کمبود تجهیزات اطفای حریق در گلستان/ وعده اعتبار ۲۰ میلیارد تومانی محقق نشد

عبدالرحیم لطفی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: در بخش تجهیزات اطفای حریق در استان با کمبودهای بسیاری مواجه هستیم.

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، عبدالرحیم لطفی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: به دلیل حریق‌های متعددی که در عرصه‌های منابع طبیعی استان رخ داده بسیاری از تجهیزات و امکانات مقابله با حریق مستهلک شده و بسیاری از تجهیزات هم از رده خارج شده است.

لطفی گفت: با توجه به فرسودگی و مستهلک شدن بخشی از تجهیزات و ماشین‌آلات در زمان وقوع حریق‌های احتمالی، در آینده با کمبود و چالش جدی در این حوزه روبه‌رو خواهیم شد.

او ادامه داد: در حریق‌های اخیر تعدادی از ماشین‌های کمک‌دار ما آسیب دید و فقط توانستیم دو دستگاه از آن‌ها را بازسازی کنیم.

لطفی گفت: در استان به ۴۰ دستگاه خودروی آبپاش نیاز داریم و این در حالی است که تعداد خودرو‌های آبپاش ما تنها دو دستگاه است.

او ادامه داد: دو ماه قبل در ستاد مدیریت بحران استان که با حضور رئیس سازمان مدیریت بحران کشور و رئیس سازمان جنگل‌ها برگزار شد، مقرر شد ۲۰ میلیارد تومان برای تجهیزات اطفای حریق به استان اختصاص پیدا کند.

لطفی گفت: هنوز این اعتبارات به استان اختصاص داده نشده است، اما اگر این اتفاق رخ دهد مشکلات لجستیکی ما برای مقابله با حریق جنگل‌ها و مراتع برطرف می‌شود.

او ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۲۷۰ مورد حریق در عرصه‌های منابع طبیعی به ویژه در جنگل‌های استان رخ داده است.

آخرین آتش سوزی رخ داده در استان مربوط به پارک ملی گلستان بود که به گفته مدیرکل محیط زیست استان ۲۵۵ هکتار از این ذخیره گاه مهم زیست کره در آتش سوخت.

انتهای پیام/ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.