ترک فعل مدیران در برخی تغییر کاربری‌های غیر مجاز اراضی مشهود است

رییس کل دادگستری استان قزوین گفت: ترک فعل مدیران در برخی تغییر کاربری‌های غیر مجاز کاملا مشهود است و متخلفان برخورد می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، شعبانی رییس کل دادگستری استان در بازدید از بخش الموت غربی گفت: اینکه افرادی در مقابل چشم مدیران بخش و خارج از محدوده شهر، اقدام به مسطح کردن و فنس کشی غیرمجاز اراضی کنند و توسط دستگاه‌های متولی نیز اقدامی پیشگیرانه صورت نگرفته است، جای گلایه دارد.

شعبانی افزود: ترک فعل مدیران در تغییر کاربری‌های غیر مجاز کاملا مشهود است و دستگاه قضایی ضمن برخورد با متخلفان و متعرضان، عدم اقدام به موقع و ترک فعل دستگاه‌های متولی را که علی‌رغم اعلام دادگاه عمومی بخش، طرح دعوا نکرده اند، قطعاً با تشکیل پرونده قضایی پیگیری خواهد کرد.

وی اضافه کرد: مردم منطقه الموت از پیشینه غنی فرهنگی برخوردارند و به همین خاطر ورودی پرونده به دادگاه در این بخش نگران کننده نیست و از آنجایی که اختلافات میان مردم جزئی است، حل و فصل آن‌ها امری دشوار و پیچیده نخواهد بود.

رییس کل دادگستری استان افزود: بحمدالله روحیه مصالحه و گذشت در این بخش زیاد است و همکاران دادگاه و شورای حل اختلاف باید تمام تلاش و اهتمام خود را به کار گیرند، تا حتی‌الامکان پرونده‌های مطروحه در مراحل ابتدایی به مصالحه ختم شود و هرچقدر این امر محقق شود، از فشار کار بر دوش همکاران کاسته خواهد شد و موضوعات مهمه در اولویت قرار می‌گیرد.

این مقام قضایی استان با حضور در میز خدمت بخش الموت غربی که در مسجد شهر رازمیان برگزار شد، گفت: بر اساس اعلام مردم و دهیاران، عمده مشکلات منطقه الموت؛ عدم برخورداری از راه‌های مواصلاتی مناسب، عدم تامین آب شرب، قاچاق چوب، عدم حضور پزشک و کادر در مراکز درمانی و بهداشتی، مشکل گاز رسانی به روستا‌ها و عدم دریافت شبکه‌های تلویزیونی است، که تمامی این موارد در راستای احیاء حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم باید توسط دستگاه‌ها و نهاد‌های متولی مرتفع شود.

در پایان مردم منطقه الموت غربی به صورت چهره به چهره با مسئولان قضایی استان دیدار و مسائل حقوقی و قضایی خود را مطرح کردند و دستورات قضایی لازم نیز صادر شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار