اختصاص تسهیلات ۱۰۰ میلیارد ریالی برای بخش صنایع دستی خراسان رضوی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی گفت: ۱۰۹ میلیارد ریال تسهیلات برای صنایع دستی استان از محل تبصره ۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۰ کشور اختصاص یافت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، جواد موسوی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی گفت: این تسهیلات در قالب ابلاغ دستورالعمل جزء یک تا ۹ بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کشور است که با ابلاغ آن از سوی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی توسط بانک عامل پرداخت می‌شود.

وی گفت: این تسهیلات برای ایجاد و توسعه، تولید، اشتغال و کارآفرینی و پروژه‌های ملی بر مبنای رسته فعالیت‌های بخش صنایع دستی که به تائید کارگروه تخصصی ملی بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۰ رسیده پرداخت می‌شود.»

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان خراسان رضوی گفت: تسهیلات به همه واجدان شرایط شامل افراد دارای مجوز معتبر انفرادی و کارگاهی، فروشگاه‌های دارای نشان اعتماد تخصصی صنایع‌دستی، پروژه‌های ملی پرداخت می‌شود.

موسوی گفت: تسهیلات با کارمزد ده درصد و بالاتر از طریق ثبت نام و تکمیل اطلاعات در سامانه اینترنتی my.mcth.ir در بخش اعطای تسهیلات فرم مربوطه، قابل پرداخت است. دوره بازپرداخت تسهیلات سرمایه‌ در گردش حداکثر یک‌ساله است و دوره بازپرداخت تسهیلات ایجاد، توسعه‌ای و تکمیلی حداکثر ۵ ساله است، همچنین دوره تنفس این تسهیلات حداکثر ۲ ساله است که مجموع دوره بازپرداخت و تنفس ۷ ساله است.»

انتهای پیام//ا.د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.