ایتالیا محدودیت‌های کرونایی را شدیدتر می‌کند

دولت ایتالیا اعلام کرد شیب تند ابتلا به کرونا، محدودیت‌های بیشتری را به همراه دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، موارد ابتلا به کرونا در ایتالیا بار دیگر شدت گرفته است و ایتالیا در نظر دارد به منظور جلوگیری از افزایش بسیار شدید موارد ابتلا به عفونت ویروسی کووید-۱۹، محدودیت‌های کرونایی را شدت بخشد.

دفتر نخست وزیری ایتالیا در رُم، روز پنج شنبه ضمن اعلام این خبر گفت: زدن ماسک بار دیگر در مکان‌های عمومی و فضای باز اجباری خواهد شد.

قرار بود کابینه‌ دولت ایتالیا در نشست پنج شنبه شب خود، علاوه بر تصویب اقدام‌های دیگری در خصوص تشدید محدودیت‌های کرونایی، استفاده از پوشش‌های محافظتی (ماسک های) اف اف پی ۲ را در مکان‌های عمومی همچون سالن‌های تئاتر، سینما‌ها و رویداد‌های ورزشی اجباری کند.

دولت ایتالیا همچنین در بیانیه‌ای تصریح کرد که همه‌ مراکز و مکان‌های گردهمایی عمومی را تا روز تحویل سال نو میلادی تعطیل اعلام خواهد کرد. اعتبار گواهینامه‌ سلامت و رهایی از عفونت ویروسی کووید-۱۹ نیز از ۹ ماه به شش ماه کاهش خواهد یافت. مردم ایتالیا با ارائه‌ این گواهینامه می‌توانستند به برخی مکان‌ها و خدمات شهری دسترسی پیدا کنند. علاوه بر این، دولت هم بررسی می‌کند آیا می‌توان به تزریق دُز سوم واکسن کووید سرعت بخشید و مدت زمان انتظار را پس از تزریق واکسن دوم از پنج ماه به چهار ماه کاهش داد یا نه.

ایتالیا روز چهارشنبه ۳۶ هزار و ۲۹۳ مورد تازه‌ ابتلا به عفونت ویروسی کووید-۱۹ را ثبت کرد. این رقم بالاترین سطح ابتلای روزانه در بیش از یک سال و دو برابر بیشتر از رقمی است که دو روز پیش گزارش شده بود! اما شمار افرادی که در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها بستری هستند بسیار کمتر از افرادی است که در زمستان ۲۰۲۰ بستری شده بودند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار