محمدعلی الحوثی:

سلاح لیزری آمریکا بودجه عربستان را نابود می‌کند

عضو شورای عالی سیاسی یمن در توییتی نوشت که پیشنهاد وسوسه برانگیز آمریکا برای خرید سلاح لیزری، باعث تمام شدن بودجه عربستان می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از راشاتودی، محمدعلی الحوثی، عضو شورای عالی سیاسی یمن در حساب کاربری توییتر خود نوشت که اعلام موفقیت آمریکا در آزمایش تسلیحات لیزری در دریای عدن، مانوری است که بودجه عربستان را نابود می‌کند.

الحوثی در توییتی نوشت: «اعلام موفقیت آمریکا در آزمایش یک سلاح لیزری در دریای عدن برای مقابله با قایق‌های بدون سرنشین نیرو‌های یمنی، مانوری با پیشنهاد وسوسه برانگیز است که بودجه عربستان را (با وجود مازاد بودجه) نابود می‌کند.»

این در حالی است که دیروز (چهارشنبه)، ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد که کشتی «یو اس اس پورتلند» یک سلاح لیزری جدید را آزمایش و یک هدف شناور در خلیج عدن را منهدم کرده است که نشان می‌دهد این سامانه جدید می‌تواند برای مقابله با قایق‌های بدون سرنشین بمب گذاری شده جنبش انصار الله در دریای سرخ استفاده شود.

چندی پیش مجلس سنای آمریکا با ۶۷ رأی موافق در مقابل ۳۰ رأی مخالف با قرارداد فروش ۶۵۰ میلیون دلاری موشک‌های هوابه‌هوا و تجهیزات نظامی به عربستان موافقت کرد. پس از این کاخ سفید در بیانیه‌ای برای توجیه این اقدام مدعی شد که این تجهیزات برای دفاع در برابر حملات هوایی به ویژه برای مقابله با نیرو‌های یمنی برای عربستان ضروری است.

مخالفان این طرح می‌گویند این اقدام مجلس در راستای نقض آشکار حقوق بشر و مانع تراشی برای پایان جنگ چندین ساله یمن است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۷:۴۲ ۲۵ آذر ۱۴۰۰
نور لیزر چطور میتونه دهها کیلومتر بره و پخش نشه ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۷ ۲۷ آذر ۱۴۰۰
نمیتونه. اینا همش پروپاگانداست که چند دهه هالیوود به خورد مردم دنیا میده. کسی که از اپتیک و لیزر سر در میاره میدونه این پروژه‌های تخیلی فقط برای گرفتن بودجه و لفت و لیس به درد میخورند. وجود غبار، رطوبت و خود مولکولهای هوا انرژی اشعه لیزر رو جذب و پراکنده می‌کنند. تازه سطحی که نور باقیمانده به اون میتابه صد در صد جذب نمی‌کنه و درصدی که جذب میشه هم در یک نقطه متمرکز نمی‌مونه و حرارت منتقل شده و انرژی پخش میشه و اشعه لیزر اونقدر قدرت نداره که بتونه بر تمام این محدودیتها چیره بشه
آخرین اخبار