۱۸ هزار زن روستایی آذربایجان‌غربی تحت‌پوشش بیمه اجتماعی هستند

مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر آذربایجان‌غربی با بیان اینکه بیمه کردن زنان روستایی از اقدامات مهم و زیربنای ایجاد اشتغال است گفت:۱۸ هزار نفر از بانوان شاغل روستایی این استان تحت پوشش بیمه اجتماعی هستند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از  ارومیه، امروزه مشارکت زنان که یکی از ابزار‌های اساسی توسعه به شمار می‌رود و یکی از اصلی‌ترین زمینه‌های مشارکت زنان در جامعه روستایی، ایجاد کسب و کار‌های کوچک و ورود به کارآفرینی یا خوداشتغالی است که در کنار این مسائل بیمه کردن زنان روستایی از اقدامات مهم و زیربنای ایجاد اشتغال است.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر آذربایجان‌غربی با تایید این مطلب تاکید دارد که ۱۸ هزار نفر از بانوان شاغل روستایی این استان تحت پوشش بیمه اجتماعی هستند.

یونس معزز تاکید کرده این زنان در مشاغل زیربخش قالی‌بافان، صنایع‌دستی، دامپزشکی، مکانیزاسیون، صنایع تبدیلی و تکمیلی، امور دام، منابع طبیعی و تولیدات گیاهی فعال هستند و می‌توانند از خدمات صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر بهره‌مند شوند.

وی تاکید دارد که تمامی بانوان شاغل روستایی آذربایجان غربی می‌توانند با مراجعه به دفاتر و کارگزاری‌های این صندوق خود را بیمه کنند.

به گفته وی روستاییان و افراد ساکن شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر در آذربایجان غربی با پرداخت ۱۵ سال حق بیمه و پس از رسیدن به سن ۶۵ سالگی بازنشسته محسوب می‌شوند و هر ماه مستمری می‌گیرند.

معزز جلوگیری از مهاجرت روستاییان، کاهش اختلاف طبقاتی، تامین امنیت اجتماعی و توزیع عادلانه درآمد را از مهمترین اهداف صندوق بیمه اجتماعی عنوان کرد و افزود که مشاغل ۲۳۰گانه بخش‌های مختلف کشاورزی با تایید سازمان جهاد کشاورزی یا نظام صنفی کشاورزی، محل سکونت به عضویت صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و روستاییان درمی‌آیند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.