو بدهد که ناتو به سمت شرق گسترش نخواهد یافت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۲ ۰۶ دی ۱۴۰۰
پس معطل چی
بزن داغونشون کن
آخرین اخبار