آمریکا و اوکراین تنها مخالفان قطعنامه سازمان ملل در محکومیت نژادپرستی

آمریکا و اوکراین به قطعنامه پیشنهادی روسیه در سازمان ملل برای محکوم کردن نازیسم، نئونازیسم و تمامی اشکال نژادپرستی رأی مخالف دادند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از راشاتودی، مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامه‌ای در محکومیت نازیسم، نئونازیسم و تمامی اشکال نژادپرستی را به پیشنهاد روسیه و بیش از ۳۰ کشور دیگر تصویب کرد، این در حالی است که تنها آمریکا و اوکراین به این قطعنامه رأی مخالف دادند.

قطعنامه با رأی موافق ۱۳۰ کشور، رأی مخالف دو کشور و رأی ممتنع ۴۹ کشور به تصویب رسید و کشور‌هایی هم که به قطعنامه سازمان ملل رأی ممتنع داده‌اند عمدتاً از متحدان آمریکا هستند.

حساب توییتری نمایندگی روسیه در سازمان ملل در این باره نوشت: «مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامه پیشنهادی روسیه برای مبارزه با نازیسم، نئونازیسم و رویه‌هایی دیگری که باعث پیدایش اشکال جدید نژادپرستی، تبعیض‌های نژادی، بیگانه‌هراسی و خشک‌اندیشی می‌شوند را با ۱۳۰ رأی موافق، ۲ مخالف و ۴۹ ممتنع تصویب کرد.»

قطعنامه پیشنهادی روسیه از کشور‌های عضو می‌خواهد «تمامی اشکال تبعیض نژادی را از طریق تمام روش‌های مناسب از جمله قانونگذاری» از بین ببرند.

آمریکا که در درون خود اشکال مختلف نژادپرستی و تبعیض‌نژادی علیه سیاه‌پوستان را شاهد است، از سال ۲۰۱۵ هر ساله به این قطعنامه رأی مخالف داده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۴ ۲۶ آذر ۱۴۰۰
اوکراینی ها فعلا نوکر امریکا و غاصبین فلسطین شده اند
France
دریا
۱۴:۱۲ ۲۶ آذر ۱۴۰۰
جک نگو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۰۰ ۲۶ آذر ۱۴۰۰
این آمریکایی ها و اوکراینی ها چه نژادی را می پرستند؟!!
زردک و چشم رنگی خوبه؟!
ولی اوکراینی ها نژادپرست نیستند آدمای باحالی هستند. شاید حکومتشون اینجوریه. من که یه مدت اونجا بودم انگار رفته بودم ده بابا بزرگم. خوش گذشت...
آخرین اخبار