مراسم گرامیداشت حماسه ۹ دی، پنجشنبه در سراسر کشور برگزار می‌شود

رئیس ستاد بزرگداشت حماسه ۹ دی گفت: تجمع بزرگداشت حماسه نهم دی روز پنجشنبه در سراسر کشور بارعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، علی‌محمد نائینی رئیس ستاد بزرگداشت حماسه ۹ دی امروز جمعه سوم دی ماه در پیش خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران گفت: ستاد مرکزی بزرگداشت حماسه نهم دی در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با هدف تبیین فتنه ۸۸ و حماسه نهم دی و عمق بخشی اقدام کرده است.

رئیس ستاد بزرگداشت حماسه ۹ دی درباره برنامه‌های این ستاد برای نهم دی ماه گفت: در همه استان‌ها و شهرستان‌ها یک تجمع عمومی با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ویژه بزرگداشت حماسه نهم دی پیش بینی شده است. این مراسم، روز پنجشنبه نهم دی ماه در ساعت ۱۴ و ۳۰ دقیقه در میدان امام حسین (ع) تهران برگزار خواهد شد.

او با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی برای گرامیداشت حماسه نهم دی ماه گفت: تولید محتوا، روایتگری، سازماندهی و اعزام سخنران، نشست‌های تبیینی، انتشار صد‌ها آثار ادبی، پژوهشی، هنری، سیر نمایشگاهی، تولیدات رسانه‌ای از جمله فعالیت‌های ستاد بزرگداشت نهم دی است. یکی از این اقدامات به دست گرفتن روایت و مردمی کردن مناسبت و طراوت بخشیدن آن در سراسر کشور است که حدود ۲ ماه قبل از طریق مشورت با دستگاه‌ها، و نهاد‌ها و فعالان مردمی با رویکرد جهاد روایت و تبیین انجام شده که اعلام خواهد شد.

نائینی گفت: فتنه ۸۸ بر اساس سران کشور‌های غربی اسناد معتبر از پیش طراحی شده کاملاً آمریکایی و صهیونیستی بود. فتنه ۸۸ از جنگ هشت سال خطرناک‌تر بود، زیرا دشمن همه امید ملت را نشانه رفت. به تعبیر مقام معظم رهبری فتنه ۸۸ جنگ احزاب بود؛ نهم دی به ما می‌گوید می‌توان در مقابل پیچیده‌تری فتنه‌ها با بصیرت، صراحت، قاطعیت و ولایت‌پذیری ایستاد. رهبران داخلی این فتنه با برافراشتن پرچم حضرت امام رضوان الله علیه و میراث آن عزیز یعنی انقلاب اسلامی و ولایت فقیه در افتادند، ولی به سرعت مردم از آن‌ها فاصله گرفتند و قدرت‌های بزرگ آن‌ها را در گورستان تاریخی دفع کردند.

او افزود: عده‌ای سعی می‌کنند تا با تحریف فتنه ۸۸ آن را به یک حادثه سیاسی، دعوای انتخاباتی و سوء تفاهم تقلیل دهند و با این روایت‌های تحریف شده می‌خواهند عظمت کار مردم را در نهم دی به یک راهپیمایی حکومتی و در طرفداری از یک کاندیدای خاص تقلیل دهند. اگر فتنه درست روایت نشود جریان فتنه با تحریف و انکار آن و با عملیات روانی و دروغ روایت‌های خود را انتقال خواهد داد و به تعبیر مقام معظم رهبری جای حق و باطل و ظالم و مظلوم عوض خواهد شد، به همین جهت به دست گرفتن روایت فتنه ۸۸ و حماسه نهم دی یک کار انقلابی جهادی و از مصادیق «جهاد روایت و تبیین» است.

رئیس ستاد بزرگداشت حماسه ۹ دی گفت: امروز جنگ روایت تحریف و جنگ شناختی به عنوان یکی از ابعاد جنگ نرم بسیار جدی است، مهمات این جنگ تولید محتوا و راه مقابله با آن به دست گرفتن روایت حوادث مهم تاریخی از طریق اقدامات نوظهور است. این جنگ برای در هم شکستن اراده‌ها و نام کردن مردم است؛ این جنگ عناصر مقاومت و ایستادگی مکتب حضرت امام رضوان الله علیه مکتب شهید سلیمانی و سپاه مقدس و همه حوادث مهم تاریخی که شامل قدرت هستند را هدف قرار داده است.

او افزود: اتفاق بی‌نظیر مردم بصیر ایران در حمایت از کشور، عاشورا و انقلاب و مقابله کامل با همه داشته‌های جبهه باطل در ۱۳ استان کشور در هفتم و هشتم دی و همزمان در سراسر کشور در نهم دی با حضور بیش از ۴۰ میلیون جمعیت کشور اعم از کسانی که در انتخابات ۲۲ خرداد به کاندیدا‌های مختلف رای داده بودند انجام شد. پیام حماسه نهم دی به مسئولین کشور این است که ملت ایران سرمایه صبور، صادق و پای کار نظام هستند این ملت در همه عرصه‌ها در خط مقدم فداکاری بوده است و باید قدر خدمت به این ملت را دانست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۴ ۰۸ دی ۱۴۰۰
در سایر استان ها در چه مکانی برگزار میشه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۴ ۰۳ دی ۱۴۰۰
امیکرون کجایی دقیقا کجایی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۶ ۰۳ دی ۱۴۰۰
محاکمه ستاد شبه علمی کرونا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۲ ۰۳ دی ۱۴۰۰
جان مردم براتون مهم نیست، تو این سویه جهش یافته کرونا به چه قیمتی میخواهید این مراسم را برگزار کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۸ ۰۳ دی ۱۴۰۰
کرونا هم که ریشه کن شده خدا را شکر
آخرین اخبار