بازدید رئیس کل دادگستری استان قزوین از مراجع قضایی تاکستان و آوج

رئیس کل دادگستری استان قزوین در سفری یک روزه از مراجع قضایی شهرستان‌های تاکستان، آوج و دادگاه عمومی بخش آبگرم بازدید کردند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، در این بازدید برخی مسائل و پرونده‌های مهمه دادگاه شهرستان آوج مورد بررسی قرار گرفت و در مراجعات مردمی نیز توسط رئیس کل دادگستری استان دستورات قضایی لازم صادر شد و همچنین از محل پیشنهادی احداث ساختمان جدید دادگاه شهرستان آوج نیز بازدید به عمل آمد.

علی شعبانی رئیس کل دادگستری استان قزوین در دیدار با حجت الاسلام و المسلمین موسوی، امام جمعه آوج گفت: امروزه بسیاری از جرائم و آسیب‌های اجتماعی در نهایت به صورت پرونده به مراجع قضایی ختم می‌شود و این حجم پرونده زیبنده جامعه اسلامی نیست؛ لذا ائمه جمعه به دلیل شأن و جایگاهی که در اذهان عمومی جامعه دارند، می‌توانند از تریبون‌های نماز جمعه برای آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی از معضلات و آسیب‌های اجتماعی استفاده کنند و قطعاً کلام و ارشادات آن‌ها اثرگذار خواهد بود.

شعبانی با حضور در دادگاه عمومی بخش آبگرم در خصوص جو سازی‌ها و حواشی ایجاد شده توسط برخی از مدیران محکوم شده این بخش گفت: در مسیر اجرای قانون؛ اشخاص، جایگاه‌ها و جریان‌ها اهمیتی ندارند، زیرا همه در برابر قانون برابر هستند؛ لذا دستگاه قضایی به جو سازی‌ها و هوچی‌گری‌های افراد و مدیران متخلف و مفسد توجهی ندارد و قاطعانه قانون نسبت به آن‌ها اجرا می‌شود و با هیچ شخص و گروهی تعارف نخواهیم داشت.

او در ابتدای حضور در شهرستان تاکستان و در دیدار با آیت الله اسلامی، نماینده مردم شریف قزوین در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه تاکستان گفت: وظایف، ماموریت‌ها و خدمات دستگاه قضایی بسیار گسترده بوده و از حساسیت بالایی برخوردار است و بی تردید رهنمود‌ها و ارشادات علماء و فقها می‌تواند کمک کار دستگاه قضایی در اجرای قانون و دستورات شارع مقدس باشد.

رئیس کل دادگستری استان قزوین افزود: مسائل، مشکلات و معضلات جامعه افزایش یافته و ریشه بسیاری از آن‌ها به غفلت، کوتاهی، فعل و ترک فعل سایر دستگاه‌ها و نهاد‌ها باز می‌گردد و باید اصلاح قوانین در برخی حوزه‌ها صورت گیرد، زیرا خلاء‌ها، نواقص و تعارض در قوانین، امروزه زمینه‌ساز مشکل برای افراد و جامعه شده و موجبات سوء استفاده و تخلف افراد سودجو را فراهم آورده که در نهایت به صورت پرونده در دستگاه قضایی مطرح می‌شود و این موضوع نیز آسیب‌های خود را دارد.

در پایان این سفر یک روزه، رئیس کل دادگستری استان و معاونین از شعب شیفت عصر شورای حل اختلاف تاکستان بازدید و ضمن گفتگو و استماع مسائل و مشکلات کارکنان این شورا، در خصوص بهسازی و تجهیز ساختمان شورای حل اختلاف تاکستان تصمیمات لازم اتخاذ شد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار