طراحی یک دست رباتیک انسان نما، توسط کره‌ای ها+ فیلم

مهندسان کره‌ای موفق به طراحی یک دست رباتیک کم هزینه شدند که به لحاظ کارکرد، شباهتی نزدیک به دست انسان دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از gizmodo، مهندسان کره ای، یک دست رباتیک بسیار ماهر ابداع کرده‌اند که از جمله می‌تواند قوطی‌های نوشابه را خرد و یا به آرامی تخم‌مرغ‌ها بلند کند. طبق تحقیقات، از ۲۰۶ استخوان در بدن انسان، ۵۴ استخوان در دست است که معادل یک چهارم کل استخوان‌ها است. همانطور که در مقاله‌ای که توسط Uikyum Kim از دانشگاه آجو در کره نوشته شده است، ساختارماهیچه‌ای که این استخوان‌ها را به حرکت در می‌آورد، بسیار پیچیده است. در واقع، دست انسان یک دستاورد تکاملی خارق‌العاده است که باعث می‌شود دست رباتیک جدید به نام ILDA چشم گیرتر شود.

۲۰ مفصل این دست رباتیک اجازه می‌دهد تا ۱۵ درجه آزادی قابل توجه داشته باشد و نوک انگشتان آن می‌تواند ۳۴ نیوتن یا ۷.۶ پوند نیرو وارد کند. این ربات با حداکثر طول ۸.۶ اینچ و وزن ۲.۴۳ پوند بسیار سبک است. در آزمایشات این دست رباتیک با موفقیت قوطی‌ها را خرد کرد، تخم مرغ‌ها را نگه داشت و حتی از قیچی برای برش کاغذ استفاده کرد.

یک نوع دست رباتیک

یک نوآوری کلیدی دست رباتیک جدید این است که همه اجزا در خود دست ادغام می‌شوند. هیچ بخش یا ماژول خارجی مانند ساعد ندارد، بنابراین ربات ILDA می‌تواند به راحتی بر روی بازو‌های ربات تجاری از قبل موجود نصب شود. همچنین یک مکانیسم جدید مبتنی بر پیوند، که به عنوان «فناوری اصلی این تحقیق» توصیف می‌شود، آن را از سایر دست‌های رباتیک متمایز می‌کند. این مکانیسم که قبلاً هرگز در تحقیقات رباتیک استفاده نشده بود، به هر انگشت اجازه می‌دهد شبیه به انگشتان سه مفصلی انسان، سه درجه آزادی داشته باشد. در واقع اجرای مستقل حرکت مفصل داخلی و حرکت مفصل میانی دشوار است.

در مجموعه‌ای از آزمایش‌ها، ILDA طیف گسترده‌ای از قابلیت‌ها، خرد کردن قوطی‌ها، فشار دادن دکمه‌ها، استفاده از موچین برای رسیدگی به اشیاء کوچک، فشردن توپ‌های کوچک و حتی استفاده از قیچی برای برش کاغذ را به نمایش گذاشت. این فناوری در عین حال که یک دست رباتی ماهر با درجه آزادی بالا است، می‌تواند نیروی محکمی ایجاد کند که حتی یک جسم سنگین به وزن ۱۸ کیلوگرم را بلند کند.

این دستگاه در نهایت می‌تواند به عنوان یک دست مصنوعی استفاده شود، اما به دلیل طراحی سازگار، عملکرد بالا و هزینه ساخت پایین، می‌تواند به عنوان یک ربات صنعتی نیز استفاده شود.

در ادامه ویدئویی از نحوه فعالیت این رباتیک دست مشاهده می کنید:


بیشتربخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Canada
Afshin
۲۰:۱۸ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
سلام
پیشرفت عالی
چگونه میتوانم با اختراع کنندش در ارتباط باشم
پیشنهادی دارم
آخرین اخبار