۳ خواسته استاندار کرمانشاه از وزیر آموزش و پرورش

پیگیری اختصاص حق منطقه جنگی به بازنشستگان استان کرمانشاه از خواسته‌هایی است که از وزارت آموزش‌وپرورش داریم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه گفت: پیگیری اختصاص حق منطقه جنگی به بازنشستگان استان، تخصیص اعتبار برای جمع آوری بخاری‌های مدارس و تامین نقدینگی برای تخصیص اعتبارات استانی آموزش و پرورش در سال جاری خواسته‌هایی است که از وزارت آموزش‌وپرورش داریم.

او در جلسه شورای آموزش و پرورش استان که با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار شد، با اشاره به ورود خوب آموزش و پرورش استان کرمانشاه به حوزه آموزش در دوران کرونا، اظهار کرد: در جریان کرونا معلم‌های استان حضور تاثیرگذاری در امر تعلیم و تربیت داشتند، به نحوی که آمار قبولی‌های دانش آموزان استان در رشته‌های علوم پزشکی، داروسازی و دانشگاه فرهنگیان در سال جاری نسبت به سال گذشته رشد ۱۷ درصدی داشته و این یعنی معلم‌ها در دوران کرونا نه فقط اجازه نداده اند خسارتی به فرآیند تعلیم و تربیت وارد شود، بلکه موفقیت‌هایی هم کسب کرده‌اند.

بازوند سپس با اشاره به تبدیل تهدید زلزله به فرصت در استان کرمانشاه، بیان داشت: پس از زلزله بزرگ استان کرمانشاه در سال ۱۳۹۶ با اقدامات خوب انجام شده در حوزه ساخت و ساز مدارس ۷۰ سانتیمتر به سرانه فضای آموزشی استان کرمانشاه اضافه شد.


استاندار کرمانشاه اشاره‌ای هم به وضعیت فضا‌های آموزشی استان کرمانشاه داشت و ادامه داد: در استان مدرسه خشتی و گلی نداریم.

بازوند با بیان اینکه در مدارس استان کرمانشاه بخاری چکه‌ای نداریم، گفت: با وجود اقدامات خوبی که در استان برای اصلاح سیستم گرمایشی مدارس انجام شده، سیستم گرمایشی برخی مدارس استان هنوز بخاری است که خواستار تخصیص اعتبار برای جایگزین سازی بخاری‌ها با سیستم‌های گرمایشی دیگر به منظور ایمن سازی بیشتر سیستم گرمایشی مدارس هستیم.

او در ادامه با اشاره به اختصاص حق منطقه جنگی به کارمندان دولت در استان کرمانشاه در سال ۱۳۹۷ با پیگیری‌های فراوان، اظهار داشت: با این امر بین ۷۰۰ هزار تومان تا دو میلیون تومان به دریافتی کارکنان دولت اضافه شد که متاسفانه بازنشستگان از این حق محروم ماندند.


او گفت: صرف نظر اینکه قانون گذار قید بازنشستگان را در این طرح نیاورده، این بازنشستگان بودند که دوران دفاع مقدس در جبهه‌ها حضور داشته و زیر بمباران بودند، لذا خواستار پیگیری تخصیص این حق به بازنشستگان هستیم.


بازوند اشاره‌ای هم به اختصاص ۳۷ میلیارد تومان به مجموعه آموزش و پرورش استان کرمانشاه از محل اعتبارات استان در سال جاری داشت و افزود: علی رغم تخصیص برای نقدینگی این اعتبارات در استان در فشار هستیم که درخواست دریافت این اعتبارات را داریم.


گفتنی است :این درخواست‌های استاندار کرمانشاه با قول پیگری وزیر آموزش و پرورش همراه شد.

انتهای پیام/ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.