"موزه مرگ" کشمکشی میان عشق و مرگ در روایتی تئاتری است

کارگردان نمایش موزه مرگ گفت: روند نمایشنامه به بررسی فلسفه میان مرگ و عشق در قالب داستان زندگی ۲ نفر می‌پردازد که قصد پایان زندگی دارند.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، محمدجواد بشارت کارگردان نمایش "موزه مرگ" گفت: "موزه مرگ" نام مسافرخانه‌ای متروکه است که توسط زن و شوهری میانسال اداره می‌شود و در آن به کسانی کمک می‌شود که قصد خودکشی دارند، اما به تنهایی قادر به انجام آن نیستند.

او افزود: در قانون این مسافرخانه مرموز آمده است که هرهفته شنبه تنها نام یک نفر برای انجام خودکشی ثبت و کار او در ازای دریافت پول انجام شود.

کارگردان نمایش "موزه مرگ" گفت: در این شنبه خاص، یک زن و یک مرد همزمان وارد مسافرخانه می‌شوند و هریک اصرار دارند که کارشان این هفته انجام شود؛ بنابراین صاحبان موزه مرگ تصمیم می‌گیرند داستان زندگی و علت خودکشی هردو را بشنوند و بعد در مقام قضاوت کار یک نفر را زودتر انجام دهند، اما بعد از شنیدن داستان‌ها، روند نمایش عوض می‌شود.

بشارت بیان کرد: دلیل انتخاب این نمایشنامه، پرداختن آن به فلسفه جذاب عشق و مرگ بود و امید است در انتقال این پیام به تماشاگران که استقبال خوبی از این نمایش دارند موفق باشیم.

او افزود: تمرین این نمایش از یک سال گذشته در شرایط کرونایی با حضور سه بازیگر باسابقه و ۲ چهره جدید آغاز شد.

کارگردان نمایش "موزه مرگ" گفت: به دلیل شرایط کرونایی و محدودیت‌های ناشی از آن، امکان تمرین مداوم وجود نداشت و نمایش بعد از یک سال تمرین ناپیوسته اجرا شد.

بشارت با انتقاد از روند جشنواره امسال تئاتر استان سمنان گفت: در تئاتر، استقبال تماشاگران از اجرای عموم و رضایت آنان مهمترین موضوع است، زیرا مخاطبان مهمترین و محترم‌ترین داور هستند.

او ادامه داد: "موزه مرگ" تا ۲۶ آذر۱۴۰۰ در سالن تئاتر شهر سمنان اجرا می‌شود سپس به مدت ۱۵ الی ۲۰ شب در تهران به روی صحنه می‌رود و بعد از آن نیز برای اجرا در اصفهان، ارومیه و شیراز با توجه به دعوت صورت گرفته، برنامه ریزی می‌شود.

کارگردان نمایش "موزه مرگ" گفت: این نمایش ۵ سال پیش به قلم "سعید سوری" نوشته شده و پیش از این فقط نویسنده آن را در تویسرکان همدان اجرا کرده است.

انتهای پیام / ن 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.