بالگرد اطفای حریق آمد جنگل دوباره آتش گرفت

همزمان با ورود دو بالگرد اطفای حریق به مازندران دو منطقه جنگلی در قائم شهر نیز طعمه حریق شد.

سرهنگ مجید ذکریایی فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی مازندران منطقه ساری در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، گفت: دو بالگرد اطفای حریق ظهر امروز از سازمان هوا فضای سپاه در فرودگاه شهدای ساری و هلال احمر تهران در فرودگاه شهدای نوشهر مستقر شدند.

او افزود: این دو بالگرد بر اساس ضرورت در عملیات اطفای آتش سوزی‌ها در عرصه‌های جنگلی شرکت می‌کنند.

سرهنگ ذکریایی همزمان با حضور این دو بالگرد در مازندران دو منطقه در جنگل‌های قائم شهر نیز طعمه حریق شد که آتش در پرچینک مهار و یک نقطه دیگر همچنان در آتش می‌سوزد.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی مازندران منطقه ساری وسعت منطقه آتش سوزی را ۵ هزار متر مربع اعلام کرد و ادامه داد: بالگرد اطفای حریق برای خاموش کردن این آتش به پرواز درآمد، اما وزش باد شدید سبب شد دوباره در فرودگاه به زمین بنشیند.

او گفت: نیرو‌های حفاظت منابع طبیعی به همراه آتش نشانی، نیرو‌های بسیج و مردمی برای خاموش کردن آتش در منطقه حضور دارند و با توجه به حجم اندک این آتش سوزی پیش بینی می‌شود تا ساعتی دیگر مهار شود.

سرهنگ ذکریایی افزود: با توجه به پیش‌بینی‌های هواشناسی مازندران مبنی بر وزش باد شدید احتمال شعله ور شدن دوباره آتش وجود دارد به همین دلیل همه ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی آماده باش کامل هستند.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی مازندران منطقه ساری ادامه داد: ۴۰ فقره آتش سوزی پاییز امسال در عرصه‌های منابع طبیعی شرق و مرکز مازندران رخ داد که بر اثر آن حدود۹۰ هکتار از عرصه‌های جنگلی در آتش سوخت.

انتهای پیام / ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.