دوستی‌های مجازی چه قدر به ازدواج منتهی می‌شود؟

اگر روابط در مراحل شناخت مجازی، دورادور یا متنی باشد شناخت حاصل نمی‌شود، که یکی از شرایط ازدواج موفق شناخت کافی است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، گسترش فضای مجازی فصل جدیدی را از روابط اجتماعی به وجود آورده و توانسته در زندگی افراد جا باز کند تا جایی که مردم از فاصله های دور از این فضا باهم ارتباط برقرار می کند و گاهی این آشنایی دربین جوانان منجر به ازدواج می شود.

پرستو گلستانی روانشناس درمورد دوستی‌های مجازی و سرانجام آن به ازدواج گفت: افراد از هرجایی که باهم آشنا شوند چه در فضای مجازی و فضای حقیقی، فرایند آشنایی و شناخت باید سپری شود و پس از طی شدن این فرایند تازه می‌توان فهمید که رابطه کارآمد هست یا نه که باید حدود سه ماه از آن رابطه سپری شود.

شناخت کافی ضامن ازدواج موفق

این روانشناس گفت: اگر  رابطه در مرحله شناخت مجازی باشد، شناخت کافی حاصل نمی‌شود، چون وقتی که حضوری هم ملاقات می‌کنیم، تمام ابعاد وجودی خودرا نمی‌توانیم نشان دهیم. این نکته خیلی مهم است که از هر طریقی آشنا می‌شویم، فرایند آشنایی و شناخت را به درستی باید بگذرانیم تا بتوانیم تا در رابطه بتواند معنای واقعی خو را پیدا کند.

فرایند ازدواج در حال حاضر در جامعه ما پیچیده و متاثر از متغیر‌هایی مانند شرایط اقتصادی و اجتماعی است که شرایط فرهنگی که در آن هستیم این شرایط را مشکل می‌کند.

 حفظ رابطه نیازمند انگیزه و تلاش طرفین است

 گلستانی تصریح کرد: پیش بینی اینکه یک رابطه چقدر احتمال دارد به ازدواج منتهی شود، بستگی به انگیزه طرفین برای ازدواج دارد و تلاشی که افراد برای مدیریت حفظ رابطه خود انجام می‌دهند.

یکی از افرادی که از طریق آشنایی در شبکه‌های اجتماعی اقدام به ازدواج کرده است، گفت: چند سال پیش در یکی از گروه‌ها در فضای مجازی با دختری در یکی از شهر‌های شمالی آشنا شدم که در ابتدا فقط یک دوستی ساده بود فقط گاهی باهم صحبت داشتیم.

بعد از گذشت حدود دو ماه حس کردم که سلیقه‌های مشترک زیادی زیادی داریم که صحبت‌های ما در این مدت به چند ساعت در روز رسید، تنها مشکلی که بین ما وجود داشت فاصله مکانی بود که دخترمورد علاقه من در یکی از شهر‌های شمال زندگی می‌کرد، اما این موضوع برای من مهم نبود.

او ادامه داد: مدتی که از این رابطه گذشت این ماجرا را برای خانواده مطرح کردم که می‌خواهم ازدواج کنم، اما با مخالفت پدر و مادرم روبه روشدم، اما با اصرار و مدتی ترک خانه توانستم موافقت آنها را جلب کنم و باهم ازدواج کردیم.

مدتی که گذشت فهمیدم مریم را خوب نمی‌شناسم و من فقط نکات مثبت او را می‌دیدم، مریم بعد از یک سال به بهانه دور بودن از خانواده و دلتنگی بیشتر در خانه پدرش بود می‌گفت باید انتقالی بگیری، چون من دیگر نمی‌توانم به دور از پدر و مادرم زندگی کنم.

ادامه داد: همینطور هر روز به مشکلات و در گیری‌های ما افزوده می‌شد تاجایی که دیگر راهی به جز طلاق نمی‌دیدیم و بعد از یکسال و نیم از هم جداشدیم.


بیشتربخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
باران
۲۲:۲۱ ۱۸ دی ۱۴۰۰
تو جامعه اخلاقیات زیاد و با اهمیت باشه چ واقعی چه مجازی میشه ازدواج موفق داشت

این اخلاقیات هم از خانواده با تربیت فرزند از بدو تولد تا 7 سالگی بنیادی میشه . و لازمه تربیت فرزند طبق شرایط زمانی به روز و امروزی بشه ب فرموده امام علی (ع) ، روش استفاده صحیح از دنیای مجازی باید آموزش داده بشه
اینطوری میشه حریم خصوصی حفظ میشه و دنیای مجازی جولانگاه برای دروغگویی و غیره نمیشه

