بسته خبری «آژیر» ۲۹ آذر ۱۴۰۰؛

جزئیات سرقت ۱۷ هزار دلار توسط ماموران قلابی/ آزادی زندانیان با ارائه اسناد جعلی توسط باند جاعل

در بسته خبری «آژیر» امروز، از جزئیات دستگیری اشرار خیابانی در مهرآباد تا کشف مکمل‌های قاچاق از یک واحد مسکونی واقع در جنوب تهران مطلع خواهید شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، در این بسته خبری به حوادث مهم امروز پرداخته‌ایم و به اتفاق چند خبر از این دست را با هم مرور خواهیم کرد.

دستگیری اشرار خیابانی در مهرآباد

سرهنگ محمد قاسم طرهانی جانشین پلیس پیشگیری اظهار کرد: طی اخبار واصله مبنی بر تهدید و زورگیری و تخریب خودرو توسط ۲ شرور سابقه دار در محله مهرآباد بررسی موضوع در اختیار تیمی از ماموران کلانتری این محله قرار گرفت.

وی افزود: تیم عملیات کلانتری مهرآباد با رصد‌های اطلاعاتی پاتوق و محل‌های حضور متهمان را شناسایی و تردد متهمان را تحت مراقبت‌های ویژه پلیسی قرار دادند.

سرهنگ طرهانی با اشاره به اینکه متهمان در اقدامی دیگر قصد تخریب یک دستگاه خودرو سواری را داشتند دستگیر و خلع سلاح شدند، تصریح کرد: در بررسی‌های بیشتر از متهمان چند قبضه سلاح سرد کشف شد.

به گفته جانشین رئیس پلیس پیشگیری تهران تاکنون متهمان در کلانتری به ۳ فقره تخریب خودرو اعتراف و مالباختگان شناسایی شده اند.

دستگیری بدل اندازان تلفن همراه در شهر ری

سرهنگ دوستعلی جلیلیان فرمانده انتظامی شهرستان ری اظهار کرد: در پی شکایت چند فرد از متصدیان موبایل فروشی‌های شهرری در خصوص اینکه شخصی با فریب و حیله اقدام به فروش مقادیر قابل توجهی لوازم جانبی تقلبی تلفن همراه به جای اصلی به آن‌ها کرده است، شناسایی و دستگیری متهم در دستور کار کلانتری ۱۷۲ حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) قرارگرفت.

وی افزود: تیم عملیاتی کلانتری ۱۷۲ با رصد‌های میدانی و تحقیقات تخصصی سوژه مورد نظر را شناسایی و دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان ری با اشاره به اینکه تاکنون ۳ مالباخته شناسایی شده است، گفت: کشف سایر جرائم احتمالی در دستور کار قرار دارد.

کشف مکمل‌های قاچاق از یک واحد مسکونی واقع در جنوب تهران

سرهنگ پیام کاویانی رئیس پلیس امنیت عمومی تهران اظهار کرد: اواخر هفته گذشته ماموران معاونت نظارت بر اماکن عمومی این پلیس از دپو مقادیر زیادی مکمل و دارو‌های بدن سازی قاچاق در یک واحد مسکونی در حوالی میدان شکوفه مطلع شدند.

وی با اشاره به اینکه در تحقیقات اولیه صحت این خبر تایید شد، گفت: روز گذشته تیمی از ماموران پس از هماهنگی‌های قضائی به نشانی اعلامی اعزام و پس از چند ساعت تعقیب و مراقبت‌های پلیسی موفق شدند، متهم را در مخفیگاهش دستگیر کنند.

رئیس پلیس امنیت عمومی تهران تصریح کرد: در بازرسی از این واحد مسکونی ۲۲ هزارو ۲۹۹ عدد انواع مکمل قرص و آمپول‌های غیرمجاز قاچاق کشف و کلیه اموال کشف شده تحویل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی تهران شد.

وی با بیان اینکه کارشناسان ارزش مالی کالا‌های کشف شده را یک میلیارد تومان برآورد کردند، گفت: متهم جهت سیر مراحل قضائی به دادسرا معرفی شد و تلاش برای دستگیری سایر مرتبطان این پرونده همچنان در دستور کار پلیس قرار دارد.

جزئیات سرقت ۱۷ هزار دلار توسط ماموران قلابی

سردار علیرضا لطفی رئیس پلیس آگاهی تهران اظهار کرد: در پی شکایت مرد جوانی مبنی بر سرقت ۱۷ هزار دلار توسط ۲ مامور قلابی مشخص شد پس از خرید دلار‌ها توسط مال باخته، ۲ مرد جوان درشت اندام با لباس شخصی به مالباخته مراجعه و با هدایت وی به داخل یک دستگاه خودروی سواری اموال وی را سرقت می‌کنند.

وی با بیان این که در بررسی‌های پلیسی مشخص شد که اعضای این باند ۵ نفر است که نقشه سرقت را با همکاری یکدیگر عملیاتی کرده اند، گفت: در تحقیقات پلیسی اعضای این باند شناسایی و پس از هماهنگی‌های قضائی هر ۵ متهم در مخفیگاهشان در پی چندین عملیات جداگانه و هماهنگ دستگیر شدند.

به گفته رئیس پلیس آگاهی تهران کارشناسان ارزش مالی اموال سرقتی را بیش از ۴۰۰ میلیون تومان برآورد و تحقیقات برای مشخص شدن سایر جرایم احتمالی آن‌ها ادامه دارد.

آزادی زندانیان با ارائه اسناد جعلی توسط باند جاعل

سرهنگ کارآگاه جهانگیر تقی پور معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران اظهار کرد: چندی پیش کارآگاهان اداره سیزدهم پلیس آگاهی تهران مطلع شدند اعضای یک باند چند نفره با ارائه سند‌های جعلی به مراجع قضائی، زندانیان را از حبس آزاد می‌کنند.

وی افزود: با جمع آوری اطلاعات به دست آمده تحقیقات در این خصوص آغاز و کارآگاهان با رصد‌های اطلاعاتی به دست آوردند ۲ نفر از اعضای این باند در صدد هستند یک سند ۱۰ میلیارد تومانی را به عنوان وثیقه برای آزادی یک زندانی به مرجع قضائی معرفی کنند.

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران به شناسایی مخفیگاه متهمان اشاره کرد و گفت: با ارائه سند جعلی توسط متهمان به مرجع قضائی، هر ۲ متهم در مخفیگاهشان دستگیر و در پی جوئی‌های انتظامی به بزه انتسابی معترف شدند.

وی افزود: در شاخه دیگری از تحقیقات پلیسی کارآگاهان به دست آوردند، یکی از اعضای این باند در استان اصفهان ساکن است و قصد دارد به شهر تهران برای ارائه سند‌های جعلی مراجعه کند.

سرهنگ تقی پور با بیان اینکه متهم در ترمینال جنوب تهران دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل شد، گفت: شناسایی و دستگیری سایر اعضای این باند و کشف جزئیات پرونده ادامه دارد.


بیشتر بخوانید

خفت کردن شهروندان توسط ۲ زن به عنوان مسافر/سرقت از گاوصندوق همسایه برای گرفتن وام


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار