بسته خبری «آژیر» یکم دی ماه ۱۴۰۰؛

درگیری خونین ۴ جوان در غرب تهران/ نزاع دسته جمعی بر سر اختلافات مالی در بازار تهران

در بسته خبری «آژیر» امروز، از جزئیات دستگیری سارق مجتمع‌های مسکونی در خاورشهر تا سرقت از منازل برای خوشگذرانی مطلع خواهید شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، در این بسته خبری به حوادث مهم امروز پرداخته‌ایم و به اتفاق چند خبر از این دست را با هم مرور خواهیم کرد.

دستگیری سارق مجتمع‌های مسکونی در خاورشهر

سرهنگ دوستعلی جلیلیان فرمانده شهرستان ری اظهار کرد: به دنبال وقوع چند فقره سرقت از انباری‌های مجتمع‌های مسکونی در محدوده خاورشهر شناسایی و دستگیری متهم در دستور کار کلانتری ۱۷۷ خاورشهر قرار گرفت.

وی افزود: تیم عملیاتی کلانتری ۱۷۷ خاورشهر با رصد میدانی و تحقیقات تخصصی مشخصات ظاهری و خودروی متهم را که تمامی سرقت‌ها را به صورت تک رو با خودروی ۴۰۵ انجام می‌داد شناسایی کرده و با پوشش نقاط جرم خیز از قبل، موفق شدند طی یک عملیات ضربتی سارق را در حالی که همزمان یک دستگاه دوچرخه از انباری یک مجتمع مسکونی سرقت کرده بود، دستگیر کنند.

سرهنگ جلیلیان تصریح کرد: خودروی سارق نیز در محل، کشف و در جریان بازدید از داخل خودرو مقادیر زیادی اموال مسروقه به همراه تعداد زیادی کلید که به وسیله آن درب انباری‌ها را باز می‌کرد، کشف شد.

وی با بیان اینکه متهم دارای سوابق متعدد سرقت بوده است، اظهار کرد: در تحقیقات انجام شده سارق ضمن اقرار به بزه ارتکابی به ۸ فقره سرقت از انباری مجتمع‌های مسکونی اعتراف کرد.

درگیری خونین ۴ جوان در غرب تهران

سرهنگ پیام کاویانی رئیس پلیس امنیت عمومی تهران اظهار کرد: چند روز قبل از یک بیمارستان در غرب تهران گزارشی در خصوص بستری شدن یک پسر جوان که مشخص بود بر اثر یک درگیری خونین از ناحیه گردن دست و پا با ضربات چاقو مجروح شده است، دریافت کردیم.

وی افزود: با توجه به اهمیت موضوع، ماموران پایگاه دوم پلیس امنیت بلافاصله به بیمارستان اعزام شدند که پس از انجام تحقیقات اولیه و اخذ اظهارات این فرد هویت عاملان این درگیری شناسایی شد.

کاویانی تصریح کرد: ماموران با اقدامات شبانه روزی مخفیگاه این افراد را که از اشرار سابقه دار بودند، شناسایی و در صبح روز بیست و نهم آذرماه به مخفیگاه متهمان در حوالی پونک اعزام و در یک اقدام ضربتی هر سه نفر را دستگیر و به پلیس منیت عمومی منتقل کردند.

رئیس پلیس امنیت عمومی پایتخت با بیان اینکه متهمان با اعتراف به بزه انتسابی دلیل این حمله خونین را اختلافات شخصی اعلام کردند، گفت: هر سه متهم برای سیر مراحل قضائی به دادسرا معرفی شدند؛ گفتنی است این پرونده برای بررسی‌های بیشتر همچنان در دستور کار پلیس قرار دارد.

سند نمره کردن خودرو‌های مسروقه توسط جاعل سابقه دار

سرهنگ کارآگاه احمد نجفی معاون مبارزه با سرقت وسائط نقلیه پلیس آگاهی تهران اظهار کرد: در راستای کنترل مجرمان سابقه دار و نظارت بر عملکرد متهمان آزاد شده از زندان مشخص شد، بهروز، متهم سابقه داری که در زمینه سرقت و خرید و فروش خودرو‌های مسروقه سند نمره فعالیت داشت، با تشکیل باندی چند نفره اقدام به خرید چندین دستگاه خودرو کرده است و بعد از مدت کوتاهی این خودرو‌ها تعویض پلاک و در حال تردد در سطح شهر هستند.

سرهنگ نجفی تصریح کرد: برای بررسی و اطمینان از اینکه در بازسازی این خودرو‌ها تخلفی صورت گرفته، یکی از خودرو‌ها به پلیس منتقل و با بررسی خودرو مشخص شد خودرو فاقد اصالت و دارای ارکان اساسی غیر فابریک است؛ با استعلامات صورت گرفته معلوم شد خودروی مورد نظر مدتی قبل سرقت شده است.

وی افزود: متهم ساکن یکی از شهرستان‌های غربی کشور است و پس از هماهنگی با مرجع قضائی، تیمی از کارآگاهان اداره دوم پلیس آگاهی برای دستگیری متهم راهی شهرستان مورد نظر شدند.

معاون مبارزه با سرقت وسائط نقلیه پلیس آگاهی پایتخت بیان کرد: متهم جوان بلافاصله دستگیر و به تهران منتقل شد، او ابتدا منکر جرائم خود بود، اما در مواجهه با مدارک به تغییر ارکان و خرید و فروش، ۸ دستگاه خودروی مسروقه و سند نمره کردن ان‌ها اعتراف کرد و در ادامه تحقیقات همدستان او نیز شناسایی و دستگیر شدند؛ با اقدامات صورت گرفته، ۸ دستگاه خودرو کشف شده و تحقیقات در این خصوص ادامه دارد.

نزاع دسته جمعی بر سر اختلافات مالی در بازار تهران

سرهنگ پیام کاویانی رئیس پلیس امنیت عمومی تهران اظهار کرد: با وقوع یک فقره درگیری در بازار تهران و مجروح شدن چند نفر، رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران پایگاه هفتم پلیس امنیت عمومی پایتخت قرار گرفت.

وی افزود: این درگیری به دلیل اختلافات مالی با استفاده از قمه و چماق رخ داد و چند نفر در این نزاع به شدت مجروح و روانه بیمارستان شدند.

این مقام انتظامی ادامه داد: پس از انجام بررسی‌های لازم با بازبینی دوربین‌های مداربسته هویت عاملان این درگیری شناسایی و در عصر روز بیست و نهم آذر ماه در یک عملیات غافلگیرانه هر ۱۰ نفر عاملان این درگیری دستگیر و به پلیس امنیت عمومی منتقل شدند.

سرقت از منازل برای خوشگذرانی

سردار علیرضا لطفی رئیس پلیس آگاهی تهران اظهار کرد: کارآگاهان اداره هفدهم پلیس آگاهی در پی رصد سارقان حرفه‌ای منازل یک باند سه نفره را شناسایی کرده و در ادامه بررسی‌ها هویت هر سه سارق را بدست آوردند که ۲ نفر از آنان دارای سوابق متعدد در زمینه سرقت بودند.

وی افزود: اعضای این باند قصد سرقت در محدوده جنوب شرق تهران را داشتند که بلافاصله با انعکاس اطلاعات بدست آمده به مرجع قضائی، دستور دستگیریشان صادر شد.

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: سارقان در مواجهه با کارآگاهان با ایجاد درگیری و استفاده از سلاح سرد قصد فرار داشتند، ولی با اقدام به موقع و هوشمندانه پلیس بازداشت شدند؛ در بازرسی از مخفیگاه سارقان اموالی از قبیل تلویزیون و ۵ عدد سکه طلا پارسیان کشف شد.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت ادامه داد: در تحقیقات بعمل آمده سارقان جوان اعلام کردند، ما به شیوه تخریب درب در ساعات اولیه شب در مناطق جنوب و جنوب غریی شهر تهران اقدام به سرقت اموال با ارزش از قبیل، وجه نقد، طلا و ... می‌کردیم و اموال را بین خودمان تقسیم و صرف خوشگذرانی می‌کردیم.

سردار لطفی گفت: در تحقیقات تکمیلی صورت گرفته از متهمان، تاکنون آنان به ۱۶ فقره سرقت منزل در تهران و یک فقره در شهر کرج به ارزش تقریبی ۵ میلیارد تومان اعتراف کردند و تمام شاکیان پرونده نیز شناسایی شدند و متهمان با صدور قرار قانونی از سوی بازپرس پرونده برای انجام تحقیقات تکمیلی و شناسایی سایر همدستان و جرائم احتمالی دیگر در اختیار کاراگاهان اداره هفدهم قرار گرفتند.

سرقت موتورسیکلت شهروندان با وانت باری

سرهنگ رسول بهرامی سرکلانتر دهم پلیس پیشگیری تهران اظهار کرد: به دنبال اعلام شکایت مبنی بر سرقت یک دستگاه موتور سیکلت، عوامل عملیات کلانتری ۱۶۱ ابوذر برای بررسی و رسیدگی به موضوع وارد عمل شدند.

وی افزود: عوامل عملیات کلانتری ۱۶۱ ابوذر با استفاده از تصاویر دوربین‌های مداربسته و رصد اطلاعاتی، هویت و مخقیگاه سارقان موتورسیکلت را شناسایی و با اخذ دستور قضائی به مخفیگاه سارقان در منطقه فلاح مراجعه و در یک عملیات غافلگیرانه دو سارق دستگیر شدند.

بهرامی گفت: سارقان با یک دستگاه خودروی وانت بار اقدام به سرقت موتور سیکلت می‌کردند و با توجه به مدارک موجود آنان به جرائم خود اعتراف کردند.

بهرامی با بیان اینکه متهمان در رابطه با اینگونه سرقت دارای ۴ مورد سابقه و تحمل حبس در زندان نیز هستند، تاکید کرد: پرونده متهم برای سیرمراحل قانونی به مرجع قضائی ارجاع شد.


بیشتر بخوانید

سرقت ترانس‌های برق اداره برق تهران توسط سارق ۲۳ ساله/ دستگیری قاچاقچی تریاک در ترمینال جنوب


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۱ ۰۲ دی ۱۴۰۰
علت اصلی خشونت بی عدالتی و نا امیدی از گرفتن حقه
آخرین اخبار