وزیر بهداشت آلمان هشدار داد:

باید برای موج «عظیم» پنجم کرونا آماده شویم

وزیر بهداشت آلمان نسبت به «موج عظیم پنجم» ویروس کرونا که این کشور با ورود سویه اُمیکرون با آن مواجه است، هشدار داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از دویچه وله، کارل لاوترباخ، وزیر بهداشت آلمان امروز (جمعه) نسبت به شیوع موج «عظیم» پنجم ویروس کرونا هشدار داد. به گفته وی آلمان با ورود سویه جدید ویروس کرونا موسوم به اُمیکرون، با این موج جدید مواجه خواهد شد.

در یک کنفرانس مطبوعاتی در هانوفر، لوترباخ اعلام کرد: «ما باید برای چالشی که هنوز به این صورت تجربه نکرده‌ایم، آماده شویم.»

لوترباخ با اشاره به این‌که دوره دشوار پیش‌رو گریز‌ناپذیر است، گفت ممکن است اُمیکرون از دیگر سویه‌های ویروس کرونا خفیف‌تر باشد و همین هم آمار مرگ‌ومیر را تا ۲ یا ۳ هفته آینده پایین نگه می‌دارد، اما پس از آن و با رشد ویروس، این مزیت نیز از بین خواهد رفت.

با توجه به نزدیک شدن تعطیلات کریسمس، لاوترباخ از کسانی که در این فصل تعطیلات سفر می‌کنند درخواست کرد که مرتباً تست کرونا بدهند.

آلمان پس از ثبت تعداد بسیار بالای موارد جدید مبتلا به کرونا، محدودیت‌های بهداشتی را مجدداً اعمال کرده است و افراد واکسینه نشده را از حضور در رستوران‌ها و عبور و مرور غیر ضروری منع کرده است. دولت همچنین سفارش اولیه ۸۰ میلیون دوز از واکسن‌های مخصوص اُمیکرون را که توسط «فایزر» و «بیون‌تک» در حال تولید است، داده است.

در انگلیس نیز تعداد بسیار بالای موارد جدید ابتلا به کرونا سبب تعطیلات زودهنگام کریسمس در این کشور شده است. با ثبت ۸۸ هزار مورد ابتلای جدید به ویروس کرونا در این کشور، دولت انگلیس دو هفته زودتر از شروع تعطیلات کریسمس، مدارس و برخی کالج‌های این کشور را تعطیل کرده است. کارشناسان انگلیسی به دولت هشدار داده‌اند تا ۵ ماه آینده، سویه جدید بین ۲۵ تا ۷۵ هزار قربانی خواهد گرفت.

در واکنش به شیوع سویه جدید کرونا، دانمارک هم اعلام کرده است که تمام سینماها، تئاتر‌ها و سالن‌های کنسرت را می‌بندد و ساعات کاری رستوران‌هارا محدود خواهد کرد. دولت دانمارک همچنین قصد دارد سایر مکان‌های تجمع مانند پارک‌ها و موزه‌ها را نیز ببندد.

در پرتغال نیز، مارتا تمیدو، وزیر بهداشت این کشور در کنفرانس خبری اعلام کرده است که تعداد ابتلا به سویه جدید هر روز دو برابر می‌شود و تا پایان ماه جاری میلادی ۸۰ درصد موارد جدید ابتلا، از نوع اُمیکرون خواهد بود.

گفتنی است سویه جدید ویروس کرونا موسوم به اُمیکرون اولین‌بار در آفریقای جنوبی شکل گرفت و به سرعت در حال گسترش در جهان است. تا کنون کشور‌های بسیاری از جمله پاکستان، قطر، هلند، فرانسه، انگلیس و آلمان را درگیر کرده است به نحوی که بسیاری از کشور‌ها در حال جابه‌جایی رکورد‌های کرونایی خود هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار