کمرنگ شدن بازدید از اماکن هنری و موزه ای شهر اصفهان

رییس اداره هنری شهرداری اصفهان گفت: بازدید گردشگران داخلی و خارجی از مراکز هنری و موزه ای اصفهان کمرنگ شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، علی عطریان رییس اداره هنری شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه بازدید از مراکز هنری بر اساس نظر ستاد استانی کرونا در دوران نارنجی و قرمز کرونایی شهر اصفهان ممنوع بوده است گفت: اکنون برای بازدید از مراکز هنری و موزه‌ای شهر اصفهان مانند عصار خانه شاهی و موزه حمام علی‌قلی آقا محدودیت و ممنوعیتی وجود ندارد.

رییس اداره هنری شهرداری اصفهان گفت: در حال حاضر موزه هنر‌های معاصر به دلیل مرمت با پیش‌بینی یک سال و نیم زمان برای این بازسازی تعطیل‌شده است، اما سایر مراکز دایر است.

وی گفت: بازدیدکنندگان از مراکز و موزه‌ها به ۲ دسته تقسیم می‌شوند یکی شهروندان و دیگری گروه‌های مختلف مانند معلمان، کوهنوردان و افرادی که به‌صورت گروهی از موزه‌ها بازدید می‌کنند که بازدید‌های گروهی مراکز و موزه‌های زیر نظر اداره هنری بیش از بازدید شهروندان است.

عطریان گفت: هفته آخر تابستان و تعطیلی‌ها بازدید از این مراکز افزایش می‌یابد، اما به‌صورت میانگین میزان بازدید از موزه عصار خانه شاهی ۲۰۰ نفر در هفته و از موزه گرمابه علی‌قلی آقا نیز ۱۵۰ نفر در هفته است.

وی درباره اقدامات انجام‌شده در راستای معرفی بیشتر و تشویق افراد به بازدید از این مراکز گفت: کلیپ‌ها و موشن گرافی‌های مختلفی از جزئیات و کلیات و فیلم‌های تاریخی عصار خانه شاهی و دسترسی به موزه حمام علی‌قلی آقا از پنج نقطه شهر و زیبایی‌های این دو مجموعه تهیه و در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی منتشرشده است.

رییس اداره هنری شهرداری اصفهان گفت: قیمت بلیت این مراکز حداقلی و بین ۴ تا ۵ هزار تومان تعیین شده و برای گروه‌های خاص نیز تخفیف‌هایی در نظر گرفته‌شده است.

وی بابیان اینکه بازدید از موزه‌ها باید یک علاقه درونی و شخصی باشد گفت: بازدید از عصار خانه شاهی به دلیل تحت تأثیر بودن از میدان نقش‌جهان و استفاده از جاذبه جمعیتی این میدان شرایط بهتری را دارد، اما موزه گرمابه علی‌قلی آقا از چنین پشتوانه جمعیتی بهره‌مند نیست.

عطریان گفت: با توجه به شرایط فعلی کرونایی و آبی بودن بسیاری از شهرها، رویداد‌هایی مانند نشست‌ها، اجرای تئاتر‌های محیطی و کنسرت در اطراف این مراکز برنامه‌ریزی‌شده و در حال اجراست.

وی همچنین درباره حمایت شهرداری از طرح‌های پژوهشی درباره موزه‌ها گفت: پایان‌نامه‌ها و پژوهش‌ها درباره موزه عصار خانه شاهی و حمام علی‌قلی آقا توسط واحد پژوهش معاونت برنامه‌ریزی شهرداری اصفهان موردحمایت‌های ملی و معنوی قرار می‌گیرد.

عصار خانه شاهی در دوره صفویه به دستور شاه‌عباس اول، در بازار مخلص میدان امام (ره) با مساحت یک هزار و ۸۰۰ مترمربع ساخته شد، اما اکنون ۳۸۰ مترمربع از آن باقی‌مانده و هم‌زمان با احداث بازار قیصریه و مدرسه ملاعبدالله به دستور شاه‌عباس اول ساخته‌شده است.


منبع:ایرنا

انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.