بسته مجازی سیاسیون به تاریخ ۲۴ آذر؛

نشست رئیس قوه قضائیه با نمایندگان کشورهای همسایه/ پیگیری درخواست های مردمی توسط وزیر ارتباطات

گزیده‌ای از پست‌های سیاسیون در فضای مجازی را در گزارش زیر مشاهده می‌کنید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، چهره‌های سیاسی کشور هم مانند بقیه مردم در شبکه‌های اجتماعی صفحاتی را دارند که در آن نسبت به اتفاقاتی که رخ می‌دهد پست یا توئیت‌هایی را منتشر می‌کنند. برخی از مسئولان حاضر در فضای مجازی، گاهی از این فضا برای اطلاع رسانی و پخش اخبار مربوط به حوزه‌های تحت اختیارشان نیز استفاده می‌کنند و به طور مستقیم با مردم در ارتباط و پاسخگوی سوال‌های آن‌ها هستند.


بیشتر بخوانید


کاظم غریب‌ آبادی، معاون امور بین الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر در تازه‌ترین فعالیت خود پستی  را منتشر کرد و نوشت:

"نشست مشترک روسای نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در کشور‌های همسایه با رئیس محترم قوه قضائیه"

کاظم غریب آبادی

محمد باقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی، در تازه‌ترین پست خود از گردهمایی روسای نمایندگی‌های ایران در کشور‌های همسایه ایران خبر داد و نوشت:

"گرد همایی رؤسای نمایندگی‌های ایران در کشور‌های همسایه

با تشریفات و سخنرانی و همایش کار پیش نمی‌رود و باید در میدان باشیم و در میدان عمل کنیم. من روزی شهرداری تهران را مدیریت می‌کردم آن هم درحالی که همه دولت‌ها در آن دوازده سال علیه ما بودند و جز تخریب شهرداری هیچ کاری نکردند، اما ما توانستیم از طریق یک خط اعتباری ویژه امور مترو را پیش ببریم؛ در این دوران دویست کیلومتر مترو پیش رفت در حالی که در ۲۵ سال پیش از آن حدود هفتاد کیلومتر پیشرفت داشت. من در سخت‌ترین دوران و در اوج تحریم‌ها در شهرداری حاضر بودم و جالب است در آن زمان حتی رئیس بانک مرکزی با مدیریت شهری همکاری نمی‌کرد و جواب تلفن من را نمی‌داد، اما من توانستم بیش از یک میلیارد دلار سرمایه جذب کنم.

امروز چه در حوزه سرمایه گذاری داخلی و چه در حوزه سرمایه گذاری خارجی ما دچار مشکل هستیم و هیچ مکانیزمی برای انتقال سرمایه به پروژه‌های نیمه کاره و تامین مالی داخلی و تامین سرمایه گذاری‌های خارجی نداریم، لذا من هم با سفرا و نمایندگان دستگاه دیپلماسی موافق هستم که لازم است در این بخش اصلاحات قانونی جدی انجام شود.

من در سفر ترکیه و روسیه خود نیز بر آن تاکید کردم که امروز برای خنثی سازی تحریم‌ها نیازمند یک هاب مالی یک هاب لجستیکی و تشکیل یک قرارگاه ارتباطی بین کشور‌ها هستیم برای آن که این هاب مالی و لجستیکی مسیر حمل و نقل، قراردادها، امور اجرایی و سرمایه گذاری را مدیریت و برای آن هدفگذاری کند و کار‌ها را پیش ببرد.

ما واقعا فرصت‌های بزرگی در حوزه زیرساختی و سرمایه گذاری در داخل و خارج کشور داریم و در حوزه ژئوپولتیک نیز به واسطه قرار گرفتن در منطقه مهم جغرافیایی ظرفیت‌های خوب و مطلوبی داریم؛ همچنین فرصت‌های زیادی در حوزه زیرساختی در بخش ترانزیتی داریم و امروز در ترانزیت که مهمترین ظرفیت جغرافیایی ماست و باید بتوانیم از شبهه قاره تا سواحل مدیترانه بدون هیچ واسطه‌ای تبادلات داشته باشیم و باید در اینجا افرادی مانند دوران دفاع مقدس دائم در میدان حضور داشته باشند و موانع را برطرف کنند."

محمد باقر قالیباف

عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره  تعداد پیام‌های مردم نوشت:

"از شروع مسئولیتم در وزارت ارتباطات، یکی از راه‌های ارتباطی مستقیم با عموم مردم، استفاده از پیامک بود که در ۱۰۰ روز گذشته، قریب به ده هزار نفر از هموطنان عزیزم از طریق شماره تلفن اعلام شده (۰۹۱۲۲۹۹۶۳۲۱) نظرات، مشکلات و دغدغه‌های خود را با من در میان گذاشتند. موارد مرتبط با وزارت ارتباطات را برای پیگیری به بخش‌های ذیربط ارجاع دادم و به همکاران تاکید کردم که نتیجه اقدامات انجام شده را به اطلاع ارسال‌کنندگان پیام برسانند.
شکایت از کیفیت خدمات اپراتور‌های ثابت و همراه، مشکلات کارکنان شرکت ملی پست و شرکت مخابرات ایران و مشکل دسترسی به اینترنت در برخی روستا‌ها بیشترین تعداد پیام‌ها را به خود اختصاص داده است.
به امید روزی که همه پیام‌های وارده فقط گپ و گفت و احوالپرسی باشد و هیچ مشکلی در کشور وجود نداشته باشد".

عیسی زارع پور

رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی در آخرین فعالیت مجازی اش نوشت:

"برای احوالپرسی و عرض خداقوت خدمت همکارانم رسیدم و در خصوص مسائل وزارتخانه تبادل نظر کردیم. ماحصل این گفتگو‌ها تسریع در تغییر و تحول چارت سازمانی، بهبود معیشت، بالابردن وام کارکنان و بازنشستگان، تبدیل وضعیت ایثارگران (مطالبات همکاران در صفحات مجازی اینجانب و این دیدار) بود".

رستم قاسمی

عباسعلی کدخدایی، عضو حقوقدان و رئیس پژوهشکده شورای نگهبان پست زیر را منتشر کرد و نوشت:

"محور‌های مهم سخنان دکتر عباسعلی کدخدایی در مراسم گرامیداشت هفته پژوهش:

"پژوهش پایه و رکن اساسی پیشرفت کشور است و خوشبختانه در کشورمان جوانان زیادی در این حوزه فعالند.

در حوزه حقوق اساسی با توجه به ویژگی‌هایی که قانون اساسی ما داشته، هنوز کار به نقطه مطلوب نرسیده و حتی برخی دوستان در دانشگاه توجه دقیق به مباحث حقوق اساسی ندارند در حالی که این حقوق از جمله نیاز‌های جوامع امروز است و باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

تاکید امام راحل نیز در آغاز انقلاب بر تدوین قانون اساسی بسیار مورد توجه واقع شد، اما در آن مقطع هم برخی می‌گفتند که الان نیازی به تدوین قانون اساسی نداریم، اما امام تاکید جدی بر تدوین #قانون_اساسی داشتند و نهایتا این نقشه راهبردی کشور، تدوین و تصویب شد.

پژوهشکده شورای نگهبان که جمعی از پژوهشگران جوان کشور هستند، درصددند که سهم خود را در حوزه شفافیت و تبیین قانون اساسی ادا کنند و علیرغم اقدامات موثری که در مورد مصوبات مجلس انجام می‌دهند، در جهت تبیین قانون اساسی و حقوق اساسی کشور نیز وارد شده‌اند.

امروز یکی از کتاب‌هایی که به همت پژوهشگران جوان در پژوهشکده شورای نگهبان یعنی جناب آقای دکتر نورایی تدوین شده با عنوان روایت اساسی رونمایی خواهد شد؛ رهبر معظم انقلاب هم این هفته در سخنرانی‌شان، بحث #روایتگری_صحیح از موضوعات مختلف را مطرح کردند، و در واقع همانطور که رهبری فرمودند، اگر این روایتگری صورت نگیرد، دشمن روایت خواهد کرد و هر آنچه بخواهد روایت خواهد کرد".

عباس کدخدایی

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار