به روز رسانی سافاری ۱۵.۲ همراه با رنگ‌ های بیشتر و بهبود عملکرد

جدیدترین نسخه سافاری مرورگر داخلی اپل، همراه با iOS جدید به روز رسانی شد و قابلیت های جدیدی را در دسترس کاربران قرار داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از فون آرنا، مرورگر سافاری به تازگی به روز رسانی شده و جذابیت اصلی Safari ۱۵.۲ فرمت رنگی جدید و بهبود یافته‌ای است که برای تصاویر نمایش داده شده در مرورگر به ارمغان می‌آورد. تا قبل از این، فقط از sRGB برای نمایش در مرورگر سافاری پشتیبانی می‌شد و اگرچه sRGB برای استفاده از وب بسیار بهینه شده و شامل بخش عظیمی از رنگ‌ها است، اما فضا‌های رنگی دیگری نیز مثل AdobeRGB و DCI-P۳ وجود دارند که حتی بزرگتر هم هستند و دربرگیری بیشتری دارند. اکنون Safari ۱۵.۲ فضای رنگی P۳ را برای نمایشگر‌های مرورگر بومی iPhone، iPad و Mac به ارمغان می‌آورد تا تصاویر روشن‌تر و واضح‌تری را نسبت به قبل، به کاربران ارائه دهد.

توسعه دهندگان وب که می‌خواهند تجربه بصری جذاب تری را به کاربران ارائه دهند، می‌توانند تصاویر را در فضای رنگی P۳ بدون نیاز به تبدیل یا کاهش تصویری که ثبت یا ایجاد کرده اند، آپلود کنند. جدا از بهبود جنبه بصری مرورگر، سافاری ۱۵.۲ شش آسیب‌پذیری مهم را در Webkit اصلاح کرده است.

سافاری 15.2

جدا از آن، همانطور که آخرین یادداشت‌های اپل نشان می‌دهند، سافاری حافظه مجاز مرورگر را به ۴ گیگابایت افزایش می‌دهد. این یک پیشرفت قابل توجه در تعامل کاربران با صفحات وب بسیار پیچیده خواهد بود که تقریباً مانند برنامه‌ها عمل می‌کنند و می‌توانند مقدار غیرقابل تصوری از حافظه را ذخیره کنند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.