کاهش وابستگی به نیروگاه‌های برق آبی با تقویت زیرساخت‌های تولید برق حرارتی در خوزستان

رئیس شورای پایایی منطقه‌ای شبکه برق خوزستان گفت: باید در ترکیب نیروگاه‌های استان تغییراتی داده شود و تقویت  زیرساخت‌های تولید برق حرارتی در استان لازم است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمود دشت بزرگ رئیس شورای پایایی منطقه‌ای شبکه برق خوزستان گفت: اگر ۸ هزار و ۹۰۰ مگاوات نیروگاه حرارتی مصوب خوزستان اجرایی شود، ترکیب نیروگاه‌های تولید برق در خوزستان برعکس می شود و از ۶۰ درصد تولید برق آبی و ۴۰ درصد حرارتی کنونی به ۶۰ درصد تولید از طریق نیروگاه‌های حرارتی خواهیم رسید و دیگر، شبکه تحت تاثیر شرایط جوی خشکسالی و ترسالی قرار نخواهد گرفت.

او با اشاره به انسجام و هماهنگی صنعت برق استان در عبور از پیک تابستان ۱۴۰۰، افزود: لازم است که این همکاری‌ها در عبور از پیک زمستان پیش رو نیز تداوم داشته باشد تا عبور موفقیت آمیزی از آن داشته باشیم.

دشت بزرگ اضافه کرد: در تلاش هستیم سوخت موردنیاز نیروگاه ۲۵ مگاواتی میان رود که تکمیل شده است، تامین و در زمستان در شمال خوزستان وارد مدار شود و بخشی از بار مورد نیاز این منطقه را تامین کند.

رئیس شورای پایایی منطقه‌ای شبکه برق خوزستان  ادامه داد: برای تابستان ۱۴۰۱ نیز لازم است که توجه به پروژه محوری شود و هماهنگی‌های لازم بین شرکت‌های تولید، انتقال و توزیع در این زمینه وجود داشته باشد و تکالیف شرکت توانیر در این خصوص اجرایی و به سرانجام برسد.

این مقام مسئول گفت: باید در ترکیب نیروگاه‌های خوزستان تغییراتی داده شود و تقویت  زیرساخت‌های تولید برق حرارتی در استان لازم است  چرا که احداث این نیروگاه‌ها در خوزستان پایداری شبکه را ارتقا می‌دهد و وابستگی به نیروگاه‌های برق آبی را کم می‌کند.

او افزود: انرژی در خوزستان اهمیت زیادی دارد و باید پایش و مراقبت دائم از شبکه در موضوع پدافند غیرعامل مد نظر قرار بگیرد تا خطری متوجه شبکه نشود.

دشت بزرگ اضافه کرد: برای اتمام به موقع پروژه‌ها در زمان مقرر لازم است که وصول مطالبات از صنایع به موقع انجام شود تا بتوانیم هزینه‌های پروژه‌ها را پرداخت و به سرانجام برسانیم.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.