فرمانده انتظامی مهاباد گفت:

کلاهبرداری با عنوان برنده شدن در قرعه کشی

فرمانده انتظامی مهاباد از روش جدید کلاهبرداری به روش ارسال پیامک و تماس تلفنی مبنی بر برنده شدن در قرعه کشی به شهروندان هشدار داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، سرهنگ محمد توحیدی فرمانده انتظامی مهاباد گفت: شهروندان هرگز به پیامک‌ها و یا تماس‌های تلفنی با عنوان شما برنده قرعه کشی ما شده‌اید توجه نکنند و اطلاعات حساب‌های بانکی خود را در اختیار افراد ناشناس قرار ندهند، همچنین در صورت برنده شدن جوایز مختلف نیازی نیست شهروندان برای دریافت جایزه خود به عابر بانک مراجعه کنند یا اطلاعات حساب بانکی خود را ارسال کنند.

توحیدی گفت: در این ترفند بعد از کلیک کاربر بر روی لینک جعلی مذکور برای ارائه مشخصات بانکی خود، اپلیکیشن جعلی که حاوی بدافزار است بر روی گوشی کاربر نصب می‌شود.

وی گفت: اپلیکیشن جعلی نصب شده بر روی گوشی کاربر، حاوی لینکی به درگاه جعلی بوده و تمامی اطلاعات بانکی وارد شده را به سرقت می‌برد.

سرهنگ توحیدی گفت: لینک‌های ارائه شده در پیام‌های برنده شدن در قرعه کشی که در شبکه‌های اجتماعی برای کاربران ارسال شده بدافزار‌های جاسوسی بوده، همیشه آنتی ویروس گوشی خود را به روز نگه داشته و از نصب هر گونه نرم‌‎افزار نامعتبر از منابع ناشناس خودداری کنید.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۳ ۰۱ فروردين ۱۴۰۱
یه هفته یا دوهفته پیش بود تماس گرفتن گفتن شما یک عدد ساعت هوشمند برنده شدید که مارک شیائومی و حدود یک ملیون قیمتشه بعدشم گفت فقط باید هزینه ی ریجستری رو خودتون پرداخت کنید که ۵۹ هزارتومن هست و درب منزل هنگام گرفتن ساعت مبلغ رو پرداخت کنید بعدش گفت اگه میخوایید که واستون بفرستمش آدرس گرفت ولی فعلا خبری نشده میشه اینم کلاهبرداری باشه؟ آخه به جز آدرس دیگه چیزی نگرفت
Iran (Islamic Republic of)
N.h
۲۰:۱۳ ۲۶ اسفند ۱۴۰۰
الان زنگ زدن به من گفتن برم عابربانک و موجودیبگیرم و کد مکلی و تاریخ تولد ازم خاست
فک کنم کلاه بردار بودن گفتن تو قرعه کشی برنامه نمیدونم چی برنده سفر کربلا شدم......
کلاه بردارن بودن؟