در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

برای ورود آتش‌نشانی به ساختمان‌های ناایمن حکم قضایی لازم است

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی گفت: اگر مالکان ساختمانی ناامن مانع ورود کارشناس های آتش نشانی شوند، با حکم قضایی ورود خواهیم کرد.

مهدی داوری مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در گفت‌و‌گو با  باشگاه خبرنگاران جوان، در پاسخ به این سوال که آیا لازم است آتش‌نشانی با حکم قضایی به موضوع ساختمان‌های ناایمن ورود کند، گفت: تا مرحله بازدید و کارشناسی به حکم قضایی نیاز نیست.

وی گفت: اگر مالکی بخواهد از ورود کارشناسان آتش‌نشانی به داخل ساختمان، جلوگیری کند، ما با حکم قضایی وارد آن ساختمان خواهیم شد. ولی باید درنظر گرفت که تمامی قوانین حول محور ساختمان‌ها، قوانین کاملی نیستند.

مهدی داوری گفت: قوانین مربوط به ایمنی ساختمان‌ها گویا و کامل نیست و مسئولیت‌ها در این قانون مشخص نیست؛ به عنوان مثال، در بند ۱۴ ماده ۵۵ که نسبت به سایر قوانین بیشتر مورد استناد واقع می‌شود، از ۶۵ سال پیش نگاشته شده و قطعاً نمی‌تواند پاسخگوی تهران امروز باشد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران گفت: از آنجایی که در تهران بافت‌های مختلف شهری، ساختمان پیچیده و جمعیت بسیار زیاد وجود دارد؛ در نتیجه در این زمینه، دچار نقض هستیم.


بیشتر بخوانید
بیش از ۳ هزار ساختمان ناایمن نیاز به بازنگری فوری دارد


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۷:۰۱ ۰۲ دی ۱۴۰۰
بنام خداوند جان و خرد :
باید واحدهای مهندس نظارت HSEQ با تجربه فهیم فرهیختگان نخبگان خردمندان ایمنی بهداشت محیط زیست شهرداریها که واحد آتش نشانی و امداد و نجات و اورژانسها و پلیس بازرسین قوه قضائیه واحد HSEQ قوه قضائیه همه در دل مدیریت مهندسی بحران در شرایط اضطراری واحد بزرگ HSEQ شهرداریها نقش دارند و هستند باید با هم هماهنگ و همکاری مجدانه کنند پس از کنترل و چک کردن دقیق آبشنهای مختلف ایمنی بهداشتی محیط زیستی ساختمانها و اماکن مختلف و کنترل دقیق ریسکهای محتمل و راه های گریز از خطر را کنترل و چک کنند و بعد از آنی که دیدند هیچگونه مورد و مشکلی نداشت با ثبت مستندات مختلف و تاریخ و امضاء چندین مسئول مهندسی نظارت ابنیه و مدیران و ناظران واحد مهندسی HSEQ شهرداریها بعد از تاییدیه نهایی و رفع هر گونه مشکلی بعدش مجوز می دهند که ساختمانها باید بازگشایی برای امورات تجاری یا مسکونی یا اداری بلامانع است را کتبا با ثبت در بانک اطلاعاتیشون اعلام کنند و مکتوب و مستند کنند از صفر تا صدش را و باید و موظفند به همه ساکنان ساختمان تمامی نکات ایمنی را در یک جلسه حضوری برای همگان شرح و توضیح دهند همراه با دادن پکهای آموزشی ایمنی که بدانند در زمان هر گونه حوادثی می باست برای نجات جانشان و حفظ اسناد و مدارکشان و یا اشیاء گرانبهاشان چکار کنند تا به مشکلات بعدی نخورند و جانهایشان و مال اموالشان سالم بماند . والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر خردمندانه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۲ ۰۲ دی ۱۴۰۰
بیخود نیست کل مملکت رو خط آتیشه
به نظر من اگه زنگ بزنن آتیش نشانی میتونه وارد عمل بشه البته به همراه یه مامور کلانتری بعنوان ناظر
آخرین اخبار