اگر برجام احیا نشود، قدم بعدی ایران چه خواهد بود؟

دور هشتم مذاکرات وین بعد از وقفه‌ای سه روزه از دوشنبه این هفته ادامه می‌یابد، اما سوال اینجاست اگر برجام احیا نشود قدم بعدی ایران چه خواهد بود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، دور هشتم مذاکرات برای احیای برجام از دوشنبه هفته گذشته در وین آغاز شد و تا پنجشنبه ادامه داشت. ادامه این دور از مذاکرات با تمرکز بر لغو تحریم‌های آمریکا علیه ایران، قرار است به دلیل تعطیلات پایان سال میلادی بعد از وقفه‌ای سه روزه از دوشنبه این هفته ادامه پیدا کند.

میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی واقع در وین روز جمعه دهم دی ماه در توئیتی نوشت: ما در دو حیطه شاهد برخی پیشرفت‌ها بوده ایم؛ یکی در مذاکرات و دیگر در ارزیابی‌های عمومی شرایط پیرامون مذاکرات وین. هم‌اکنون این ارزیابی‌ها برای اولین بار از ماه ژوئن شامل عناصر مثبت هستند. این بدان معناست که مذاکره‌کنندگان واقعا پیشروی داشته‌اند.

در این نشست که با شرکت هیئت‌های ایران، گروه ۱+۴ و اتحادیه اروپا در هتل کوبورگ برگزار شد، روند مذاکرات مورد ارزیابی قرار گرفته و در خصوص نحوه ادامه گفت‌وگو‌ها بحث و تبادل نظر صورت گرفت. مذاکره‌کننده ارشد کشورمان در این نشست با اشاره به پیشرفت‌های صورت‌گرفته در دور پیشین، بر لزوم رفع تحریم‌ها و ارائه تضمین‌های عینی و کافی از سوی طرف مقابل و راستی‌آزمایی این اقدامات تأکید و تصریح کرد که هیأت ایرانی مانند دور قبل برای تعامل جدی و پیشبرد گفت‌وگو‌ها آمادگی کامل دارد.

اگر برجام احیا نشود، قدم بعدی ایران چه خواهد بود؟

علی باقری رئیس هیئت مذاکره‌کننده کشورمان در وین نیز پیشتر روند گفت‌وگو‌های دور هشتم در چند روز گذشته را مثبت ارزیابی کرده بود. باقری روز پنجشنبه نهم دی ماه درباره مذاکرات به خبرنگاران گفت درباره لغو تحریم‌ها هم مکاتباتی بین طرف‌ها صورت گرفت و پیشرفت‌های نسبتا خوبی در این چند روز انجام گرفت.

علیرضا تقوی نیا تحلیلگر مسائل سیاسی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت تهران و واشنگتن عزم جدی دارند که به یک توافقی برسند، اما در حال چانه زنی هستند تا حداقل امتیاز را بدهند و حداکثر نفع را ببرند، اما به نظر می‌رسد که دولت فعلی جمهوری اسلامی ایران بر خلاف دولت قبلی همه تخم مرغ‌های خود را در سبد برجام نچیده و تمام سیاست خارجی خود را متمرکز و معطوف بر توافق با غرب نکرده است، اما در مقابل آمریکا با توجه به موقعیتی که دارد و پایین آمدن محبوبیت بایدن در داخل کشورشان، به دنبال یک دستاورد است و روند فعلی برنامه هسته‌ای ایران را به هیچ عنوان نمی‌تواند بپذیرد.

اگر برجام احیا نشود، قدم بعدی ایران چه خواهد بود؟

همچنین کیومرث یزدان‌پناه دانشیار جغرافیای سیاسی دانشگاه تهران در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، بر این باور است که علی‌رغم همه فراز و فرود‌ها و چالش‌های موجود، ممکن است احیای برجام در زمستان منعقد و محصول آن بعد‌ها برداشت شود، حداقل چهار سال زمان لازم است تا طرفین بتوانند طوری توافق کنند که همگی به رضایت حداکثری دست یابند. در نتیجه دستیابی به این اسناد جدید، یک گام اساسی برداشته خواهد شد و آن خروج مذاکرات از بن‌بست فعلی است.

دانشیار جغرافیای سیاسی دانشگاه تهران می‌گوید در حال حاضر دیدگاه مثبتی نسبت به احیای برجام شکل گرفته و حتی مقامات عربی که قبلا مدام تلاش می‌کردند آمریکا و اروپا را تحریک به فشار بیشتر علیه ایران کنند، اخیرا در حال استقبال از انعقاد توافق و احیای برجام هستند. این‌ها نشان‌دهنده چشم‌اندازی امیدوارکننده از مذاکرات است. دور جدید مذاکرات می‌تواند در تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم‌سازی‌ها اثرات مثبت یا منفی زیادی داشته باشد.

اگر برجام احیا نشود، قدم بعدی ایران چه خواهد بود؟

محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی جمهوری اسلامی ایران هم اخیرا گفته که اگر طرف‌های برجام در احیای برجام شکست بخورند و تحریم‌های آمریکا علیه تهران لغو نشود، ایران غنی سازی اورانیوم بالاتر از ۶۰ درصد انجام نخواهد داد، حال سوال اینجاست که اگر برجام احیا نشود چه اتفاقی می‌افتد؟

تقوی نیا تحلیلگر مسائل سیاسی هم در این باره می‌گوید آمریکا مجبور است که در مقابل ایران کوتاه بیاید، جامعه و اقتصاد این کشور تحمل وضعیت جنگیدن با ایرا را ندارد، همچنین تحریم‌های حداکثری در قبال ایران به اهداف خود نرسیده و اقدامات مخرب رژیم صهیونیستی با همکاری آمریکا هم نتوانسته مانع از توسعه برنامه هسته‌ای ایران و کاهش شتاب آن شود در نتیجه آن‌ها درصدد هستند به هر شکل ممکن ایران را راضی کنند که به برجام برگردد.

اگر برجام احیا نشود، قدم بعدی ایران چه خواهد بود؟

اگر برجام احیا نشود، قدم بعدی ایران چه خواهد بود؟

به گفته تقوی نیا برای ایران اهمیتی ندارد که برجام احیا شود یا خیر، بلکه برای ما مهم این است که لغو تحریم‌ها تحت هر عنوانی انجام شود، اما اگر برجام به نتیجه نرسد برنامه هسته‌ای ایران بیشتر از قبل فعال می‌شود و همکاری با آژانس به شدت محدود‌تر می‌شود و ایران همزمان برنامه موشکی و فضایی خود را توسعه می‌دهد و غنی سازی ۶۰ درصد خود را شتاب بیشتری خواهد داد و زنجیره سانتریفیوژ بیشتری را فعال می‌کند. آمریکا آمادگی امتیاز دادن به ایران را دارد و مقاومت کشورمان در حال نتیجه دادن است و آمریکا در حال کوتاه آمدن.

نکته قابل توجه این است که اگر مذاکرات برجام شکست بخورد هیچ اتفاقی نخواهد افتاد، نه جنگی رخ می‌دهد و نه تحریم‌های بیشتری اعمال می‌شود، این جمله را تقوی نیا می گوید و ادامه می دهد غرب همه تحریم‌های ممکن را اعمال کرده و هیچ برگ برنده‌ای ندارد؛ پس شاید تنها راهش تن دادن به خواسته های به حق ایران باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۲۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی حیدری
۲۳:۱۸ ۲۴ فروردين ۱۴۰۱
چرا وزارت ارشاد این چنین کوتاه می آید؟؟!!. . که یک روزنامه هر چرندی رابه زبان می آورد . اگر این حرف به دهن یک روزنامه بلانسبت معاندحرف اصافی نیست پس چیست؟؟!!. ، به هیچکدام از تلفن هایشان جواب نمی دهند ویا خواهنده جواب را به این طرف وآن طرف حواله می دهند ، چرا جلو این شرف فروختگان ایستادگی نمی شود؟؟!!. چرا ؟ چرا؟ وچرا؟؟!!.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۲ ۲۷ بهمن ۱۴۰۰
به آمریکا نمی شود اطمینان کرد.از همین حالا زمزمه خروج دوباره از برجام در صورت روی کار آمدن جمهوری خواهان به گوش می رسد.فقط غنی سازی 99 درصد
United States of America
ناشناس
۰۰:۳۵ ۱۵ دی ۱۴۰۰
برجام جز با عقب نشینی احیا نمیشود و فرض محال اینکه پوز امریکا را بزنید مطمئن باش تا سی سال دیگر اثرات این تحریم شما را فلج میکند اگر بمانید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۱ ۱۴ دی ۱۴۰۰
امریکا وکشورهای اروپایی اگر ببینن که کشوری از روی نیاز به طرفشون میره همه میدونیم که چه میکنند .امیدوارم عزت وسربلندی رو به ایرانیان برگردونن .وقتی برای برجام دولت اقای روحانی مردم به کوچه وخیابان ریختن وشادی کردن واقعا جای تاسف بود .اونا فهمیدن که آشفتگی تا کجاست .آزموده را آزمودن خطاست .باید هوشیار بود .چون اونا در عرصه ها براشون قابل قبول نیست که به ایرانیان در دیپلماسی امتیاز واگذار کنند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۵ ۱۴ دی ۱۴۰۰
ان شالله که توافق خوبی حاصل بشه و تمام تحریم ها لغو بشه و بازار کسانی که از تحریم ایران و فشار و گرانی بر مردم نفع میبردند چه داخلی و چه خارجی برچیده بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۳ ۱۳ دی ۱۴۰۰
اقدام خفت بار ایران دوباره مذاکره برای مذاکره خواهد بود شک نکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۷ ۱۳ دی ۱۴۰۰
پراید دیگه به آمریکا انگلیس آلمان ندید
یا هم قرعه کشی که بفهمند با دم شیر بازی نکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۹ ۱۳ دی ۱۴۰۰
قدم بعدی گرفتاری و بدبختی بیشتر مردم هست
نان لواش 1000 تومنی
بربری 10 تومنی
مرغ 100 هزار تومنی
بنزین 15 تومنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۹ ۱۳ دی ۱۴۰۰
راه اندازی خط تولید پراید در لندن و پاریس و برلین
که ناامنی جاده آن کشورها می شود و تسلیم می شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۵ ۱۳ دی ۱۴۰۰
آمریکا آمادگی ((( امتیاز )))) دادن به ایران را دارد؟؟؟؟

تازگی ها ، حق مسلم.. و اکسیژن هوا.. هم ، شده امتیاز ، از طرف آمریکا ؟
که اونم باید آمریکا ، به ما ، یا به ملتها بدهد...؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!؟؟؟؟؟؟؟؟

بابا آمریکا از داخل پوسیده...
حالا می بینیم!
و به اذن الهی ، همه مردم دنیا راحت خواهند شد




آمریکا در افول

یا حق
Iran (Islamic Republic of)
امین
۱۸:۴۹ ۱۳ دی ۱۴۰۰
سلام به گرگها اعتماد کردن اشتباه بزرگی است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۲ ۱۳ دی ۱۴۰۰
توبه گرگ مرگه،وقت را ازدست ندهیم،جزحیله ومکاری ودروغ ازاین قماش روباه صفت غربی انتظاری نداشته باشیم،آنهم نه یکبار،برای صدمین بار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۱ ۱۳ دی ۱۴۰۰
بهترین گزینه تقسیم بالسویه فشار بر مردم بیچاره و در امان ماندن مسئولین زحمتکش هست البته به نظر بنده حقیر سرتاپاتقصیر
United States of America
ناشناس
۱۱:۱۳ ۱۳ دی ۱۴۰۰
جنگ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۹ ۱۳ دی ۱۴۰۰
اوکی
Iran (Islamic Republic of)
reza
۱۱:۰۹ ۱۳ دی ۱۴۰۰
جان مادرتان پدرتان ول کنید این برجام تا می خواهیم فراموش کنیم دوباره یادمان می اندازید
احیای برجام احیای اژدهای هفت سری است که می خواهد کل مملکت را ببلعد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۵ ۱۳ دی ۱۴۰۰
بابا ول کنید این برجام رو دلتون بحال کشور نمی سوزه به حال مردم بدبخت نمی سوزه بحال اقتصاد کشور نمی سوزه حداقل رعایت حال این عمار رو بکنید .
در ضمن برجام به نتیجه نرسه . کم کم مردم خودشون یک راهکار برای خروج از این بن بست اساسی پیدا می کنن. شما نگران کرسی های خودتون باشید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۸ ۱۳ دی ۱۴۰۰
گام بعدی اینکه دولت تعدادو بیشتر کنه مردم توصف واینستند و در غیر اینصورت مردم صبر کنند و صف رو بهم نزنن تا نوبتشون بشه
France
ناشناس
۰۵:۴۲ ۱۳ دی ۱۴۰۰
اقا اینجا رسما ربات یا خود سایت حرف میزنه یعنی چی میخواید ذهن مردمو منحرف کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۱۷ ۱۳ دی ۱۴۰۰
برجام برای شما بیشتر راه تنفس و وقت کشی !!! البته همه میدونن که به سرانجام نمیرسه !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۶ ۱۲ دی ۱۴۰۰
اگر غرب خواهان آرامش است هرچه سریع تر مذاکرات را به سر انجام برساند و اگر برجام احیا نشود 1- نگاه به شرق پررنگ تر می شود 2- توان نظامی و دفاعی چند برابر می شود 3- غنی سازی بیشتر و با خلوص بیشتری صورت می گیرد و مراکز هسته ای جدید تاسیس می شوند 4 - هر گونه تحرک ماجرا جویانه بر ضد ایران و انصار به شدید ترین نحو ممکن پاسخ داده خواهد شد. 5- این بار ایران برای اقدامات خود هیچ تضمینی نخواهد داد . 6- نفت را ببرای ایجاد نوسانات قیمت جهانی صادر خواهیم کرد تا مشتری ها جذب شوند و قیمت بازار دچار نوسانات شدید شود .ما تلاش و صبر خود را نشان دادیم حال غرب باید نشان دهد که در عمل چه مقدار صداقت دارد ، گرچه زمان رو به پایان است .
غرب برجام را برای کنترول و محدود کردن توان ایران می خاهد و هماکنون بدون برجام بیش از بیست سال است که به مقاصد خود رسیده است و اکنون با طولانی کردن مذاکرات همان نتیجه مطلوب خود یعنی فرسایش مردم را درو می کند. پس باید قاطعانه گفت که فریب بس است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۵ ۱۳ دی ۱۴۰۰
دوست عزیز نگاه چه عرض کنم تو فرزندخوانده شرق شدی از فرزندخواندگی هم بالاتر میخواهی پیش بروی همینقدر که از رژیم حقوقی دریای خزر بخاطر فرزندخواندگی چشم پوشی کردی یعنی وطنفروشی 2- توان نظامی درعمل بکاریاد درموشکباران عین الاسد مشاهده کردیم چقدر موشکهای ایران قدرت تخریبی بالایی برخورداربودند که حتی برزنت سوله را نتوانست بسوزاند وعمق دومتری ایجاد کرد3- غنی سازی بیشتر احتمالش داشت انجام میدادید4- تحرکات ماجراحویانه یعنی ترور شهید فخری زاده وانفجار نظنز که بجز تهدید اقدامی صورت نگرفت5- مگر دراقدامات گذشته تصمین میدادید6- خخخ اولا نفت را نمیتوانی انچه درقرارداد اوک هست بیشتر صادر کنی دوم اینکه گیرم نفت بیشتر صادر کردی این یعنی خودزنی همین جوری اقتصاد تو سکته مغزی کرده اونوقت نفت باقیمت ارزان بفروشی خخخخخ اگر ایران بدون برجام میتوانست قطعا زیر باربرجام مذاکره نمیرفت پس خاموش بشین سرجات
Iran (Islamic Republic of)
ایراندخت
۲۲:۳۳ ۱۳ دی ۱۴۰۰
ناشناس ۰۹:۲۵
کم مهمل بباف ،در قضیه عین الاسد چرا به خبرنگارها بعد چند روز اجازه فیلم برداری دادن؟!! خودشون دارن اعتراف میکنن به قدرت و دقت موشکها توی خود کم بین چی میگی؟!!! اگه اوضاع اونجوری بود که تو تحلیل کردی نیروهای امریکایی اینقد از سپاه نمیترسین. اشک سرباز حقیر آمریکایی رو کیه که یادش رفته باشه؟ وقتی برگشت آمریکا اخراج شد بدبخت
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۲۲:۳۶ ۱۳ دی ۱۴۰۰
این دولت انقلابیه و از سازش بیزار سخنرانی رئیسی رو توی مراسم حاج قاسم عزیز گوش کن. این برجام لعنتی افتضاحیه که روحانی و دارو دستش انداختن تو کاسه ایرانیها الانم اگه این دولت ادامه نده همین امثال شما گوش فلک رو کر میکنید که چرا با جهان تامل نمیکنید
Canada
ناشناس
۲۲:۱۱ ۱۲ دی ۱۴۰۰
اگر به هر دلایلی نتیجه نگرفتیم
باید بسرعت نور .به پیشرفت هایمان ادامه دهیم
تا لااقل بازدارنگی و دفاعی باشد
و همانطور که رییس جمهور مردمی گفتند
اقتصاد را به مذاکره گره ندهیم
بلکه جلوی واردات کالای عیر صروری و حمایت از کالاهای تولید داخل .از بین بردن ارز 4200 که فقط باعث دزدی .اختلاس و احتکار شده .گرفته بشه
با اموزش حرفه مورد نیاز و دادن وام بدون سود و زمین مجانی به جوانان .انها را به تولید کنندگان اینده سوق دهیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۶ ۱۳ دی ۱۴۰۰
با تولید انبوه کرونایاب مستعان مشت بدهان تمام دانشمندان و یاوه گویان غربی میزنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۶ ۱۲ دی ۱۴۰۰
بایدایران عزیز باخود امریکا مستقیم مذاکره کنه وامریکایها باید بدانندکه ایرانیان مثل افریقا نیست ملتی بسیارغیور وبزرگ وازهمه مهمتر ما مرید مولایمان علی ع هستیم که با اهل ظلم وجور سازش نمی کنیم البته ماملت فهیم هستیم که باتمام دنیا بده بستون میکنیم مراودات داریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۹ ۱۳ دی ۱۴۰۰
زدن سردارمون رو شهید کردن اونوقت تو میگی بریم با خودشون مذاکره کنیم؟!!!! وای این حجم از حماقت رو درک نمیکنم ! خب آمریکا که زد زیر برجام دوباره بریم باهاش مذاکره کنیم؟
Iran (Islamic Republic of)
میثم
۲۲:۴۴ ۱۳ دی ۱۴۰۰
جالبه توی روایت های قدیمی داریم پیامبر(ص) فرمودند زمان ظهور نیروهای خدا یه بار حق خودشون رو طلب میکنن بهشون داده نمیشه دوباره طلب میکنن باز هم بهشون داده نمیشه بعد از اون جنگ میکنن و حقشون رو میگیرن. به نظر من(تاکید میکنم به نظر من) منظور این روایت همین مذاکرات برجامه. مرگ یه بار شیون یه بار بزنین اسرائیل رو محو کنید که سر مار اونجاس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۴ ۱۲ دی ۱۴۰۰
اینم جوک سال جدید میلادی. آخه کی گفته آمریکا تن میده به خواسته های ایران؟؟
اولا خواسته نیست و حق ایرانه دوما عمرمون تموم شد پس کی دیگه میخوان کوتاه بیان؟؟
Netherlands
ناشناس
۲۰:۲۱ ۱۲ دی ۱۴۰۰
توافقی در کار نخواهد بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۲ ۱۳ دی ۱۴۰۰
شماخیال میکنید ما چشم به توافق دوخته ایم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۵ ۱۲ دی ۱۴۰۰
مهم در مذاکرات رفع عملی تحریمهاست و راست آزمایی.
غیر از این هر چه باشد و به هر اسم سودمند نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۸ ۱۲ دی ۱۴۰۰
بعضی نظرات را آنقدر دیر منتشر میکنید که دیگر اصل خبر خواننده ای ندارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۶ ۱۲ دی ۱۴۰۰
من نظرم رو میگم ولی برام مهم نیست چاپ بشه یا نه یا دیر چاپ بشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۹ ۱۲ دی ۱۴۰۰
اصل احیاء برجام نیست ، اصل انجام تعهدات کشورهای غربی و رفع تحریمها از ایران است اگر این اتفاق افتاد که خوب است والا برجام ارزشی ندارد و بود و نبودش برای ما یکسان و همان بهتر که این قرارداد نباشد تا ما بتوانیم راحت تر غنی سازی را ادامه دهیم و نیازهای هسته ای مان در همه زمینه ها را با فراغ بال مرتفع کنیم
Iran (Islamic Republic of)
سیاوش
۰۸:۴۷ ۱۳ دی ۱۴۰۰
دقیقا برجامی که تحریم بر نداره به چه دردی می خوره
Iran (Islamic Republic of)
سید اکبر دخانچی
۱۶:۵۳ ۱۲ دی ۱۴۰۰
ان شاء الله سال ۱۴۰۶ قطب عالم امکان ، مهدی صاحب الزمان عج ظهور می کند ، به همرا برخی انبیاء هم چون عیسی و خضر و الیاس و ... هشت سال بعد از قتل نفس زکیه ( حاج قاسم سلیمانی ) به دست شقی ترین آدم ها ( ترامپ دزد قمارباز ) ، شش سال بعد از ریاست سید حسنی ، مرد خراسانی ( سید ابراهیم رئیسی ) ، بعد از فتح کاخ سفید به دست مسلمانان آمریکا ( ان المسلمین فی آخر الزمان یفتحون البیت الابیض )
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۳ ۱۳ دی ۱۴۰۰
دوست گرامی نفس زکیه بین رکن و مقام در کنار کعبه کشته میشود لطفا مباحث ظهور رو میخونی همشو با دقت بخون.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۹ ۱۲ دی ۱۴۰۰
آمریکا آمادگی ((( امتیاز )))) دادن به ایران را دارد؟؟؟؟

تازگی ها ، حق مسلم.. و اکسیژن هوا.. هم ، شده امتیاز ، از طرف آمریکا ؟
که اونم باید آمریکا ، به ما ، یا به ملتها بدهد...؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!؟؟؟؟؟؟؟؟

بابا آمریکا از داخل پوسیده...
حالا می بینیم!
و به اذن الهی ، همه مردم دنیا راحت خواهند شد




آمریکا در افول

یا حق
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۸ ۱۲ دی ۱۴۰۰
بنزین گران میشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۷ ۱۲ دی ۱۴۰۰
دولت سیزدهم قیمت ها را برگرداند به روزی که دولت را تحویل گرفته
ما ارزانی نخواستیم
کنترل قیمت می‌خواهیم کنترل قیمت کنترل قیمت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۸ ۱۲ دی ۱۴۰۰
تا وقتی افزایش حقوق هست افزایش قیمت هست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۱ ۱۲ دی ۱۴۰۰
تا وقتی تحریم هست، تورم هم هست درنتیجه افزایش قیمت هم هست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۰ ۱۲ دی ۱۴۰۰
خیر هیچکدام از اینها که گفتید نیست ، همش بخاطر کاهش ارزش پول ملی است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۳ ۱۲ دی ۱۴۰۰
عزت واعتبارملت ایران باز خواهدگشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۳ ۱۲ دی ۱۴۰۰
زمامدار نباید دل مردم را خالی کند و از نداشتن حرف بزند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۲ ۱۲ دی ۱۴۰۰
زمان دار نباید دل مردم را خالی کند و از نداشتن حرف بزند و گرنه برود کنار برای چی پست گرفته

