ممنوعیت کشتار دام‌های آبستن

مدیر کل دامپزشکی مازندران از ممنوعیت کشتار دام‌های آبستن و مولد در کشتارگاه‌های دام استان خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،گلپایگانی مدیر کل دامپزشکی مازندران گفت:کشتار میش، گاو و گاومیش آبستن به‌جز در موارد خاص مانند ابتلا به بیماری قابل‌انتقال (سل و بروسلوز) و یا اینکه دام آسیب‌های فیزیکی جدی یا غیرقابل درمان داشته باشد، ممنوع است.

او گفت: بنا بر تشخیص ناظران بهداشتی و شرعی مستقر در کشتارگاه‌های دام، کشتار اضطراری دام بلامانع است در غیر این صورت برابر قانون کشتار دام آبستن ممنوع است.

گلپایگانی گفت:انتشار تصاویری از کشتار دام آبستن و دام‌های مولد در فضای مجازی علاوه بر جریحه دار شدن افکار عمومی، تامین گوشت و مواد پروتئنی آینده کشور با حذف این دام‌ها به خطر خواهد افتاد که لازم است در این خصوص تدابیر لازم اتخاذ شود.

مدیر کل دامپزشکی مازندران گفت: همه دام‌های ماده‌ای که برای کشتار به کشتارگاه هدایت می‌شوند باید گواهی یا تائیدیه دامپزشکی را مبنی بر اینکه دام قابلیت تزاید و یا تکثیر و آبستنی را ندارد، داشته باشند.

او گفت: دامدارانی که قصد کشتار دام ماده اعم از گوسفند و بز ماده و یا گاو و گاومیش ماده را دارند باید با مراجعه به کلینیک‌های دامپزشکی پس از معاینه دام، گواهی عدم آبستنی را دریافت و در زمان مراجعه به کشتارگاه این گواهی را به ناظر بهداشتی و شرعی مستقر در کشتارگاه ارائه دهند.
انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.