اولیانوف:

پیشرفت‌هایی در مذاکرات وین داشته‌ایم

نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی پس از نشست با نمایندگان ایران و چین، روند مذاکرات را مثبت ارزیابی کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المیادین، میخائیل اولیانوف، نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین امروز (پنجشنبه) پس از جلسه‌ای با مذاکره کنندگان ارشد ایران و چین در وین از پیشرفت در گفت‌وگو‌ها خبر داد.

اولیانوف در اظهاراتی ضمن اعلام  اینکه فرانسه به تیم مذاکره کننده ایران اسنادی را ارائه داده، گفت: «پیشرفت‌هایی داشته ایم و امیدواریم این روند در روز‌های آینده ادامه یابد.»

او در پاسخ به خبرنگاری درباره موانع اصلی رسیدن به توافق در مذاکرات وین گفت: «هنوز نمی‌توان درباره جزئیات این مذاکرات صحبت کرد. اما در چند روز آینده بیشتر در مورد مذاکرات و پیشرفت‌های آن صحبت خواهیم کرد.»

 دور جدید مذاکرات احیای برجام پس از وقفه‌ای چند ماهه در وین، پایتخت اتریش در حال انجام است و تیم مذاکره کننده ایران به ریاست «علی باقری کنی» معاون سیاسی وزیر خارجه کشورمان همچنان در وین به سر می‌برند.

آینده برجام پس از خروج یک جانبه آمریکا از این توافق در مه ۲۰۱۸ و تحریم‌های یک جانبه آمریکا بر صادرات نفت ایران مورد تردید قرار گرفت. پس از آن برخی دیگر از اعضای توافق و اول از همه اروپایی‌ها نیز تعهدات خود را در فضای اقتصادی نادیده گرفتند و در نتیجه باعث شد که توافق در شکل فعلی خود بی معنی باشد؛ بنابراین ایران شروع به کاهش تدریجی تعهدات خود در توافق کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار