گروسی:

نقش آژانس تضمین هر توافقی است که می‌توان به آن دست یافت

دبیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با استقبال از بازگشت بازرسی‌ها اعلام کرد نقش آژانس تضمین هر توافقی است که می‌توان به آن دست یافت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان «رافائل گروسی» دبیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مصاحبه با خبرگزاری العربیه ادعا کرد مذاکرات هسته‌ای وین  بدون تکمیل بازرسی‌ها به نتیجه نخواهد رسید، اگر بازرسی‌ها به پایان برسد نخستین طرفی که بهره آن را خواهد برد، ایران است.

گروسی بازرسی از تاسیسات هسته‌ای ایران را تضمینی برای دیگر طرف‌های مذاکرات هسته‌ای دانست که امکان بازگشت به توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ را فراهم می‌کند. او همچنین بار دیگر ادعا کرد ایران فعالیت‌های هسته‌ای خود را افزایش داده و از همه خطوط عبور کرده است و نقش آژانس این است که اطمینان حاصل کند که ایران هر توافقی را که می‌توان به دست آورد، اجرا می‌کند.

گروسی در پایان نیز از ایران خواست در سایت‌های هسته‌ای خود را به روی بازرسان آژانس نبندد تا آن‌ها بتوانند کار خود را انجام دهند.

این ادعا‌ها درحالی بیان می‌شود که ایران بار‌ها بر همکاری با آژانس تاکید و حسن نیت خود را ابراز کرده است، اما براساس گزارش‌های برخی از مقامات کشورمان رژیم صهیونیستی با استفاده از اطلاعاتی که از طریق دوربین‌های نصب شده بدست آژانس بین‌المللی نیروی اتمی در سایت‌های هسته‌ای ایران، توانست به نیروگاه کرج حمله کند.

چندی پیش نیز در جریان سفر گروسی به تهران و دیدار با مقامات کشورمان دو طرف از رسیدن به توافقاتی خوبی خبر دادند، اما دبیرکل آژانس بعد از خروج از ایران، حرف خود را تغییر داد و ادعا کرد ایران با آژانس همکاری نمی‌کند.

با وجود این ادعا‌ها ساعاتی پیش «حسین امیرعبداللهیان» وزیرخارجه کشورمان اعلام کرد تهران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به توافق خوبی دست یافته و ایران اجازه نصب دوربین‌های جدید در نیروگاه کرج را داده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار