التماس نفتالی بنت از جیک سالیوان برای توقف مذاکرات وین

مشاور امنیت ملی آمریکا در دیدار با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درخصوص ایران گفت‌وگو و اتهامات پیشین را مجددا علیه تهران مطرح کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از النشره، «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا با سفر به تل‌آویو با «نفتالی بنت» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی دیدار و در خصوص مسائل مربوط به ایران گفت‌وگو کردند.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که بعد از آغاز دوباره مذاکرات هسته‌ای میان ۴+۱ و ایران به تکاپو افتاده و به دنبال متوقف کردن این مذاکرات است در این دیدار مجددا اتهامات علیه کشورمان را مطرح و مدعی شد: «آنچه در وین اتفاق می‌افتد پیامد‌های عمیقی بر ثبات منطقه و امنیت اسرائیل دارد.»

به تازگی اخباری منتشر شدن که نشان می‌دهد روابط میان بنت با «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا ضعیف است و بایدن از بهانه‌های او در قبال ایران خسته شده است. بنت در دیدار با مشاور امنیت ملی آمریکا و مقابل خبرنگاران گفت: «روابط میان بایدن و من خوب است. ارتباطات تل‌آویو و واشنگتن بیش از پیش قوی شده و به همین دلیل می‌توانیم راحت با یکدیگر صحبت کنیم.»

ساعاتی پیش نیز دفتر «اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی اعلام کرد که او در دیدار با سالیوان درخصوص مسائل منطقه‌ای صحبت کرده و از دولت آمریکا برای حفظ و تقویت روابط قوی و معنادار دوجانبه تشکر کرده است.

مقامات رژیم صهیونیستی با آغاز مذاکرات هسته‌ای ایران در تلاش هستند این مذاکرات را به بن بست برسانند و بار‌ها با سفر به کشور‌های اروپایی مانند فرانسه و انگلیس با مقامات این کشور‌ها توافق کردند با ایران مقابله کنند. چندی پیش نیز وزیر جنگ این رژیم به آمریکا سفر کرد و خواستار مقابله این کشور با ایران شد، با این وجود رسانه‌های بین‌المللی اعلام کردند رئیس‌جمهور آمریکا دیگر با بنت برای گفت‌وگو درباره ایران تماس نگرفته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار