افزایش سن بازنشستگی، رای مجلس آری یا خیر؟/ تعیین تکلیف محاسبه مستمری در صورت تصویب لایحه

لایحه افزودن دوسال به سن بازنشستگی در انتظار بررسی و تصویب مجلس به سر می‌برد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، بر اساس بند «د» تبصره ۲۰ لایحه بودجه سال ۱۴۰۱، به منظور پایدارسازی منابع صندوق‌های بازنشستگی، از ابتدای سال آینده سنوات خدمت مورد قبول برای بازنشستگی تمامی مستخدمین مرد و زن دارای حداقل مدرک کارشناسی معتبر در تمامی صندوق‌های بازنشستگی اعم از کشوری، لشکری و سازمان تامین اجتماعی، دو سال افزایش می‌یابد.

همچنین حداقل و حداکثر سن بازنشستگی تمامی مستخدمین مرد و زن به هر میزان سابقه خدمت در صندوق سازمان تامین اجتماعی، دو سال افزایش می‌یابد، اما احکام قطعی هیئت‌های رسیدگی به تخلفات اداری برای بازنشستگی از این حکم مسثنی است.

پورتقی، رئیس ارتباط مردمی سازمان تامین اجتماعی البرز در این باره گفت: لایحه افزایش سن بازنشستگی هنوز تصویب نشده است که براساس آن پیشنهاد شده دوسال به سن بازنشستگی اضافه شود که این مسئله سن بازنشستگی آقایان را به پنجاه و دو و سن بانوان را به چهل و هفت سالگی می رساند.

او افزود: بر اساس این بند از لایحه بودجه سال آینده، محاسبه حقوق بازنشستگی در تمامی صندوق‌های بازنشستگی اعم از کشوری، لشکری و سازمان تامین اجتماعی بر اساس متوسط حقوق سه سال آخر زمان اشتغال خواهد بود.

پورتقی با بیان این که این لایحه درحال کارشناسی است، گفت: دلایل لایحه را باید از خود دولت پرسید، عده ای می گویند که بعد از مدت ها تجربه باید در عرصه بمانیم.

او افزود: من به شخصه مخالف این طرح هستم اما یک عده که سن کمی دارند موافق لایحه هستند و آن هایی که سن بیشتری دارند به دنبال بازنشستگی در سی سال هستند.

انتهای پیام/د.خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۶:۴۰ ۰۷ دی ۱۴۰۰
باسلام خدمت همه زحمتکشان این مرزبوم ،دوستان ،در حال حاضر با مدیریت به ظاهر عدالت محور آقایان ،پول میلیون ها کار گر بیچاره باید صرف هزاران مفت خورِ به ظاهر انسان و حامی اقشار آسیب شود و اکنون پس از حیف ومیل اموال مردم ایشان برای جبران دزدی و چپاول این بی غیرتان که از انسانیب هیچ بویی نبردند به اسم پایداری و حمایت از صندوق های بیمه بازنشستگی باکمال وقاحت به جای انجام تعهدات و جبران سوئ مدیریت خود اقدام به برنامه ریزی برای ستم دیگری کرده و آشکارا دست در جیب همان کارگر و کارمند مالباخته کردند.امیداواریم لااقل نمایندگان اصیل و مومن این ملت عزیر ، باهوشیاری خودگرفتار این حیله عمروعاصانه شیاطین نشوند و خود را شریک ستم مطلق به قشرمستضعف جامعه نکنند وآسایش خانواده وجامعه را بیش از این به مخاطره نیندازند.
آخرین اخبار