امثال میرکاظمی ها اگر قرار بود از نداشتن حرف بزنید برای چی پست گرفتی ؟
Iran (Islamic Republic of)
A
۱۳:۵۳ ۱۲ دی ۱۴۰۰
قدم به قدم و گام به گام به ۱۰۰ نزدیک میشیم
هنوز گامهای زیادی تا رسیدن به سعادت اخروی هستش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۳ ۱۲ دی ۱۴۰۰
مشکلات ما از کاسبان تحریم وخود تحریمی داخلی است از کالا های بنجول چینی که باعث تعطیلی کارخانه ها شده اند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۸ ۱۳ دی ۱۴۰۰
از طرف اروپا و آمریکا که تحریمیم اگه از چین هم وارد نکنیم میشه قضیه خودرو سازای داخلی قیمتا سر به فلک میکشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۴ ۱۲ دی ۱۴۰۰
تندروهای که میگفتن برجام باید آتش زد و .... کجان.خخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۳ ۱۲ دی ۱۴۰۰
اگر لازم شود برجام را آتش خواهیم زد
هرچیزی به وقتش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۴ ۱۲ دی ۱۴۰۰
مگه توی مجلس برجام را آتش نزدند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۲ ۱۳ دی ۱۴۰۰
ناشناس ۱۳:۲۴عجب اتیشی داری توووووووووو . کوتا بیا بابا . مردم دارن له میشن تو این گرونیا .
Pakistan
ناشناس
۱۰:۰۴ ۱۳ دی ۱۴۰۰
همه اون افراد میگفتن قرارداد قبلی رو باید آتش زد و زندگی مردم رو در آینده به برجام گره نمیدهیم مذاکرات رو ادامه میدیدم اگه شد بهتر نشد هم نشد دیه اصل رو اتکا بر خود قرار میدیدم لطفا کل سخنشون رو بزارین نه فقط یه تکشو اونم برای تخریب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۹ ۱۳ دی ۱۴۰۰
گمانم منتظرن تحریم برداشته بشه کبریت وارد کنن برجام رو آتیش بزنن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۸ ۱۳ دی ۱۴۰۰
راست میگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۱ ۱۲ دی ۱۴۰۰
مردم ما اینقدر بدبخت هستن که مسئولین کشور تو این 40 سال تو تخم و مرغ خودکفا نشدن
بابا شما که از روسیه و چین سلاح میخرید این فناوری خودکفایی در تخم مرغ رو هم خریداری کنید حداقل مردم از گرسنگی نمیرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۶ ۱۳ دی ۱۴۰۰
خود مردم باعث مشکلات هستند کی میره ماشین یک ساله بخره تا گران بفروشه ‌.کی سود دوبرابری میکنه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۹ ۱۲ دی ۱۴۰۰
موفقیت و پیشرفت مذاکرات به سود کشور و منافع ملی آرزوی قلبی هر وطن دوست و هر عقل سلیم می باشد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۴ ۱۲ دی ۱۴۰۰
مذاکره اگر منجر به اقدام عملی نشود فایده ای ندارد تا الان از طرف ایران کلی اقدام عملی صورت گرفته ولی طرف مقابل فقط مذاکره کرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۴ ۱۲ دی ۱۴۰۰
گام بعدی باید نامعلوم باشد تا شیاطین دق کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۶ ۱۲ دی ۱۴۰۰
اگر برجام صورت نگیره ، غنی سازی اورانیوم در حد صد درصد و ساخت بمب اتم و ریختن تو اسرائیل و محو کامل این غده ی سرطانی هست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۲ ۱۲ دی ۱۴۰۰
داداش مگه بازی کامپیوتریه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۶ ۱۲ دی ۱۴۰۰
اگر غنی سازی در حد صد در صد داشته باشیم
باز هم بمب اتم نخواهیم ساخت
ما به بمب اتم نیازی نداریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۶ ۱۳ دی ۱۴۰۰
یاد اون بازی سگا اوفتادم شورش در شهر!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۵ ۱۲ دی ۱۴۰۰
احتمال زیاد توافق انجام میشه و مثل ۴ سال اول روحانی شرایط قدری سامان پیدا میکنه و اقتصاد با ثبات تر میشه (البته فکر ارزانی را به هیچ وجه نمیشه کرد. نهایتش رشد متوقف بشه و یا سرعت رشد قیمت کمتر بشه) ولی چیزی که مهمه تضمین عدم خروج امریکا از برجام هست. اگر ترامپ رای بیاره مطمئنا از برجام خارج میشه و ۴ سال دوم رییسی هم میشه مثل روحانی. باید تضمین گرفته بشه که خارج نشه و اینکه فقط اسم برجام نباشه. ما با اروپا هم برجام داشتیم ولی هیچ منفعتی نداشت.نباید بزاریم امریکا هم به صورت ظاهری در برجام باشه ولی هیچ منفعتی واسه ما نداشته باشه و همچنان از راههای دیگه ما را تحریم کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۰ ۱۲ دی ۱۴۰۰
دولت جوری واسه سال دیگه برنامه ریزی کرده و رشد اقتصادی ۸ درصدی پیش بینی کرده که به نظرم از توافق مطمئن هست و حتما توافق میشه. اگر توافق نشه هم دلار احتمالا به ۵۰ هزار تومن و بورس دوباره رشد شارپ میکنه و مردم بدبخت تر از قبل میشن و نارضایتی از دولت بالا میره دقیقا همانطور که دردوره روحانی برجام از بین رفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۰ ۱۲ دی ۱۴۰۰
نا رضایتی مردم دقیقا آن چیزی است که سالها است آمریکا و دشمنان به دنبال آن می گردند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۶ ۱۲ دی ۱۴۰۰
بعضی ها معیشت مردم را به این دولت و آن دولت ربط میدهند و میگویند اگر به آن دولت رای نداده بودید بیسواد
مثلاً او آمریکا اگر چپ گرا ها رفتند کاخ سفید همه چیز می‌ریزه یا همه. چی گران می‌شود ؟ و با بالعکس راست گرایان رفتند همه وی ارزان یا گران می‌شود
. رفاه هیچ ملتی ربطی به انتخابات و رای نیست
انتخابات همه جای دنیا به وعده و وعیده آموزشی ،فرهتکی بهداشت است نه بازار

پس اینقدر گرانی را به رای مردم ربط ندهید
رفاه جز اصول اولیه هر شهروند است هر جای جهان ربطی به انتخابات ندارد

در ضمن ما یادمان نمیاد از هیچ دولتی ارزانی خواسته باشیم
از همه دولت‌ها کنترل قیمت خواستیم

دولت سیزدهم قیمت ها را بر گرداند به همان روزی که تحویل گرفته ارزانی هم نخواستیم و کنترل کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۳ ۱۲ دی ۱۴۰۰
بحمدا... جلو رشد قیمت ارز و طلا گرفته شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۴ ۱۲ دی ۱۴۰۰
برجهای دوقلو شاهکار استحکام ، علم ، مهندسی و قدرت بودند.
اما فرو ریختنشان چند ثانیه بیشتر طول نکشید.
شاید خدا میخواد با فرو ریختن امریکا مشکل برجام و مردم مظلوم منطقه رو برا همیشه حل کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۴ ۱۲ دی ۱۴۰۰
همینم مونده حمله‌ی تروریستی یازده سپتامبر توسط القاعده و بن‌لادن رو به خدا و پیغمبر ربط بدید و در راستای منافع شخصی ازش استفاده کنید.
خجالتم خوب چیزیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۷ ۱۳ دی ۱۴۰۰
کسی بخدا ربط نداد میگن ریسمان از هر جا محکمتره پاره میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۳ ۱۳ دی ۱۴۰۰
آمریکا فروبریزه یقین بدون ما زیر آوارش له میشیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۱ ۱۳ دی ۱۴۰۰
یه دعا هست الان یادم نمیاد کدوم دعا بود میگه خدایا ظالمین رو با خودشون مَشغول کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۷ ۱۲ دی ۱۴۰۰
مرگ بر امریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۳ ۱۲ دی ۱۴۰۰
مرگ بر امریکا
مرگ بر اسراییل
مرگ بر انگلیس
مرگ بر فرانسه
مرگ بر المان
مرگ بر ایتالیا
مرگ بر اتریش
مرگ بر هلند
مرگ بر اروپا
مرگ بر ال سعود کافر
مرگ بر امارات
مرگ بر ژاپن
مرگ بر کره جنوبی
مرگ بر عمان
مرگ بر اردن
مرگ بر عربستان
مرگ بر مصر
مرگ بر ترکیه
مرگ بر کروواسی
مرگ بر افریقا
مرگ بر استرالیا
مرگ بر امریکای جنوبی
مرگ بر امریکای شمالی
Iran (Islamic Republic of)
سهیل
۱۹:۰۶ ۱۲ دی ۱۴۰۰
ناشناس 17 53 اینا از قلمت افتاد:
مرگ بر روسیه
مرگ بر چین
مرگ بر کره شمالی
مرگ بر میانمار
مرگ بر اسیا به جز ایران
مرگ بر قطب جنوب
مرگ بر قطب شمال
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۸ ۱۲ دی ۱۴۰۰
والا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۷ ۱۲ دی ۱۴۰۰
بله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۹ ۱۳ دی ۱۴۰۰
خخخخخخ
India
ناشناس
۰۸:۵۱ ۱۳ دی ۱۴۰۰
این کاربری که مرگ بر جهان نوشته یا وهابیه یا جاسوس اسرایل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۰ ۱۳ دی ۱۴۰۰
جناب ۵۳ ۱۷ یه دفعه بگو مرگ بر بشریت خودتو اذیت نکن با این تایپ کردن متوالی.برا انگشتان مبارک ضرر داره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۸ ۱۳ دی ۱۴۰۰
ضمن التماس دعای عاجل از شما برادر خیرخواه!اگر ته جیب حضرتتان اندکی از آن دعای خیر ماند لطفا بعد از کشورهای کره زمین سیارات منظومه شمسی را هم از دعای خیر بی نصیب نگذار.
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۲:۱۶ ۱۲ دی ۱۴۰۰
لوبيا کيلويي 45 تومن
عدس کيلويي 50 تومن
برنج کيلويي 50 تومن
گوشت کيلويي 160 تومن
اگر برجام نشه يا بشه فرقي نداره همشون 100 برابر ميشن
ماشينم ديگه کسي نميتونه بخره
هرکي ام داره نميتونه سوارشه چون خرابه پول تعمير نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۷ ۱۲ دی ۱۴۰۰
مگه نمی گفتید برجام خیانت روحانی و ظریف به کشوره پس چرا از ای موقعیت استفاده نمی کنید حالا که طرفهای غربی ازش خارج شدن و تمام سیستم یکپارچه اصولگراس ؟ چرا اقای رئیسی رفتن قم کسی در مورد برجام اعتراض نکرد ! برجام روحانی بده برجام رئیسی خوبه ؟ اون همه تبلیغات منفی کجاست الان؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۷ ۱۲ دی ۱۴۰۰
برجام با وجود ادامه تحریمها بد است و باید همان زمانی که آمریکا خارج شد ما هم اقدامات متقابل را انجام می دادیم نه اینکه با وجود تحریمهای آمریکا و بی عملی اروپا یک طرفه ادامه می دادیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۶ ۱۲ دی ۱۴۰۰
یارو رفته بود تو اداره داد میزد یا منو قانع کن یا یک چیزی بگو قانع شم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۴ ۱۲ دی ۱۴۰۰
کسای دارن مذاکره میکنن ک تا دیروز با کبریت دنبال برجام بودن ک اتیش بزنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۳ ۱۲ دی ۱۴۰۰
عبدی از اصلاح طلبان و رفقای روحانی گفته دولت قبل ۲ پوست موز برای دولت جدید انداخته یکی ارز ۴۲۰۰ تومانی دیگری حذف ارز۴۲۰۰ تومانی ؛ حالا برجام هم دقیقا" یک مصیبتی است مثل ارز ۴۲۰۰ تومانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۷ ۱۳ دی ۱۴۰۰
دوست عزیز معمولا توی یه همچنین مواقعی باید یاد اون ضرب المثل خدابیامرز بیوفتیم که میگه یک بام و صد هوا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۰ ۱۳ دی ۱۴۰۰
حکیمی را گفتند ای حکیم! برجام خوب است یا بد؟پاسخ داد: بستگی دارد چه کسی رئیس دولت باشد!!!
Iran (Islamic Republic of)
سید
۱۲:۰۳ ۱۲ دی ۱۴۰۰
ما باید از پیشرفت هسته ای غافل نشویم ساخت پیش ران هسته ای و ساخت نیروگاه هسته ای با توان کم ،یکی از این فعالیتهاست که باید استارت بخورد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۰ ۱۲ دی ۱۴۰۰
ناشناس ۱۴:۵۵ شما چطور رفتی اونجا را دیدی که ناراحتن ، قرار نیست که هر چه رسانه های بیگانه و ماهواره ها میگویند را شما باور کنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۶ ۱۲ دی ۱۴۰۰
اگر برجام احیا نشود ایران کره شمالی دوم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۲ ۱۲ دی ۱۴۰۰
مارو با کره مقایسه نکن ما.خیلی فرق داریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۵ ۱۲ دی ۱۴۰۰
کره شمالی رو در عمرت دیدی؟
میدونی مردمش راحت هستن؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۵ ۱۲ دی ۱۴۰۰
تو رفتی پیونگ یانگ زندگی کردی دیدی راحتن؟
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۵:۲۱ ۱۲ دی ۱۴۰۰
کره شمالی حضرت بقیه الله الاعظم عج ندارد در کره شمالی دین اسلام ناب محمدی ص ندارد و فرماندهان 313 یار صدیق مقتدر و خردمند بصثیر قدرتمند حضرت خلیفه الله الاعظم عج در کره شمالی حضور و رفت آمد ندارند کره شمالی پایگاه و نظر کرده حضرت خلیفه الله الاعظم عج نیست کره شمالی بعد از ظهور ایشان به زیر بیرق دین عدالت گستر اسلام ناب محمدی ص در خواهد آمد همانند دیگر کشورهایی که دین درستو درمونی ندارند هرگز ایران اسلامی را با کره شمالی مقایسه نکنید ایران اسلاتمی را فقط با ایران اسلامی تمدن سازان اتحادیه جهان اسلام ناب محمدی ص مقایسه کنید که رو به پیش است از هر لحاظ نه رو به پس و بدانید و آگاه باشید تحریم کنندگان و تحقیر کنندگان و برجام نویسان و برجام دوستان فراعنه اروپایی و آمریکایی صهیونیستی و دیگر هم پیمانانشان همه رو به ضعف شدید و فروپاشی هستند . افتاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۲ ۱۲ دی ۱۴۰۰
عمار جان قرصاتو خوردی ..حالت خوبه...میخوای ب اورژانس زنگ بزنیم بیان فشارتو بگیرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۲ ۱۳ دی ۱۴۰۰
جناب عمار سعی کن توی تحلیلات یکم هم واقعیت ها رو در نظر بگیر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۴ ۱۲ دی ۱۴۰۰
شیطان بزرگ چه بخواهد و چه نخواهد مجبور است به ابرقدرت شدن ایران تن دهد و تحریمها را بردارد.
این حقیقت دیر یا زود محقق می شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۰ ۱۲ دی ۱۴۰۰
اگه‌ابرقدرتیم پس نباید از تحریم بترسیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۰ ۱۲ دی ۱۴۰۰
فعلا همین شیطان بزرگ با تحریم های شیطانیش مارو فلج کرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۵ ۱۲ دی ۱۴۰۰
تو خواب ببینی....
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۱۲:۴۸ ۱۲ دی ۱۴۰۰
همین رویای ابر قدرت شدن پدر مارا درآورد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۱ ۱۲ دی ۱۴۰۰
سعی کن حقیقت را ببینی. اگر ایران ابر قدرته پس چین و روسیه و امریکا سوپر ابر قدرت هستن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۴ ۱۲ دی ۱۴۰۰
دمت گرم
گل گفتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۲ ۱۲ دی ۱۴۰۰
ناشناس ۱۱:۴۰ خودتحریمی ساخته دولت قبل ملت را بیچاره کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۶ ۱۳ دی ۱۴۰۰
آمریکا چه بخواد و چه نخواهد ابر قدرتی کاخ نشینان بی درد ایران رو باید ببینه اما این وسط پز ابرقدرتیش میمونه برا یه عده بیچاره که کم هم نیستن عین اون ضرب المثل معروف که میگه پز عالی و جیب پاره!
Germany
ناشناس
۱۱:۱۹ ۱۲ دی ۱۴۰۰
قدم بعدی مردم ایران چه خواهد بود !
شما تیتر می زنید انگار دنیا تحریم هست!
Iran (Islamic Republic of)
H
۱۱:۰۰ ۱۲ دی ۱۴۰۰
دلار در مسیر نزولی قرار گرفت .

