تندباد در گیلان یک کشته و ۴ مصدوم بر جای گذاشت

وزش باد شدید در گیلان در ۲ روز گذشته یک کشته، ۴ مصدوم و حدود ۲۰ میلیارد تومان خسارت بر جای گذاشت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، عباس صابر، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان با اشاره به وزش تندباد گرم در استان گفت: ارزیابی اولیه خسارت‌های ناشی از وزش باد شدید در روز‌های دوشنبه و سه شنبه در استان ۲۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

او با بیان اینکه عمده این میزان خسارت مربوط به شبکه برق، تابلوها، منازل مسکونی و شبکه مخابرات بوده است، افزود: وزش باد شدید بیشترین خسارت را در شهرستان‌های تالش و ماسال وارد کرده است.

معاون استانداری گیلان ادامه داد: آسیب به شبکه برق موجب قطع شدن برق بخش‌هایی از این شهرستان شده و نیرو‌های مرتبط در حال تلاش بی وقفه برای وصل کردن برق این مناطق هستند که انتظار می‌رود تا ساعات آینده این مشکل حل شود.

یک کشته و ۴ مصدوم در پی تندباد اخیر

یک کشته و ۴ مصدوم در پی تندباد اخیر

صابر همچنین از جان باختن یک مرد ۶۰ ساله بر اثر ریزش دیوار مدرسه در روستای انوش محله جوکندان خبر داد و اظهار داشت: ۴ نفر هم بر اثر مشکلات ناشی از وزش تندباد در شهرستان‌های تالش و ماسال مجروح شدند.

آتش سوزی ۵۰ هکتار از جنگل‌های گیلان

آتش سوزی ۵۰ هکتار از جنگل‌های گیلان

او تصریح کرد: ۵۰ هکتار از جنگل‌ها و عرصه‌های طبیعی در ۲ روز گذشته در شهرستان‌های رودبار، سیاهکل، شفت، تالش و لاهیجان در پی وزش شدید باد گرم دچار حریق شد که به کمک نیرو‌های مردمی، هلال احمر، یگان حفاظت منابع طبیعی، بسیج و آتش نشانان مهار شد.

معاون استانداری گیلان ادامه داد: آتش سوزی جنگل‌های سیاهکل، لاهیجان و لنگرود همچنان به صورت لکه‌ای ادامه دارد که با تلاش نیرو‌های های امدادی در حال مهار شدن است.

 وزش باد گرم و آتش سوزی ۵۰ هکتار از جنگل‌های گیلان

صابر به میزان سرعت وزش باد در استان گیلان اشاره و تصریح کرد: سرعت وزش باد در مناطق جلگه‌ای ۹۰ کیلومتر در ساعت و در مناطق کوهستانی و ارتفاعات در مناطق غربی، مرکزی و بخش از شرق گیلان ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت بوده است.

وزش باد گرم شدید و گاهی خیلی شدید که از روز شنبه ۲۷ آذر ماه در گیلان آغاز شده است، بر اساس پیش بینی هواشناسی استان تا پیش از ظهر چهارشنبه اول دی ماه ادامه دارد و از بعد از ظهر امروز به تدریج بارندگی‌ها در گیلان آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.