تکرار ادعاهای واهی علیه ایران در گزارش سالانه تروریسم آمریکا

وزارت خارجه آمریکا در گزارش سالانه مبارزه با تروریسم خود مدعی حمایت ایران از گروه‌های تروریستی و تروریسم شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت امور خارجه آمریکا گزارش سالانه خود با موضوع مبارزه با تروریسم را امروز (پنج‌شنبه) در وبگاه اینترنتی این وزارتخانه منتشر و در بخشی از آن ادعا‌های خود علیه کشورمان را تکرار کرد.

در بخش ابتدایی این گزارش، وزارت خارجه آمریکا، ایران را به حمایت از تروریسم و برخی گروه‌های تروریستی متهم کرد و مدعی شد که آمریکا به مبارزه با چنین تهدیداتی از سوی ایران ادامه خواهد داد.

این نهاد آمریکایی در ادامه این گزارش مدعی شد: «ایران در سال ۲۰۲۰ نیز به اقدامات خود در سطح منطقه و جهان ادامه داد. در منطقه، ایران از گروه‌های نیابتی و شریک در "بحرین، عراق، لبنان، سوریه و یمن" از جمله حزب الله و حماس حمایت می‌کند. در سطح جهانی نیز مقامات سپاه پاسدارن در حمایت و جذب، تأمین مالی و توطئه تروریستی در سراسر اروپا، آفریقا، و آسیا و آمریکا نقش داشتند.»

در بخشی دیگر وزارت خارجه آمریکا مدعی شد که ایران یک برنامه سایبری تهاجمی را علیه دولت‌های خارجی و شرکت‌های خصوصی به کار گرفته و از برخی هم در این راستا حمایت کرده است.

این گزارش آمریکا هرساله در حالی منتشر می‌شود که این کشور از بزرگترین فروشندگان سلاح به کشورهای دیگر و در جنگ‌های مختلف مسئول قربانی شدن هزاران انسان از جمله زنان، کودکان است.

همچنین به اعتراف دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین این کشور، ایالات متحده خود به‌وجود آورنده گروه تروریستی داعش است که جنایات بی‌شماری را در سوریه و عراق مرتکب شد و شاخه‌های آفریقایی آن در این قاره روزانه مرتکب می‌شوند.

به طور مثال، به تازگی مجلس سنای آمریکا با ۶۷ رأی موافق در مقابل ۳۰ رأی مخالف با قرارداد فروش ۶۵۰ میلیون دلاری موشک‌های هوابه‌هوا و تجهیزات نظامی به عربستان موافقت کرد.

پس از آن نیز «برت مک‌گورک» هماهنگ‌کننده امور خاورمیانه و شمال آفریقا در شورای امنیت ملی آمریکا، نیز در نشستی در واشنگتن از فروش سلاح به رژیم سعودی دفاع کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۵ ۲۶ آذر ۱۴۰۰
وزارت امور خارجه باید فعال تر باشد با برگزاری کنفرانس بین المللی موضوع تروریسم بودن امریکا در فضای جهانی پر رنگ تر نماید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۴ ۲۶ آذر ۱۴۰۰
سلام از مجلس شورای اسلامی،رئیس جمهور،بیت مقام معظم رهبری میخواهیم فکری به حال اشتغال چندمیلیون فارغ التحصیل دانشگاهی بیکار لیسانس و فوق لیسانس،سربازی رفته،عضو خانواده ایثارگر،بسیجی و شورای پایگاه می‌کرد که هر چه دارند از امنیتی هست که این عزیزان فی سبیل الله براشون درست کردند،اینها نه کاری دارند،نه خانه ای،نه خودرویی،حداقل دولت دومیلیارد تومن وام بانکی بدون سود و بدون ضامن به این عزیزان بدند،چون هیشکی ضامن یک بیکار نمیشود.علم بهتر است یا ثروت،عدالت برای همه مردم ایران.نصیروندگرمی.با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۸ ۲۶ آذر ۱۴۰۰
رژیم خبیث آمریکا ، مهد تروریست است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۶ ۲۶ آذر ۱۴۰۰
فقط تصور کنید که مثلا الان به جای یمن کشور انگلستان داره هر روز توسط عربستان بمباران میشه و هر روز زنان و کودکان قتل عام میشن و ایران هم تسلیحات نظامی که بر سر انگلستان فرود میاد رو به عربستان میفروشه.
حالا متوجه عمق فاجعه در دنیا میشید.که چقدر غربی ها متوحش و جنایتکار هستند.و ۷ سال هست که هر روز دارن یمن رو بمباران میکنند و با ایجاد داعش تمام خاورمیانه رو نابود کردند و همچنان سازمانهای بین المللی نظارگر هستند.
Canada
ناشناس
۰۸:۱۷ ۲۶ آذر ۱۴۰۰
ادعای های تکراری و خسته کننده
اگر اینو را نگویند
باید شک کنید
کی از کشورمان تعریف کردند که بخواهند الان تعریف کنند
خوراک داخلی داره و بس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۵ ۲۶ آذر ۱۴۰۰
برید به جهنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۴ ۲۶ آذر ۱۴۰۰
لابد میگن ما فرشته آسمونیم
آخرین اخبار