پس توافق صورت می گیرد ، پول های بلوکه شده آزاد می شوند ، بانک ها از تحریم خلاص می شوند و ایران نفت بیشتری می فروشد ، می توانیم هواپیما و لوازم یدکی وارد کنیم و کشتیرانی از بند تحریم و محدودیت آزاد می شود .
داد و ستد تسهیل می شود و بازارهای داخلی از رخوت و رکود خارج می شوند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۵ ۱۲ دی ۱۴۰۰
برای شما متاسفم که هرخیر وبرکت و مکافات را به برجام ربط میدهی، قیمت دلار را دولت با مالیات گرفتن از دلالان نزولی کرد
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۰:۵۸ ۱۲ دی ۱۴۰۰
بنام خداوند جان و خرد :
قدم بعدی ایران اسلامی عزیزمان باید تغییر و تحول در دکترین نظامی جنگی ایران اسلامی باید باشید و دارای سلاحهای بسیار قوی اتمی مختلف و قاره پیما رادار گریز و دیگر سلاحهای پیشرفته و تحقیقاتی و تجسسی در فضا شوید تا توازن قدرت بوجود آید و دشمنان ایران اسلامی با این روش خلع سلاح اتمی و ماهواره ایی و اینترنتی می شوند و برای ایران اسلامی انقدر نمی توانند کری و رجزبخونند و مداوم ایران اسلامی را تحقیر و تحریمهای همه جانبه کنند و ایران را بخواهند مجبور به قبول عهدنامه هایی ننگین شبیه عهدنامه های گلستان و ترکمانچای ننگین کنند و یا همانند کشور ژاپن شهر های ناکازاکی و هیروشیمایش را بزنند و ارتش و دولتش را تسلیم به شکست خوردن تحمیلی کنند در صورتی که ارتش ژاپن پیروز میدان جنگ با آمریکایها بود و بخاط اینکه مردمش بیش از پیش کشته نشوند توسط سلاحهای اتمی بسیار قوی آمریکایهای جنایتکاران خبیث شکست اجباریشان را قبول کردند ایران اسلامی باید دکترین نظامیش را تغییر دهد و بسیار قوی شود هم تراز با دیگر ابرقدرتهای جهان باید شود و اون ظالمان ستمگران اروپایی آمریکایی مجبور می شوند تحریمهاشون رو از روی ملت و دولت ایران اسلامی بردارند اگر نه هرچی دیدن از چشهای بخیل تنگ نظر حسود غارتگر اشغالگر جنایتکار فاشسیت خبیث شیطان صفتان خودشان دیده اند و قدم بعدیشون هم بستن کامل تنگه هرمز و تسلط کامل بر خلیج همیشگی فارس و اخراج و نابودی و به غنیمت گرفتن تمامی ادوات جنگی آمریکایها و همپیمانانشون در خلیج همیشگی فارس باشد و باید کشتیهای تجاریشون هم با اذن و اجازه و پرداخت حق ورود تجاری به آبهای خلیج فارس ایران اسلامی صورت پذیرد این حق قانونی از زمان ایرانیان باستان حق مسلم ایرانیان بوده و هست و خواهد بود خلیج فارس تمام و کمال مال ایران و ایرانیان است احدی هم در حاشیه نشینهای خلیج فارس حرف مفت زیادی زدند باید کشور فزرتیشون فتح شود در کشور گشایهای آینده ایرانیان و فلسطین اشغالی را هم در قدم بعدی باید فتحش کنید و از وجود جنایتکاران صهیونیستی آمریکایی پاکسازیشان کنید و قدم بعدی هم مدیریت تشکیل تمدن نوین اتحادیه منسجم و یکپارچه جهان اسلام ناب محمدی ص است که خیلی بهتر و عالیتر و عدالت گسترده تر از اتحادیه اروپای رو به فروپاشی فعالیت می کنند تشکیل و ساخته خواهد شد و در جهان اسلام و در سر تا سر جهان با شکوه و عظمت و اقتدار قدرتمندانه عدالت گسترانه اموراتشان را بپیش می برند و زمینه ساز ظهور منجی عالم بشریت خواهند شد مومنین مسلمین خردمندان جهان اسلام ناب محمدی ص و این یک تکلیف و نقشه راه خداپسندانه است برای احیاء دین اسلام ناب محمدی ص در سر تا سر جهان و رسیدن به آن وعده الهی خداوند جل جلاله که همان وعده قرآنی مقدس است که خداوند جل جلاله بر مستضعفین جهان منت می گذارد و آنان را حاکمان و وارثان کره زمین قرار می دهد با رهبریرت خلیفه الله الاعظم عج و 313 مدیر و فرمانده مقتدر و قدرتمند خردمند بصیر عادل یاران صدیق ایشان که همه از قدرتهای مافوق قدرتهای بشری از طرف خداوند جل جلاله بهره مند هستند و آن روزها و شبها و سالهای باشکوه و با عظمت دور نیست بسیار نزدیک است و شکست و نابودی و فروپاشی یکی پس از دیگری طاغوتها فراعنه برده داران ناعادلان تبعیضگران ضد حقوق بشر انسانی اسلامی بسیار نزدیک تر است . والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر خردمندانه عادلانه خداپسندانه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۳ ۱۲ دی ۱۴۰۰
حاجی خیلی طولانی نوشتی خخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۳ ۱۲ دی ۱۴۰۰
مگه میخوایم چکار کنیم عزیزم ما فقط میخوابم ارزونی باشد چکار داریم کی قوی کی ضعیف ما تو ایران عزیز زندگی میکنیم ومملکتمون دوست داریم ونظامم دوست داریم ورهبرمون هم عمرش پا بر جا باشد وارزونی هم باشد
Iran (Islamic Republic of)
افشین
۱۰:۵۷ ۱۲ دی ۱۴۰۰
احسنت جناب تقوی نیا احسنت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۵ ۱۲ دی ۱۴۰۰
درود ودو صد بدرود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۳ ۱۲ دی ۱۴۰۰
همین که در این ده سال تحریم مخصوصا سه سال گذشته ۹۷به اینبر

همه قدم‌های تان برای ثروت مند شدن ثروتمندان و بدبخت تر شدن قشر کارگر ،معلم ،پرسنار کارمند قشر پایین جامعه

به خصوص به خصوص بی درآمد ها ،،بوده
یعنی کشورداری بسیار بسیار موفقی داشتید

احسنت احسنت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۷ ۱۲ دی ۱۴۰۰
لطف دارید.عزیزان فقط به وظیفه خودشون عمل کردن!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۴ ۱۲ دی ۱۴۰۰
خوشبختانه این برمی گردد به نتیجه انتخاب خودتان . آرزو داشتید دلار هزار تومن شود و پرچم آمریکا را بر سینه زده بودید . پس بچشید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۰ ۱۳ دی ۱۴۰۰
جناب ۲۴ ۱۲ درست میفرمایین الان بوسیله سفرهای طاقت فرسا و پی در پی استانی قوه مجریه و بستن کمر همت بر اجرای بی چون و چرای قوانین عدالت محور! اوضاع کشور، گوش شیطان کر، خیلی به سامان شده چون انتخابات حداکثری بوده و مدیریت متحول .فعلا که کاسه همان کاسه هست و گویا خبری از اون آش سابق هم دیگه ممکنه نباشه(البته برای قشر ضعیف نه امثال جناب عالی).حضرتعالی سعی کن هر از چند گاهی گفته ها و نوشته هایت را به بوته قضاوت وجدان بسپاری.البته اگر وجدان داری وگرنه که راحت باش!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۶ ۱۲ دی ۱۴۰۰
قدم بعدی : با اقتدار التماس می کنند که یه فکر دیگه بشه برای احیا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۴ ۱۲ دی ۱۴۰۰
تو فقط زبان فارسی بلدی
نه معنی اقتدار را میدانی چیست و نه دیپلماسی مقتدرانه.
آن فرد که تفکر دیپلماسی التماسی را داشت رفت....
آخرین اخبار