ثبت ۹۶ حادثه در شبکه فاضلاب استان اصفهان

در پی بارندگی‌های ۲۴ ساعت گذشته، ۹۶ مورد حادثه فاضلاب در سامانه مدیریت ارتباط با مشتریان آبفای استان اصفهان ثبت شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، عباس عباسی خاک مدیر مرکز ارتباط با مشتریان سامانه ۱۲۲ گفت: در تاریخ ۲۸ آذرماه، ۷۹ مورد پس زدگی سیفون فاضلاب و ۱۷ مورد گرفتگی منهول در شهر‌های اصفهان، شاهین شهر، خمینی‌شهر، فلاورجان و فولادشهر به وقوع پیوست.

عباس عباسی خاک گفت: پس از ثبت وقوع حوادث مربوط به شبکه فاضلاب در سامانه ۱۲۲، بلافاصله در کوتاه‌ترین زمان ممکن از سوی شرکت آبفا به این حوادث رسیدگی شد.

وی با بیان اینکه متولی ایجاد شبکه جمع‌آوری روان آب‌ها، شهرداری‌ها هستند، گفت: شهرداری‌ها باید در محلات و خیابان‌های مختلف شهر نسبت به ایجاد شبکه جمع‌آوری آب‌های سطحی و روان آب‌ها و حفر چاه‌های جذبی اقدام کنند.

وی گفت: این کار علاوه بر پیشگیری از آب گرفتگی معابر موجب تقویت سفره‌های آب زیرزمینی نیز می‌شود.

عباسی خاک با بیان اینکه شرکت‌های آبفا مسئولیت واگذاری انشعاب فاضلاب به اماکن کم‌تر از تراز منفی ۶۰ را ندارند، گفت: مشترکین تراز منفی ۶۰ نیز باید به منظور پیشگیری از پس زدگی فاضلاب هنگام بارندگی نسبت به نصب شیر یک طرفه فاضلاب و اطمینان از عملکرد آن اقدام کنند.

مدیر مرکز ارتباط با مشتریان سامانه ۱۲۲  گفت: بیشتر حوادث روز گذشته مربوط به مکان‌های زیر تراز منفی ۶۰ و یا انشعاب‌های بسیار قدیمی و یا غیرمجاز بوده است.

وی درباره پس زدگی فاضلاب در خیابان‌ها و واحد‌های مسکونی پایین‌تر از سطح معابر گفت:، چون شبکه فاضلاب شهری فقط برای جمع‌آوری فاضلاب منازل مسکونی، واحد‌های تجاری و خدماتی طراحی شده، ورود روان آب‌ها به این شبکه موجب انسداد لوله‌ها و در نتیجه پس زدگی فاضلاب می‌شود.

عباسی خاک از شهروندان درخواست کرد هنگام بارندگی از برداشتن دریچه چدنی منهول‌های فاضلاب و هدایت آب باران به داخل آن‌ها خودداری کنند.

وی یکی دیگر از دلایل انسداد شبکه جمع‌آوری فاضلاب را نفوذ ریشه درختان به لوله‌های جمع آوری فاضلاب دانست و گفت: مردم و شهرداری‌ها باید از کاشت گیاهان آب دوست در نزدیکی خطوط انتقال آب و فاضلاب که ریشه آن‌ها موجب تخریب شبکه‌های آب و فاضلاب می‌شود، خود داری کنند.


انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.