افزایش ۱۰ درصدی و پلکانی حقوق کارکنان دولت در سال آینده

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: سال آینده حقوق‌ها ۱۰ درصد و به صورت پلکانی افزایش می‌یابد به طوری که کف حقوق با ۳۰ درصد افزایش از ۳.۵ به ۴.۵ میلیون تومان خواهد رسید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین،  رحمانی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه و نماینده مردم شهرستان تاکستان در برنامه گفت و گوی ویژه خبری گفت: ثبات اقتصادی و اصلاح ساختار بودجه بر اساس ۱۳ بند آغاز شده است و امیدواریم در یک برنامه ۵ ساله بتوانیم بودجه قابل قبول که عملکرد خوبی داشته باشد، مصوب کنیم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رشد ۸ درصدی اقتصادی، افقی است که حتماً به آن خواهیم رسید، خاطرنشان کرد: میانگین رشد کشور در دو دهه اخیر ۲.۵ درصد بوده و در برخی سال‌ها با رشد منفی هم روبه رو بودیم.

وی افزود: بر اساس بودجه سال ۱۴۰۱ حقوق‌ها ۱۰ درصد و به صورت پلکانی افزایش می‌یابد به طوری که کف حقوق با ۳۰ درصد افزایش از ۳.۵ به ۴.۵ میلیون تومان خواهد رسید و حقوق‌های بالا فقط ۱۰ درصد بیشتر می شود.

نماینده مردم شهرستان تاکستان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در لایحه بودجه سال آینده ۲۵ هزار میلیارد تومان برای رتبه بندی معلمان و ۱۲ هزار میلیارد تومان هم برای قانون جوانی جمعیت پیش بینی شده است.

وی افزود: کسب و کار‌ها به دو دسته ثبت محور و مجوز محور تقسیم شده اند و بر اساس قانون مجلس برای تسهیل صدور مجوز‌ها و بهبود کسب و کار، جلوی رانت و صدور مجوز‌های صوری گرفته خواهد شد تا تولیدکنندگان به راحتی بتوانند فعالیت کنند.

استان قزوین نیازمند ۶۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری

ابوالفضل یاری، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قزوین هم در برنامه گفت و گوی ویژه خبری گفت: تا قبل از سال ۱۳۹۰ متوسط رشد ۳.۲ درصدی را در کشور تجربه می‌کردیم که با اعمال تحریم‌ها از رشد بازمانده ایم و بر همین اساس استان‌ها موظف شده اند تا ۶ سال آینده رشد ۸ درصدی را محقق کند.

وی با اشاره به لزوم جراحی اقتصادی و اصلاح ساختار بودجه افزود: ۴.۵ درصد از رشد اقتصادی باید از طریق سرمایه گذاری و ۳.۵ درصد هم از محل بهره وری محقق شود تا پس از ۶ سال به رقم ۳ هزار و ۴۶۱ هزار میلیارد تومان سرمایه برسیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قزوین خاطرنشان کرد: تمهیدات کلان کشور و پیمان سرمایه گذاری با چین، سازمان شانگ‌های و همچنین فروش نفت، نوید بخش این است که به رشد ۸ درصدی خواهیم رسید.

وی افزود: در استان قزوین باید ۶۰ هزار میلیارد تومان باید سرمایه گذاری شود تا به رشد اقتصادی ۸.۴ درصدی برسیم.

یاری تصریح کرد: در بودجه سال آینده ۴۱ یا ۴۳ درصد از مالیات وصولی شامل فروش خودرو و ... از محل تورم پوشش داده می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قزوین با بیان اینکه پیش بینی کارشناسان این است که بودجه ۱۴۰۱ کم تورم زا‌ترین بودجه کشور است، تأکید کرد: سال بعد پیش بینی می‌کنیم ۳۰۰ میلیارد تومان از بودجه کل کشور از محل فروش اموال مازاد دولتی تأمین شود.

وی افزود: بیش از ۹ هزار ردیف و دستگاه در بودجه سال آینده داشتیم که این عامل باعث شفاف نبودن بودجه می‌شد و عملاً امکان نظارت و پاسخگویی فراهم نبود و دولت تصمیم گرفت به ۵۰ دستگاه اجرایی مادر برسد و بر همین اساس ۲۸۰ ردیف را از لایحه بودجه حذف کرد.

یاری گفت: متوسط عمر اجرای پروژه‌های عمرانی ۲۷ سال است و برای تکمیل تمامی پروژه‌های عمرانی در کشور به یک میلیون و ۶۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

وی افزود: همچنین ۱۵۲ هزار میلیارد تومان برای پرداخت دیون پیمانکاران نیاز داریم و با توجه به اینکه چنین پولی در کشور وجود ندارد باید از سرمایه گذاری بخش خصوصی و اعطای امتیاز‌های عمرانی با ارزش افزوده به آن‌ها استفاده کنیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قزوین خاطرنشان کرد: برای کنترل تورم و جلوگیری از گران شدن تعهدها، دولت برای سال آینده فقط ۸۸ هزار میلیارد تومان اوراق می‌فروشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.