نگرانیم شب یلدا،کرمانشاه را دوباره قرمز کند

معاون مرکز بهداشت استان کرمانشاه با اشاره به سیر کاهشی کرونا در استان گفت: نگرانیم دورهمی‌های یلدا دوباره استان را به وضعیت قرمز برگرداند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،سارا شاه آبادی معاون مرکز بهداشت استان کرمانشاه با اشاره به در پیش بودن شب یلدا گفت: در این شب افراد خانواده و فامیل دور هم جمع شده و رسوم این شب را انجام می‌دهند و این درحالی است که این دورهمی‌ها محفل خوبی برای شیوع کروناست.

او افزود: در دورهمی‌های یلدا قطعا افراد از ماسک استفاده نکرده و فاصله هم رعایت نمی‌شود و دراین شرایط کرونا به راحتی قابل انتقال است.

شاه آبادی بیان داشت: از طرفی دورهمی‌های این شب عمدتا به دلیل سرما در فضا‌های بسته صورت گرفته و تهویه خوبی وجود ندارد و همین امر هم می‌تواند مزید علت شده و شیوع کرونا را تشدید کند.

او با اشاره به سیرکاهشی کرونا در استان گفت: خوشبختانه در هفته‌های اخیر تعداد شهر‌های آبی استان در حال افزایش است، اما نگرانیم که دورهمی‌های این شب باز هم کرمانشاه را به وضعیت "قرمز" برگرداند.

معاون مرکز بهداشت استان کرمانشاه با بیان اینکه تزریق واکسن حتی تزریق دوز سوم واکسن هم هیچ مجوزی برای عدم رعایت شیوه نامه ها نیست، ادامه داد: تزریق واکسن تنها می‌تواند از فرم شدید بیماری و مرگ ناشی از کرونا تا حد زیادی پیشگیری کند، اما مانع ابتلا به این بیماری نمی‌شود و افراد حتی با تزریق واکسن هم می‌توانند به کرونا مبتلا شوند.

او اظهار داشت: بنابراین توصیه می‌شود افراد حتی المقدور از برگزاری مراسم و دورهمی‌های فامیلی شلوغ در این شب خودداری کرده و تلاش کنند مراسم این شب فقط بصورت خانوادگی برگزار شود.

شاه آبادی گفت: در صورت اصرار بر برگزاری دورهمی در این شب هم توصیه می‌شود تعداد افراد محدود بوده و افراد حتی المقدور از ماسک استفاده کرده و تهویه هم در محل برگزاری دورهمی لحاظ شود.

انتهای پیام/ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.