تصادف‌های درون شهری دامغان امسال ۳۰ درصد افزایش یافت

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی دامغان گفت: تصادف‌های درون شهری دامغان از ابتدای امسال تاکنون ۳۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، روح الله ساغری رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی دامغان گفت:   آمار فوتی امسال در تصادف‌های شهری دامغان نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته است، اما حادثه منجر به جرح، افزایش را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: هشت نقطه حادثه خیز در دامغان شناسایی شده است که در تلاش هستیم با هماهنگی شورای ترافیک نسبت به برطرف کردن آن‌ها اقدام کنیم.

ساغری اضافه کرد: اصلاح هندسی، تداخل‌های مسیر، کاهش حداکثر سرعت درون شهری و قرار دادن دوربین‌های کنترل سرعت، از اقدام‌های لازم در جهت جلوگیری از بروز حوادث است که بنا به نیاز در هر منطقه لحاظ می‌شود.

وی اظهار داشت: علت اصلی بروز تصادف‌های درون شهری، رعایت نکردن حق تقدم است که این مورد بالاترین آمار در کل کشور را نیز به خود اختصاص داده است که برای آگاه سازی مردم باید از طریق آموزش‌های لازم اقدام کرد.

نوبت دهی تعویض پلاک در دامغان اینترنتی می‌شود

ساغری اعلام کرد: به منظور رفاه حال مردم و ایجاد نظم در انجام عملیات تعویض پلاک، این اقدام از روز چهارشنبه هشتم دی ماه به صورت مجازی و با سامانه نوبت دهی اینترنتی اجرایی می‌شود.

وی بیان داشت: با توجه به تقاضای زیاد مردم از شهر‌ها و روستا‌های اطراف دامغان، به زودی آموزش و آزمون‌ها در محل شهر‌ها و حومه و در مکان محل زندگی افراد انجام می‌شود.

ساغری در خصوص بخشیدگی جرایم رانندگی گفت: تمامی جریمه‌های پیش از سال ۱۴۰۰، در صورت پرداخت تا پایان دی‌ماه، مشمول بخشودگی دیرکرد جریمه می‌شوند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی دامغان در خصوص ترخیص وسایل نقلیه‌ای که تا پایان سال ۹۹ توقیف شده اند، تصریح کرد: مالکان خودرو و موتورسیکلت‌های توقیفی باید به دفاتر پلیس+۱۰ مراجعه و با در دست داشتن مدارک، نسبت به آزادسازی وسیله نقلیه خود اقدام کنند.

انتهای پیام / ن 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.