من موافقم تو دنیای مجازی با فرد مورد علاقه برای زندگی مشترک ، آشنا شد ولی با وجود شرایط بالا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۷ ۰۷ دی ۱۴۰۰
من در فضای مجازی عشقمو پیدا کردم .الانم ۲ ساله ازدواج کردیم . روز به روز علاقمون داره به هم بیشتر بیشترتر میشه .
باید خانواده ها رو از نزدیک ببینید صحبت کنید بعد بفکر ازدواج باشید
۱ ماه مجازی بودش ۵ماه میدیدمش ۱ سال نامزد . ۱ سال هم عقد .
همه چی پله پله برین جلو مشگلی پیش نمیاد .. چه بخواد مجازی باشه چ بخواد حقیق باشه . اینم بگم بستگی به دختر پسرای این دوره زمونه داره که فقط قد کشیدن ولی از لحاظ عقلی در حد بچه ۱۲ساله هستن .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۱ ۰۷ دی ۱۴۰۰
واقعا هیچی مجازی به درد همون مجازی میخوره در دنیای واقعی هیچی سرجاش نیست چه برسه مجازیش
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۰۸:۳۲ ۰۷ دی ۱۴۰۰
تنها راه ازدواج موفق داشتن شناخت کافی بین طرفین هست.
حالا چه از طریق مجازی و چه غیره.
البته اینکه تو فضای مجازی خیلی راحت میشه خیلی چیزها رو مخفی کرد شکی نیست اما اگه به درستی رابطه از این محیط به محیط واقعی منتقل بشه می‌تونه به رابطه موفق برسه.
البته مردم آزار ها و دروغگو ها و ... تو فضای مجازی خیلی زیادن و باید حتما طرفین از واقعی بودن طرف مقابل مطمئن بشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۴ ۰۷ دی ۱۴۰۰
الان تو دنیای واقعی نمیشه هیچکس رو شناخت نمیشه به هیچکس اعتماد کرد نمیشه ازدواج کرد بخاطر شرایط افتضاح اقتصادی و فرهنگی دیگه چه برسه به مجازی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۷ ۰۷ دی ۱۴۰۰
وقتی وانمود به یه چیز تو فضای مجازی می کنی خوب طبیعیه که به ازدواج موفق تبدیل نشه
Iran (Islamic Republic of)
رعنا
۰۳:۵۷ ۰۷ دی ۱۴۰۰
من و همسرم اینترنتی آشنا شدیم.الانم نه ساله داریم با هم به خوبی و خوشی زندگی میکنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۳ ۰۷ دی ۱۴۰۰
دروغ نگو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۴ ۰۷ دی ۱۴۰۰
یکی از دوستان من هم همینطور با یکی اشنا شد الانم راضی هستند
Iran (Islamic Republic of)
شهروند
۰۹:۱۷ ۰۷ دی ۱۴۰۰
من و خانومم هم سال 97 توی اینترنت با هم آشنا شدیم-بعد دوستی حدود یکسال هم با هم زندگی کردیم ، الان دوماهه ازدواج کردیم،هرچی فکر میکنم میبینم من اگه جای اون بودم عمرا با یه بداخلاق مثل خودم ازدواج میکردم ولی بهترین انتخاب زندگیم بود هم اون دوسم داره هم من دوسش دارم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۵ ۰۷ دی ۱۴۰۰
۷سال مجازی بایه دخترترکمن بودم همدیگه رامیخاستیم اماچون به غیرترکمت دخترنمیدادن مجبورشدیم فراموش کنیم الان یساله بفکرشم چون واقعن دوستش داشتم،هرجاهست واسه اش آرزوی خوشبختی میکنم،هنوزم دوستش دارم وبفکرشم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۴ ۰۷ دی ۱۴۰۰
فراموشش کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۴ ۰۷ دی ۱۴۰۰
منم داشتم فراموش کردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۸ ۰۷ دی ۱۴۰۰
همین مقدار کمی هم که ازدواج در کشور صورت میگیره بخاطر فضای مجازیه وگرنه دیگه مدل قدیم جمعی نیست و رفت امدی نیست که اشنایی صورت بگیره تازه کرونا هم که بدتر کرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۷ ۰۷ دی ۱۴۰۰
مجازی فقط بحث رل و کراش و بچه‌بازیه وگرنه هیچ آدم عاقلی توی مجازی دنبال همسر نیست چون اونا که تو مجازی هستن تند و تند رل میزنن و کات میکنن فقط میخوان با یکی باشن هردفعه هم مورد رو عوض میکنن برای تنوع وگرنه چیز دیگه‌ای توی مجازی نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۸ ۰۷ دی ۱۴۰۰
هیچ کدومش