تحلیل تکنیکال شاخص‌های بورس؛

شاخص کل در حال برگشت از کف کانال نزولی

تحلیلگر بازار سرمایه گفت: چنانچه در این هفته یا هفته بعد شاخص کل بتواند پرقدرت از کانال نزولی خارج شود، وارد روند صعودی کوتاه مدت خواهد شد.

علی ملک‌ لی تحلیلگر بازار سرمایه در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، در رابطه با وضعیت تکنیکالی شاخص کل بورس گفت: شاخص کل بورس تهران هم اکنون به کف کانال نزولی خود رسیده که انتظار واکنش به کف کانال و  صعود موقت را داریم.

او گفت: شاخص کل در اولین روز هفته گذشته، با عدد یک میلیون و ۳۵۰ هزار واحد شروع به کار کرد و در پایان هفته با ریزش بیش از ۴.۲ درصدی، به عدد یک میلیون و ۲۹۳ هزار واحد رسید.


بیشتر بخوانید


ملک لی در خصوص  وضعیت شاخص کل در هفته پیش رو گفت: هفته قبل انتظار داشتیم با توجه به اینکه خط وسط کانال شکسته شده بود، تا کف کانال این ریزش ادامه پیدا کند، که این هفته محقق شد و عملا اکنون در کف کانال، انتظار برگشت کوتاه مدت را داریم. چنانچه در این هفته یا هفته بعد شاخص کل بتواند پرقدرت از این کانال خارج شود، می‌توان تحلیل جدیدی ارائه داد و گفت که روند نزولی کوتاه مدت تمام شده و وارد روند صعودی کوتاه مدت خواهیم شد.

این تحلیلگر بازار سرمایه در خصوص شاخص کل فرابورس گفت: شاخص کل فرابورس نیز در یک کانال کوتاه مدت نزولی قرار دارد و از دیدگاه تکنیکالی شبیه شاخص کل رفتار کرده است. البته شاخص فرابورس افت کمتری نسبت به شاخص کل داشته است  به طوری که در روز شنبه با عدد ۱۹ هزار و ۱۸۰ واحد کار خود را آغاز کرد و در پایان هفته با کاهش کمتر از ۳.۲ درصد، به عدد ۱۸ هزار و ۵۷۰ واحد رسید.

او گفت:  با توجه به اینکه شاخص فرابورس به حمایت میدلاین کانال رسیده و حمایت خط روند بلندمدت خود را نیز دارد (خط زرد رنگ), انتظار برگشت کوتاه مدت از این سطح را داریم. چنانچه این شاخص بتواند کانال را با قدرت به سمت بالا بشکند، می‌توان گفت روند جدید صعودی آغاز شده است.

ملک لی با اشاره به وضعیت شاخص کل هم وزن گفت: شاخص کل هم وزن که نماگر بهتری از وضعیت بورس تهران است، عملکرد بدتری از دو شاخص قبلی داشت. این شاخص در روز شنبه با عدد ۳۶۴ هزار واحد شروع به کار کرد و پس از افت ۵.۳۳ درصد در پایان هفته به عدد ۳۴۴ هزار واحد رسید.

این تحلیلگر بازار سرمایه گفت: متاسفانه شاخص هم وزن سطح حمایت مهم خود را (باکس سبز رنگ) از دست داده است  ولی با توجه به اندیکاتور‌ها و وضعیت شاخص کل و شاخص فرابورس، انتظار نداریم روند نزولی خود را ادامه دهد و به احتمال زیاد، یک روند صعودی کوتاه مدت را تجربه کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار