رئیس اداره بهزیستی بجستان:

روستاهای بجستان کانون کودک همسری هستند

رئیس اداره بهزیستی بجستان گفت:پدیده کودک همسری در بعضی از مناطق و به خصوص روستاهای بجستان بسیار مشهود است.

به گزارش   باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  مجید ازقندی رئیس اداره بهزیستی بجستان گفت: یکی از معضلات اجتماعی حال حاضر جامعه، کودک‌همسری است و معمولا کودک همسری به مواردی اطلاق می‌شود که یکی از زوجین و یا هر دو نفر آن‌ها سن زیر ۱۸ سال داشته باشند.

او گفت: قانون‌های منع کودک‌همسری به دلیل عدم بسترسازی فرهنگی، بازدارندگی لازم را ندارند.

ازقندی گفت: در بجستان نیز با توجه به پیچیدگی‌های فرهنگی و اجتماعی، پدیده کودک همسری در بعضی از مناطق و به خصوص روستا‌های شهرستان مشهود است.

رئیس اداره بهزیستی بجستان گفت: بنا بر جدیدترین قوانین، ازدواج کودکان زیر ۱۴ سال ممنوع است، ولی به دلیل عدم فرهنگ سازی مناسب در سطح جامعه، خانواده و افراد دخیل در امر ازدواج، این قوانین به خوبی اجرا نشده و در واقع دور زده می‌شوند.

ازقندی گفت: یکی از دلایل رواج پدیده کودک همسری، باور‌های اجتماعی و فرهنگی مربوط به یک منطقه جغرافیایی وهمچنین متأسفانه بسیاری از خانواده‌ها به دلیل شرایط اقتصادی نامناسب، فرزندانشان را در سنین پایین وادار به ازدواج می‌کنند.

او گفت: پیش از این سن ممنوعیت ازدواج ۱۲ سال بود که به تازگی این سن، به ۱۴ سال افزایش یافته است، اما برای حمایت از کودکان و در راستای آمادگی فرد به لحاظ بیولوژیک و جسمی، همچنین آمادگی‌های روحی و روانی، امیدواریم که ممنوعیت ازدواج به زیر ۱۸ سال برسد تا افراد با آمادگی و آگاهی بیشتری پذیرش زوج در کنار خود را داشته باشند.

انتهای پیام//ح. ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.