حجت الاسلام رئیسی در جلسه شورای اداری استان یزد:

سیاست دولت خنثی سازی و رفع تحریم‌ها است/ باید سازمان مهاجرین تشکیل شود

رئیس جمهور با بیان اینکه سیاست دولت خنثی سازی و رفع تحریم‌ها است، گفت: تورم امروز جامعه محصول سیاست‌های نادرست اقتصادی افزایش نقدینگی و نرفتن به سمت تولید بوده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، حجت الاسلام رئیسی رئیس جمهور در نشست شورای اداری یزد ضمن تسلیت شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)، گفت: صبر، استقامت و ایستادگی حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها ستودنی است. تامل ایشان در راه خدا، ماموریت بزرگی برای حفظ رسالت و ولایت بود.

او ادامه داد: به این منظور مسئولان و مدیران با الگوگیری از صفات بارز حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها، باید ایستادگی و مقاومت را برای دفاع از حریم رسالت و ولایت داشته باشند.

رئیس جمهور گفت: مردان و زنان تاثیر گذار در جامعه، انسان‌های موثری بودند که علاوه بر خودسازی، جامعه سازی کرده اند. شهدای ما تاریخ ساز و زمانه ساز شدند و باید تلاش کرد.

رئیسی گفت: راندن در مسیر هموار کار سختی نیست بلکه راندن در مسیر ناهموار سخت است و باید انسان موانع را پیش روی خود به عنوان مانع نبیند و با توکل به خدا و اعتماد به داشته‌های خود و اطرافش تلاش کند.

او گفت: تمامی مدیران باید برای اجرایی شدن مصوبات تلاش کنند و در این راه ابتدا باید به سراغ اولویت‌ها رفت و نباید این اولویت‌ها را از دست داد.

رئیس جمهور با تاکید بر فعال شدن پروژه‌های صنعتی نیمه فعال یا راکد در استان، اظهار داشت: ۴۰۰ کارگاه نیمه فعال و ۲۰۰ کارگاه راکد در استان وجود دارد که فعال شدن آن‌ها یکی از اولویت هاست که علاوه بر فعال شدن تولید، اشتغال هم ایجاد می‌کند و برای فعال کردن کارگاه‌های نیمه فعال یا راکد در استان نیاز به یک کارگروه ویژه است.

رئیسی با اشاره به توسعه نامتوازن در استان، بیان داشت: توسعه نامتوازن در استان باید به توسعه متوازن تبدیل شود و توسعه در پرتو عدالت امری ماندگار و خاص است.

او گفت: پشتوانه کار در استان، فعال شدن صندوق پیشرفت و عدالت با سرمایه تنخواه دولت، مازاد مالیات و سهم یک درصدی معادن است که در خود استان وجود دارد.

رئیس جمهور با اشاره به وجود آمار بیش از صد هزار مهاجر در استان، خطاب به وزیر کشور گفت: باید سازمان مهاجرین تشکیل شود و این سازمان متناسب با سیاست‌های کشور در این رابطه فعال باشد و یک جایگاه برای دنبال کردن مسایل مهاجرین در کشور ایجاد شود.

عالی ترین مقام اجرایی کشور عنوان کرد: ظرفیت‌های گردشگری استان یزد بسیار زیاد است و باید تمامی این ظرفیت‌ها به گردشگران داخلی و خارجی معرفی شود. در این رابطه باید سرمایه گذاری شود و به بخش خصوصی هم فرصت همکاری داده شود و از ظرفیت  خیران نیزاستفاده شود.

حجت الاسلام رئیسی گفت: فرهنگ مردم یزد باید زنده بماند تا برای همگان از جمله گردشگران خارجی به یادگار بماند.

رئیس جمهور با انتقاد از طرح هادی در روستاها گفت: به نظر می رسد باید بازنگاهی در این طرح صورت بگیرد و مشکلات آن رفع شود.

رئیسی با اشاره به توزیع عادلانه پزشک به خصوص پزشک متخصص، عنوان کرد: توزیع عادلانه پزشک یکی از وظایف است و باید به طور ویژه پیگیری شود.

رئیس جمهور ادامه داد: در حوزه اقتصاد دیجیتال می‌توانیم فعالیت ویژه‌ای داشته باشیم تا مشکل اشتغال نیرو‌های تحصیل کرده و کار آمد خانم نیز برطرف شود.

رئیسی افزود: دولت کار خنثی سازی تحریم ها را در کنار رفع تحریم ها به موازات هم پیش می برد و تلاش دولت این است که با کنترل نقدینگی تورم کاهش یابد.

او عنوان کرد: علی رغم تمامی تهدیدها و تحریم ها، کشور آینده و چشم انداز روشنی دارد و تهدید و تحریم‌ها نه تنها به هیچ عنوان ما را متوقف نمی‌کند بلکه ما را در پیشرفت مصمم‌تر می‌کند.

رئیس جمهور در پایان از استاندار یزد، مسوولان اجرایی، اصحاب رسانه و دیگر افراد موثر در این سفر استانی تشکر و قدردانی کرد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.