مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی:

آموزش و پرورش باید دانش آموزان باایمان تربیت کند

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: از آموزش و پرورش انتظار می‌رود که دانش آموزان باایمان تربیت کند و باید برای پاسخگویی به این انتظار در جامعه، مجدانه تلاش کنیم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، میکائیل باقری مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش در نخستین همایش تجلیل از خیران نمازخانه و دارالقرآن‌ساز خراسان رضوی گفت: مقام معظم رهبری ۹ سال پیش بر ضرورت تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن در کشور تاکید کردند که طبق آخرین بررسی‌ها اخیرا از سوی شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور مشخص شد هم اکنون در کشور یک میلیون و ۱۲۰ هزار نفر حافظ نیم جزء تا کل قرآن داریم.

وی گفت: نکته جالب این است که از مجموع این حافظان قرآنی ۹۳۷ هزار نفر دانش آموز هستند و این نشان می‌دهد تربیت حافظان قرآن در کشور در توان آموزش و پرورش است.

مدیرکل قرآن وزارت آموزش و پرورش گفت: هم اکنون ۷۶۰ دارالقرآن در کشور فعال است که هنوز جای افزایش و گستردگی فعالیت در این بخش وجود دارد؛ از مجموع ۱۰۰ هزار مدرسه کشور، ۶۶ هزار باب دارای نمازخانه هستند که ۳۴ هزار مدرسه از این تعداد دارای نمازخانه مستقل هستند و توسعه این بخش مورد نیاز است و هنوز جای کار دارد.

باقری گفت: سرانه نمازخانه برای دانش آموز باید ۵۰ سانتیمتر مربع باشد که هم اکنون این رقم ۳۰ سانتی متر است و این بدان معنا است که در این حوزه دچار عقب ماندگی هستیم و مشارکت خیران در این زمینه بسیار لازم است.


بیشتر بخوانید


قاسمعلی خدابنده مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی هم گفت: بخشی از آموزش‌های تربیتی در قالب آموزش دروس، معلم و حضور در مدرسه است، اما بخش عمده تربیت و پرورش دانش آموزان در فعالیت‌های فوق برنامه نهفته است.

وی گفت: خوشبختانه در خراسان رضوی رنگ و بوی مذهبی و اعتقادی در برنامه‌های فوق برنامه فراوان است و فعالیت‌هایی که در حوزه اعتقادی دانش آموزان مورد توجه است در نمازخانه و دارالقرآن‌ها متمرکز شده و خوشبختانه اقبال خوبی در پی داشته است.

حسین شادکام معاون امور پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی نیز در این همایش گفت: خیران استان در همه عرصه‌ها پیشگام بوده اند و امروز نیز در حوزه نمازخانه و دارالقرآن سازی تلاش چشمگیری از خود نشان داده اند.

وی گفت: از ۹ هزار کد آموزشگاهی استان، سه هزار مدرسه دارای روحانی هستند و سه هزار مدرسه نیز با حضور همکاران فرهنگی نماز جماعت برگزار می‌کنند؛ در سایر مدارس که عمدتا مدارس چندپایه و روستایی است، نیز به دلیل تلاقی وقت نماز با تعویض نوبت درسی، امکان برپایی نماز جماعت وجود ندارد.

انتهای پیام//ص.ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.